FEB 1 66666666 777777777777777777

LL FEB‘16         kлюки из корабоплаването

 

 

CMA CGM е подписал предварително споразумение с контейнерна линия иранската Ислямска република Иран Shipping Lines (IRISL).. Според Ройтерс, документът бе подписан в четвъртък в Париж, по време на посещение във Франция, президент на Иран Хасан Рухани. Споразумението разглежда въпроси на кораби за споделяне, съвместни оперативни услуги и сътрудничество в областта на п.нищните терминали.Според SeaNews, руските партньори CMA CGM, Fesco в лицето на група от дружества FIT преговори с Иран относно доставката на хладил товари през п.нище Оля.

 

 

Холандското  финансово министерство изрази разочарование от заповед на Комисията на ЕС, за да се премахне  освобождаване от корпоративен данък на шест пристанища, включително Ротердам, най-големият европейски  порт .Щедрия  холандски корпоративен данък в климата помага на десетки  от  най-големите световния                           бизнес да намали данъчни ставки до едноцифрени стойности. Той   също така е критикуван от Организацията за икономическо сътрудничество (ОИСР).

 

 

2.2ю    11асьщ

Samskip Logistics е придобил пълна собственост на германската логистичен оператор Zust & Bachmeier (Бремен) GmbH. Целият персонал в Бремен остава в компанията и да продължи да работи в областта на сухи и хладилни контейнери спедиторски (FCL и LCL), както и въздушния транспорт и складова логистика. В близко бъдеще Zust & Bachmeier ще бъдат интегрирани в спедиторска дейност Samskip GmbH под ръководството на Harald Dёnselmann.

 

Maersk Line стартира нов Refservice между пристанища в Колумбия и Северна Европа. Според линията, ротацията е, както следва: Turbo (Колумбия) - Santa Marta (Колумбия) - Портсмут - Антверпен - Хамбург. В услуга са 2 съда , участват   с капацитет от 2.5 THS. TEU. Първият  рейс почва на 8 януари. в същото време линията разширява своята флота на хладилни контейнери от 30 хиляди  Units.

 

.            

ZIM IntegratedShipping Services Ltd. реорганизира своята организационна структура. Големите регионални подразделения (площ ръководства) премахнати. Вместо това, структурата на компанията ще има три бизнес единици:Unit Pacific - ще бъде отговорен за транспорт между Азия и Северна и Централна Америка;Intra-Азия Unit – вътрешноАзия-търговската; Cross Suez-атлантическата Unit - транспорт между Азия и Средиземноморието, в рамките на европейската транспортна (включително до / от Израел) и трафик между Средиземно море и на северна , Южна и Централна Америка.

 

MSC Cruises е поръчал  4 круизни кораби. Според Ройтерс, стойността на поръчката е 3 милиарда €. Плавателните         съдове ще бъдат построени в корабостроителницата в Сен Назер във Франция. Това ще бъдат най-големите круизни кораби, построени някога за европейските оператори -. Според компанията.Друг основен круизен оператор, Carnival Corp. очаква да получи 4 нови кораба тази година. Те ще работят под марката Holland America Line, Carnival Cruise Line, Seabourn и AIDA Cruises. «Карнавал Vista», един от четирите, ще бъде най-големият

 

 

 

                4.    2

 

 Най-голям битум танкер в света е построен в Bureau Veritas клас. Според обществото на класификация, мъртвото тегло на кораба, 37 хил. Тона и той се нарича «Асфалт Splendor». Строителството е извършено в корабостроителницата в Китай Avic Dingheng , корабособственик - American Sargeant Marine. Проектът е разработен от SDARI Бюрото по китайски в сътрудничество с Sargeant. В серията ще бъде и друг кораб.

