FEB`14

        

3.2.’14

 

Китай COSCO Holdings направил поръчка за пет контейнерни кораби с капацитет 9400 TEU всеки. Общата сума на договора е 434 500 000 долара, цената на всеки кораб - 86,9 милиона долара. Строителството ще бъде извършено в корабостроителницата Changxing. Договор (или по-скоро, пет отделни договори за пет различни корабни компании като част от COSCO Asset Management, собственост на COSCO) бе подписан на 28 януари… за периода 2016-2017.

 

 

4.2.’14

 

Норвегия планира да построи терминал за претоварване на руски нефт и / или природен газ.15.1.компанията Norterminal AS подписа споразумение за дългосрочно отдаване под аренда на 100 х-ара в Gamnesete Kirkenes(Finnmark ) . Norterminal възнамерява да изгради " голям по мащаб терминал за претоварване на газ, суров петрол или петролни продукти. " Сега компанията  подготвя проучване за осъществимост на проекта. Идеята е да се създаде регионален терминал за обработка и съхранение на въглеводороди , произведени в Баренцово море и Арктика

 

 

 

5.2..14

 

Nurminen Logistics прехвърля част от операциите си във Финландия от терминала Niirala към терминал Luumiaki. Компанията планира да затвори в Niirale покрит склад и предлага на клиентите  същите услуги в Luumiaki. В този начин /дизайн,проектните и други стоки, предназначени за Русия и страните от ОНД, и преминаващи през Niirale транзит ще бъдат обработвани в терминали в същия ред, съобщиха от компанията.

 

Кораб е потънал край Йемен, съобщи Министерството на вътрешните работи на страната. Инцидентът е станал в събота.„Потънал е кораб No. 1626, с 12-членен екипаж, собственост на местен бизнесмен”, заяви източник от министерството, цитиран от агенция Xinhua.Съдът превозвал автомобилни части и гуми. Още в четвъртък корабът заседнал, но властите……

 

 

 

6.2.”14

 

На Dockwise е възложен договорът за транспортиране на две нови платформи за jackup на Statoil Petroleum. Това ще бъдат най-голямите и най-тежките две платформи някога транспортирани по море. Стойността на проекта не се съобщава, известно е, че той е най-големият от договорите, сключени от Dockwise през януари тази година. Общата  сума на договорите за януари е около 64 милиона долара.

 

 

7.2.’14

 

Контейнерооборотът на контейнерните терминали , работещи за DP World за 2013г е 55 милиона TEU . Това е с 1,9% по-ниско от крайната цифра за 2012 година. Въпреки това, както е отбелязано в групата , ако направим подобно сравнение , като се вземат предвид продажбата на активи , годишният ръст ще бъде положителен - плюс 0.7%.
Оборотът в Тихоокеанска Азия и Индия, възлиза на 25,6 милиона TEU , в Европа , Близкия Изток и Африка - 22,5 милиона TEU , в Северна и Южна Америка и Австралия - 6,9 милиона TEU .

 

 

10. 02.’14

 

DHL Global Forwarding говори за финал на проекта  изпращане /transkontitnetalnо/на най-голямия в света магнитен резонанс от Великобритания до САЩ. Единично тегло е около 100 тона. Разходи/струва/ - между 10 млн и 20 милиона. Превоз - ценни товари от Oxford до центъра на магнитно резонансни изследвания на Университета на Минесота - по море и с автомобилeн транспорт. RMI e  доставен за половин месец, а преди това в продължение на близо две години планиране на операцията.

 

 

11.2.’14.

 

ЯПОНСКИЯ корабоплавателен гигант Mitsui OSK Lines (MOL) съди корабостроителя Mitsubishi Heavy Industries (MHI), за да възстанови загубите от разделянето на две и потъването на 8110-TEU MOL Comfort край Йемен през юни миналата година. Разследването все още трябва да разкрие защо MOL Comfort потъна с пълно натоварване  контейнери, съобщи Lloyds list, добавяйки, че делото е било подадено в Токио окръжен съд след междинния доклад за произшествието не е установил причината.