 

 

 

 

 

От стартирането на иновативна онлайн платформа пристанище Ротердам, Ротердам Port конектор Network присъединиха около 25 000 участници. Идеята е да се осигури механизми за комуникация между потенциалните международни клиенти и работещи  пристанищни компании. Сега, шест месеца по-късно, на администрацията на пристанище Ротердам са сигурни - това е правилното решение. Към днешна дата, чрез сайта  са получили близо 100 молби, които са израснали в делови контакти и сделки.

 

Hanjin  Shipping  публикува финансовите си резултати за 2015. Контейнер трафик се увеличава с 1,6% до 4,6 милиона TEU. Нетна печалба за групата е $ 6 милиона срещу нетна загуба от $ 396 милиона година по-рано.В резултат на спада на тарифите за превоз  продажбите като цяло/ на  групата /са намалели с 15,3% и са в размер на 6,86 милиарда долара. Сегмента продажби бункера паднали 21,1% до 461 милиона долара.

 

       8.  2.

 

Hamburger Hafen унд Logistik публикува предварителни резултати за 2015. Контейнерни терминали в  Хамбург са намалели контейнерооборота   с    12,6% до 6,3 милиона TEU а на терминала в Одеса, което представлява намаление в сравнение с предходната година и  е  с незначителна пропускателна способност   от 0,3 милиона TEU. Като цяло, контейнерооборота  на групата е намалял с 12,3% до 6,6 милиона TEU.

 

Край бреговете на Дания потъна платформа за изграждането на вятърни паркове «Sea worker». Инцидентът е станал в нощта от вторник до сряда. По-рано тази седмица, корабът е заседнал в бурно време. Целият екип - 15 души - по това време са били евакуирани, няма пострадали.Според собственика на кораба, «A2Sea», изтичане на масло в момента не се наблюдава. На мястото са два кораба, «Esvagt Connector» и «Emile Робин», които се следят ситуацията. В пристанището на Hvide Sande-готов е кораб на околната среда «Gunnar Seidenfaden», за да стигне до мястото на произшествието, ако е необходимо.

 

CEO DP World днес назначен Султан Ахмед бин Sulayem. Според компанията, той ще комбинира тази позиция с поста на председател на Съвета на директорите, който       зае 2007 година.Спомнете си, Мохамед Шараф, последните 11 години заемал поста на главен изпълнителен директор на DP World, е напуснал групата.

 

Ilyichevsk официално стана на Черноморск. Решението за преименуване на града, прие  Върховната Рада на Украйна.Вероятно, преименуването на града, последван от преименуването на пристанището и всички свързани дружества с думата в заглавието или Ilyichevsk. Адвокатите трябва да се събере с лопата купчина документи, за да ги подготви за промените към всички национални и международни регистри, както и международни и вътрешни договори. Търговски услуги ще информират всички свои клиенти и контрагенти, за да променят името и за предоставяне на нова инфо.

 

 

1О. 2 

 

                               В4ера, около 3 часа местно време контейнероавоз  «CSCL Индийския океан» успя да refloat в Елба. Преди  това  корабът  изпомпва гориво и баласт за лесно отстраняване от банката  ... участвала    е драга. Работили    са   12 влекачи. Операцията се проведе без това да повлияе на хората и за околната среда, е отбелязано в администрацията на пристанището на Хамбург.... кораба последвал в терминала Юрогейт.Спомнете си, «CSCL Индийския океан» заседнал на 03 фев.

 

 

В корабостроителницата Arctech Хелзинки започна строителството на кораб за Sovcomflot. Това е първият кораб в серия от три , проектирани да работят в рамките на Сахалин-2 проекта.Според Arctech, корабите са дълги 100 метра и 21,7 метра ширина. Те са оборудвани с 4 дизелови двигатели с общ капацитет от около 21 хиляди KW     Пропулсивна мощност KW ще бъде 13-хил KW. Кораби за доставка са проектирани да работят при ниски температури до минус 35 градуса и могат да се движат  в   дебелината на леда до 1.7 m.

 

 

 

11.2

 

Maersk Line ще даде на Музея за логистиката  три 40-футови морски контейнера. Контейнерите ще бъдат конвертирани и използвани за поставяне на разширена музейна експозиция, която се намира на територията на Държавния университет на морския и речния им флот.’ адм. Макаров’.Като автор на идеята и основател на Музея  Максим Максимов каза  , "изпълнението на този проект ще бъде на първо място в световната практика за създаване на мобилен музей в стандартни контейнери за транспортиране, които сами са се превърнали в неразделна част от съвременната логистика."

 

 

A.P.Moller-Maersk Group публикува финансовите си резултати за 2015. Нетните приходи са намалели с 5,6 пъти до $ 5.2 милиарда до $ 925 милиона  Приходите са намалели с 15% до 40,3 милиарда долара. Основната причина за намаляванията  в  компанията, е спада на цените на петрола и навлата. Въпреки това, група CEO на Нилс Андерсен, коментирайки резултатите от годината, заяви: "Ние сме доволни от добрата операционна изпълнение във всички бизнес сегменти през 2015 г.".

12.2

 

 

През 2015 г. Русия изнася 11.6 милиона тона минерална азотни торове. Това е по-ниско, отколкото тя е била доставила за      износ през 2014 г., с 4.6%. Цената на азотни торове, изнесени беше милиарда $ 2.7 (-17,6%).Калиеви торове 11.2 милиона тона са били изнесени на година (+ 6,9%) в размер на почти $ 3 милиарда (+ 9,5%).

 

Контейнерооборота на  пристанище на Хамбург е бил намален до края на 2015 г. с 9.3% и е в размер на 8,8 млн TEU. "Всеки, запознат с порт бизнеса ще  разбере, че успехът на пристанището на Хамбург, не може да се измерва само в TЕU. Силата на Хамбург, че е универсален порт ", - коментира спада Сенатор Франк Horch.

 

 

   15.2

Нилс Андерсен, изпълнителен директор на групата APMoller-Maersk, описа ситуацията на пазара като цяло, както следва: "Още по-лошо, отколкото през 2008 Цените на петрола са на най-ниското ниво, до която те паднаха в периода 2008-2009 г., и да остане там за дълго време и те не показват никакви признаци, че те ще растат в близко бъдеще. Проценти Товарни долу. Външни обстоятелства са много по-зле - но ние сме по-добре подготвени за тях, "- каза той в интервю за Financial Times.

 

12 моряци са задържани от два месеца в Булон сюр Мер, Франция, след като на борда на кораб CARIB PALM бяха открити 2,3 тона кокаин.10 украинци, турски моряк и грузински капитан са в екипажа на плаващия под флага на Молдова кораб.Френските власти предполагат, че мъжете са участвали в трафика на дрогата, като срещу тях ще бъдат повдигнати обвинения, които могат да завършат с осъдителни присъди. Грози ги затвор от 10 години.

 

 

 

 

 

16.   2

 

 

 

Hapag-Lloyd придоби два и чартира шест к… воза. Продавач на два кораба с капацитет от 3500. TEU е NileDutch, цената на сделките  не бяха оповестени. Тези съдове първоначално ще работят в търговията на Южна Америка. Две други подобни средства от една и съща серия Hapag-Lloyd взе от NileDutch в товарните превози. Функцията за дизайн е увеличена широчината на корпуса, което дава възможност за достатъчно голям товар капацитет да поддържа малко газене, което е важно за редица пристанища в Южна Америка.

 

 

 

 

DFDS публикува финансовите си резултати за 2015. Приходите се увеличават с 5% и възлизат  на 13,5 милиарда датски крони (2,04 милиарда щатски долара). EBITDA се увеличи с 42% до 2.04 млрд крони (309.4 милиона долара), оперативната печалба - със 73% до 1,2 милиарда крони (181,7 милиона долара). Нетната печалба се увеличава с 2,3 пъти и е в размер на 1.01 милиарда крони (153.3 милиона долара).Обемът на товарния трафик в Балтийско море   DFDS увеличава с 3,1%, пътнически трафик се увеличава с 3,6%.