 

 

 

12.2.’14

 

COSCO Shipping и Shell Rijswijk подписаха рамково споразумение за транспорт на HEAVYLIFT товари. Според китайската държавна медия Церемонията се състоя на 28 януари, техния документ бе подписан от зам-ген дир Wu Lyanmin COSCO Shipping  и вицепрезидента на Shell Rijswijk Робърт Патерсън. Преди това, Shell е извършил одит на система за управление на качеството, здравето, безопасността и околната среда на корабната компания. COSCO Shipping вече официално се превърна в доставчик на транспортни услуги HEAVYLIFT товари за Shell.

 

 

 

12а.2.’14

25.1. 2014 по ж.п. коридор Betuweroute, за свързване на пристанището на Ротердам до дестинации в Германия, е минал 100 000-ия влак. Това беше състав от Schenker с въглища формиран в пристанището на Амстердам. 160-километровата ж.п.магистрала е построена изключително за товарни превози. Строителството е с цена 4,7 милиарда евро. След като започна през 2007 г. ,разработването  на проекти Betuweroute не  спира - например, миналата година беше решено да се изгради трета линия в Германия.

 

 

14.2.’14

 

 

"K" Line стартира проект Green Project Drive, чиято задача е интегрирането на екологични и енергоспестяващи принципи с най-модерната технология в основните автомобилни превозвачи които се строят от Япония Marine United Corporation. Спомнете си само за поръчката осем подобни съдове за по 7500 коли,и те ще бъдат най-широките в света на автовози.

 

17.2.’14

 

 

Преразгледаните правила на южен транзит, въведени от Suez Canal, този месец ще позволят по-големи контейнеровози,  от Европа до Далечния Изток,  да намалят времето си за преход с до половин ден. Съгласно изменените правила контейнеровози  с над 95,000 специален тонаж за Suez Canal (SCGT), сега са в състояние да се присъединят към втория ежедневен конвой на юг (N2), преминаващи транзитно през Суецкия канал, след заплащане на такса, съобщава Alphaliner.

 

 

 

Според Dynamar, контейнерните превози до, от и между европейските пристанища през 2013 г. са се увеличили с 4,2% и са в размер на 43700.0 милиона  TEU. Най-значително са се увеличили в рамките на европейската транспортна с-ма - 11,2% до 4,8 млрд. TEU. Контейнерните превози

от Европа са нараснали с 3,4% до 17,40 милиарда TEU. В същото повишение е контейнерния трафик  към Европа, в размер на 21.5 милиарда TEU.

 

 

 

19.2.’14

 

CMA CGM въвежда General Rate Increase за Северна Европа (включително Балтийско море, скандинавските страни, Великобритания, континентална Европа) за северното Средиземноморие и за западното крайбрежие на Южна Америка. GRI въведен за/в Южна Америка от 10 март и важи до Чили, Перу, Еквадор и Колумбия. Неговият размер ще бъде 200 евро на ТЕU .

 

 

 

20.2.’14

 

COSCO Group и China Shipping подписаха стратегическо споразумение за сътрудничество. Според COSCO, страните възнамеряват да се разработи механизъм за поделяне на ресурсите в областта на корабоплаването, терминалния бизнес, логистика, корабостроене, кораборемонт и други.Те очакват, че сътрудничеството ще им позволи, допълвайки силните страни един друг да координират своето развитие и да бъдат по-добре подготвени да предлагат промени, с цел в крайна сметка да засилят тежестта на китай компании за превоз в рамките на Световната морска индустрия.

 

 

 

21.2.’14

 

Според Fairplay, Hanjin Shipping е продала 13 контейнеровоза за рециклиране с капацитет 4000-5300 TEU, построени  през 1999-1998, съответно. "Това са стари кораби с висок прием на бункер,което прави опериране неефективно. Ето защо, Hanjin Shipping е решил да изпрати тези кораби за рециклиране, за да се подобри конкурентоспособността на своите кораби операции ", - цитира Fairplay представител линията. Въпреки това, той отрече, че решението на компанията се дължи на необходимостта от подобряване на ликвидността.