 

 

 

17.2

 

Представителите на "СУМА"   са се  увеличили   до шест души във FESCO Съвета на директорите. Новият съвет на директорите е избран на извънредно общо събрание на акционерите на PJSC "FESCO" 12 февруари.Новата структура включва:1. Магомедов Ziyavudin Gadzhievich2. Боде Клайв Denis3. Shaydaev Марат Magomedovich4. Kayashev Владимир Анатолиевич5. Швец Дмитрий6. Вячеслав Bakaev7 . Fighters Артър А.8. Leila Mammadzade9. Potapushin Александър  Пет от тях са били членове на предишния Съвет на директорите

 

Според Die Welt, Сената на Хамбург планира да развие пристанището на Хамбург като универсално, с особен акцент върху обработката на тежки и извънгабаритни товари. Както наскоро заяви, коментирайки падането на контейнер в Хамбург, сенатор Франк Horch, "Всеки, запознат с порт бизнеса ще разбере, че успехът на пристанището на Хамбург, не може да се измерва само в TЕÚ. Силата на Хамбург, че е универсален порт ".

18.2

 

Пристанище Кил е придобил 3.2 хектара земя с постройки за съхранение на прилежащите към Ostuferhafen. Продавач  е Agrar Терминал Петър Rothe GmbH & Co. KG. Склада    е     на над 18 500 кв. . м, в допълнение, има предна зона море с транспортна техника и офис сграда. Нови зони за съхранение, като се има предвид нарастващото търсене е приоритет за Кил. Според MD Seehafen Kiel Дирк Клаус    са въведени 50 хиляди кв. М в експлоатация през тази година.

 

HØEGH LNG реши да замрази всички процеси, свързани със СПгаз, и да се концентрира върху основния си бизнес на регазификация, Както бе обявено днес, компанията       в  тази  посока  вижда максимална възвръщаемост на инвестициите и най-добри перспективи на пазара. Вземането на решение  е вследствие на превишаване на предлагането на пазара на втечнен природен газ и влошаването на ситуацията в енергетиката и финансовите пазари

 

Stena Bulk е взел Продукт танкер проект MR «стена наложително» IMOIIMAX. Корабът е построен в КЗОО Offshore & Marine Engineering (КЗОО OME) в Гуанджоу. IMOIIMAX концепция, разработена съвместно от стена Teknik и корабостроителница. Отличителна черта на съдовете с мъртвото тегло от 50 хил. Тона, е възможността за едновременно транспортиране на растителни масла, химически тъмни и светли нефтопродукти в 16 товарните танкове с капацитет от 3000. Кубически метра. м. В този случай консумацията на енергия е намалена в сравнение със сходни съдове 10-20%.

 

 

 

 

19.      2

  

 

АД "TransContainer" публикува финансовите си резултати за 2015 г. според руските счетоводни стандарти. Нетните приходи са намалели с 2,1 пъти и е в размер на 1,85 милиарда рубли. С ръст на приходите от 16,3% до 42,3 милиарда рубли, печалбата от продажбите са намалели 1.6 пъти до 2,55 милиарда рубли. Печалбата преди данъци е намалял с 2 пъти до 2,57 милиарда рубли, коефициент на EBITDA - 1,5 пъти до 5,58 милиарда рубли.

 

 

Според германски източници, Genting Хонг Конг може да придобие немски корабостроителни активи na Виталий Yusufov Nordic Yards. Официална информация вече не е налице, както и коментари на потенциални участници в сделката.Съставът на Genting Хонг Конг включва Star Cruises, която заема трето място в световната класация на круизните линии, както и Дрийм Cruises и Crystal Cruises. Други круизни компании марки - Norwegian Cruise Line и Orient линии. Участниците на пазара смятат, че новият собственик ще бъде в състояние да предостави на поръчките от корабостроителницата.