 

 

 

24/2/’14

Български фирми имат реални шансове да придобият евтини държавни активи в Северна Гърция. Под натиска на международните кредитори в южната ни съседка е в ход мащабна програма по приватизацията на пристанища, летища, магистрали, курорти и пр.От пряк интерес за страната ни е портът в Солун, тъй като наши фирми са сред най-големите му клиенти. Това пишат в нота до вицепремиера Даниела Бобева неакредитираният посланик Пантелей Спасов и ръководителят на Службата по търговски и икономически въпроси Иван Чалъков.

 

 

25.2.’14

 

NOL група публикува финанс. си резултати за 2013 г. Нетна загуба в размер на $76 млн-значително подобрение, имайки предвид, че през 2012 г. групата завърши със загуба от 412 млн, въпреки продажбата на сградата на централата на групата в Сингапур, които спечелиха 200 млн$, и за намаляване на разходите- спестяванията последно възлизат на 470 млн$ долара. Приходите за групата са намалели със 7% до $ 8.8 млрд,а EBITDA нарасна с 24% до $150,000 млн загуба преди лихви и е намалял с 9% до$ 167 млн данъци.

 

26.2.’14

DHL транспортира две гигантски панди от китайския център за проучване за опазване на пандите в Ченду за/в Белгия. Животните са летели на Боинг 767 и са били придружавани от експерти и ветеринар ,обгрижващи ги. Храна на борда се състои от 100 килограма от бамбук. В Brussels Airport VIP-пътниците са посрещнати от местни длъжностни лица и деца от съседни училища.

 

 

27.2.’14

На 23.2.от Газпром изп. Дир. Алексей Милер и изп. дир. на Shell Бен ван Burden подписаха меморандум-пътна карта. В документа се предвижда разработването на документация за идеен проект (FEED) от третата производствена линия в проекта за втечнен природен газ "Сахалин-2". Страните ще разгледат възможността за удължаване на проекта като средство за експанзия в Азиатско-Тихоокеанския регион пазари. Спомнете си, че подготвят планове да подпишат подробна "пътна карта" за проекта за разширение Сахалин-2, Газпром, каза още в края на миналата година.

 

 

 

28.2.’14

 

China Shipping публикува своята версия на изявление след подписването на рамково  споразумение за стратегическо сътрудничество с COSCO Group. Тя съдържа някои допълнения към информацията, обявена по-рано от COSCO. Основните принципи на споразумението предвиждат, че страните ще се отнасят един към друг като приоритетни партньори за развитие на бизнес и инвестиционни проекти.

 

 

 

 

Договор за повдигане на автовоз « Baltic Ace » , потънал край на Холандия през декември 2012 г., се планира да се даде на Боскалис и Mammoet Salvage . Според Боскалис например , холандското министерство на благоустройството очаква да подпише договор през втората половина на март . Работата по проекта трябва да започнат в 2014 г., за да завършат планирано преди края на 2015 година. По време на спасителните работи ще се повдигне самия кораб , неговия товар и 540 000 литра мазут .

 

В General Dynamics корабостроителница NASSCO в Сан Диего, Калифорния, започна строеж на първия в света кораб контейнеровоз, който ще работи на сгъстен природен газ. Клиентът е компанията ТОТЕ. Инвестициите в проекта е 350 милиона долара. Доставката на първия кораб Marlin класа е насрочено за края на 2015 г.П-ще на домуване  ще бъде в Джаксънвил, контейнеровозите ще работят на линията Джаксънвил - Puerto Rico. Днес в света има 42 кораби, използващи като бункер LNG, строят се още 37

 

 

Докато Amazon разработва дронове за доставка, а Google – самоуправляващи се автомобили, Rolls-Royce Holdings планира още по-смела крачка, която може да направи революция в морските превози, съобщава Bloomberg, пише Capital.bg. Изследователският екип на британската компания Blue Ocean вече е изградил прототип на виртуален мостик, чрез който в бъдеще товарни кораби без екипаж ще могат да бъдат контролирани от сушата.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





{START_COUNTER}