 

 

22. 2                                                  

 

 

Cargotec публикува финансовите си резултати за 2015. продажбите на групата са нараснали с 11,1% и са в размер на 3,7 милиарда евро. Брутна печалба се увеличава с 18,9% до 787.3 милиона евро, оперативна печалба - с 3.8% до 213.1 милиона евро, печалбата преди данъци - с 2.9% до 186.2 милиона евро. Нетна печалба в размер на 142.9 милиона евро - 2,1% повече, отколкото през 2014 година.

 

Пристанище Амстердам планира евентуално да се премести в обхвата на възобновяеми енергийни източници – слънчеви  и вятърни Докато  пилотния проект в пристанището     е    оборудван с велосипеден път, осветен от слънчеви панели и ветрогенератор. Системата включва плаващи слънчеви панели и мини-вятърна турбина. Това оборудване е за зареждането на батерията, която доставя ел. Ток за  42 лампи.

                          23.2

                                                                     

 

 

Китай Ocean Shipping   (Group) Company и Китай Shipping  Group представи официално обединена Китай Cosco Shipping  Corporation. Новата компания разполага с флотилия от 1114 плавателни съдове от различни видове с общ дедуейт 85.3 милиона тона. Контейнер флота Китай Cosco Shipping  Corporation се състои от 291 с общ капацитет на 1,4 милиона TEU на кораба, в книгата за поръчки, според Alphaliner - 35 контейнеровози с общ капацитет от 556 500 TEU ..

 

Global Ports от февруари тази година, въведе единна електронна технология подпис, валиден за групи от морски терминали, разположени в Северозападна Русия. Новата система ще функционира на FCT, и ULCT Petrolesport терминал. Според Global Ports, това значително ще опрости работата на корабни компании, които работят с няколко фирми, принадлежащи към групата. Технологията се разработва и поддържа от LLC "Rolis"

 

Новата обединена COSCO и CSCL, и вечнозелени, OOCL и CMA CGM може да създаде нов съюз на пазара на контейнери. Според Alphaliner, преговорите са в ход на най-високо ниво, бяха проведени срещи, по-специално през януари.Общ капацитет на контейнерната флота на потенциалните участници на новия  мега-алианса е днес 4,9 милиона TEU (като се вземат предвид придобитият CMA CGM APL - 5,4 милиона TEU).

 

                24.  2

 

 

Islamic Republic of Iran Shipping Line (IRISL) и PWL група от Германия подписаха меморандум за разбирателство, който открива възможност да се създаде съвместни германско-ирански фирми в областта на корабоплаването. Според иранската информационна агенция ИРНА новината, съгласно условията на IRISL на меморандум търговски флот и неговите дъщерни предприятия ще имат достъп до широка гама от услуги в редица п-ща в N ЕU , включително Германия, Холандия и Белгия. Документът бе подписан по време на неотдавнашното посещение на Мохамед Саиди MD IRISL в Хамбург.

Около 440 кг. кокаин бяха открити на борда на кораб, плаващ под Либерийски флаг, съобщиха Военноморските сили на Мексико.Дрогата е заловена на построения през 2011 г. контейнеровоз TENO, плаващ от Панама към най-голямото тихоокеанско пристанище на Гватемала – Пуерто Куетзал.В три контейнера са открити общо 363 пакета кокаин.

                                         25.2

 

 

18,000 TEU CMA CGM Бенджамин Франклин, най-големият кораб,до6ъл          в пристанищата на САЩ, сега е в Long Beach, като част от серия от изпитания, за да се подготвят американските пристанища за мега корабите.Досега  е било  общоприетото мнение, че megaships ще бъдат само   в търговията Азия-Европа, защото американските пристанища не са имали дълбока вода, за да ги поберат.Но след успешни  влизания в  Лос Анджелис, Оукланд и сега пристанището на Лонг Бийч, като че ли доверието на това предположение е било оспорвано.

 

 

Hapag-Lloyd публикува предварителните резултати за 2015. Доставките са в размер на 7,4 милиона TEU - 25,3% повече, отколкото в края на 2014 година. и средна  величина  на фрахтова ставка    е  1,225 долара на  TEÚ - с 14.2% по-ниска, отколкото през 2014. Прихода на компанията се е увеличил с 29,9% до 8,8 милиарда евро, EBITDA  е нараснала 8,4 пъти до 831 милиона евро, оперативната печалба е 366,4 милиона евро срещу оперативна загуба от 82.8 милиона евро през 2014 годин   а.

                      26.2

 

 

Maersk Group и Qatargas, най-големият световен износител на втечнен природен газ, подписа споразумение за техническо сътрудничество, за да проучат възможностите за използване на сгъстен природен газ в кораб задвижване. Според Qatargas, документ бе подписан от гл. Изп. Дир.      на Maersk Group Нилс Андерсен и главен изпълнителен директор на Qatargas, Халид бин Халифа Ал-Тани, на церемония по подписването се състоя в Доха. В допълнение, Qatargas, Maersk Line и Shell International Trading Близкия Изток Limited са подписали меморандум за разбирателство за използване на втечнен природен газ, както и оценка на бункера.


 

Hapag-Lloyd стартира пилотен проект за тестване на разтвора на облак софтуер за планиране на разполагането на контейнери на борда на кораба. Разработчикът на софтуер е американски XVELA.Програмата ви позволява да видите на линията и терминал оформление дизайн натоварване и натоварване на данните на дъската в реално време. Линията също ще бъде в състояние да следите напредъка на товарене и разтоварване. Терминалите, от своя страна, ще могат да планират и товарачна техника и персонал. По този начин, в Hapag-Lloyd се изчислява за да се намали времето за престой и оптимизиране на придържане към разписания.

 

Thor Свендсен, Група изп. вицепрезидент на класификац об-во DNV GL, напуска поста си. Според DNV GL,той  ще продължи да работи, до 01 август. След това, той ще продължи кариерата си в морската индустрия.Ще   заеме поста на професор в Университета Стратклайд в Глазгоу. Той ще бъде ангажиран в развитието на изследвания в областта на морската безопасност център, който отваря DNV GL, заедно с университета на Стратклайд.T.Svensen работил в Det Norske Veritas от 1993 г., след сливането с Germanischer Lloyd, той е /през 2015/, назначен Група изп.вицепрезидент  на    единна класификационна организация.

 

Hutchison Port Holdings Trust, втория по оборот на оператора на контейнерни терминали, е направила след резултатите от 2015 до 12.6 млрд хонконгски дол/US $ 1.6 млрд). Промени в общите данни, през 2014 г. много малки - спад от 0.1%.Оперативната печалба се увеличава с 4.6% до 4.4 млрд хонконгски дол (560.2 млн щатски дол). Печалба преди данъчно облагане в размер на 3.9 млрд хонконгски долара (498 милиона щатски долара) спрямо загуба от 15,3 милиарда хонконгски дол(1.97 млрд щатски дол) за 2014 година. Нетна печалба в размер на 3,05 милиарда хонконгски долара (391.8 милиона щатски долара) спрямо нетна загуба от 16 милиарда хонконгски долара (2,06 милиарда щатски долара) година по-рано.

 

 

Жолт Катона е назначен за главен Line Офис в SeaGo Line Maersk HQ в Копенхаген. В последните 4 години Жолт работил като директор продажби Maersk Русия, Финландия, балтийските държави и е бил отговорен за стратегията на бюджета и продажбите в региона.Жолт Катона започва кариерата си през 2004 г., P & O Nedlloyd относно позицията на мениджъра на профила си в Унгария..         п  рез 2006 г. той се премества в позицията на Maersk Sales Manager За Supply Chain развитие в унгарската служба.2008-2010 работи като Национален мениджър продажби Maersk в Унгария 2010-2012 - Line Manager - AE12 String мениджър в офиса на датската линия.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





{START_COUNTER}