FEBRUARY‘’13 клюки из корабоплаването

 FEBRUARY‘’13 клюки из корабоплаването

 

1.2.’13

UPS оттегля офертата за закупуване на TNT Express. Както се очакваше, Евро

комисията официално забрани търговията.и съответно обезсили  протокола, за да не се слеят UPS и TNT Express .UPS е готова да плати за TNT Express 6,8 милиарда. Сделката може да доведе до най-голямата логистична група в света с продажби от над $ 60 млрд. годишно.Междувременно Boskalis потвърди намерението си да купи Dockwise и даде задължителна оферта за закупуване ……,

 

От 1 май Суецкия канал/администрацията/ повдига Размерът на таксата за кораби. Повишението ще бъде от 2% до 5% в зависимост от вида на плавателния съд.>> +5% За к-би за насипни товари и танкери, включително нефтеналивни, химически танкери и  продуктовози’, +2% за контейнеровози и автомобилни превозвачи и 3% за други плавателни съдове.Приходите от Суецкия канал представлява значителна част от бюджета на Египет

 

5.2.’13

 

 

Съюза на гръцките моряци проведе още една стачка. Кампанията се проведе от 6 ч. на 31.1. до 6 ч. сутринта на 2.2.. Според фирмите, работещи в Гърция, участват в стачката работници на влекачи, действащи в Пирея и в други п-ща.В Солун операциите по тегленето не трябва да се спират . Фериботи между континенталната част и островите не вървят. Заедно с моряците стачкуваха служителите на обществения транспорт, както и лекари и учители. Протестират с/у съкращения на заплати и пенсии и увеличаване на данъците

 

В края на 2012 контейнерооборота на румънското пристанище Констанца е 684 059 TEU. Това е с 3,2% повече, отколкото през 2011.През Констанца все още преминава най-голям обем на контейнери в региона.Въпреки това, Румъния, след като държеше водачеството в претоварване в Черно море, по брой/размер на  обработени за трансшипмънт контейнери е зад Украйна - Одеса, Ilyichevsk и Южна заедно се справят по добре от румънските пристанища.На трето място е Русия.
 

 

6.2.’13

 

 

 

Международната Морска Камара се разтревожи от увеличаване на таксите за преминаване на Суецкия канал,признаха пред SeaNews в организацията. Аргументите на  генералния секретар на ICS, Петър Hinchcliffe са:"Повечето от операторите, участващи в международното корабоплаване, работят в най-лошите пазарни условия, отколкото някога е било, защото има излишък на товарни кораби. и дефицит на товари Сега не е време да обявим увеличение на таксите………..”

 

 

 

7.2.’13

 

Alliance G6, създаден преди една година,от линиите в The New World и Grand Алианса да работят заедно върху търговията Азия - Европа, разширява обхвата на сътрудничеството. Сега, участниците - APL, Hapag-Lloyd, HMM, MOL, NYK Line и OOCL – - ще работят заедно, като ще поддържат трафика между пристанищата в Азия и източното крайбрежие на Северна Америка. Предвижда се съвместната  работа по новия маршрут да започне през май 2013 г.. Всичко, ще има 6 сервиза от Азия до източното крайбрежие на Северна Америка

 

 

 

8,2.’13

Първото проучване на Emma Maersk показа, че проникването на вода в машинното отделение е причинено от повреда на едно от витлата на подрулващото..Няколко лопуса  и монтажни винта бяха разделени и поради пукнатина в корпуса вода е влязла в отделението на двигателя, което води до спиране на главния двигател. Компанията смята, че са изключени грешки от членовете на екипажа Корабът ще бъде пуснат в експлоатация не по-рано от няколко месеца. В Maersk увериха, че корабът не е бил застрашен от наводнения

 

11.2.’12

 

 

 

На терминал ECT в Ротердам има стачка която започна сутринта в четвъртък ,с митинг започна персонала на Terminals City и Delta. Колко дълго ще пpодължи акцията е неизвестно. Пристанищните власти на Ротердам поставят актуалната информация за Twitter с hashtag ЕКТ: дават ситуацията в пристанището: :на движението по пътищата и, къде са организираните паркинги за камиони, които са пристигнали в ЕКТ.

 

 

 

Изненада за  контейнерния отрасъл е оставката на Търговски директор на Maersk Line Лукас Фос. Той напуска компанията на 1 май 2013. Според Maersk Line, решение кой ще заеме мястото му, не е взето, но процесът вече е стартиран. L.Vos работи за Maersk Line на топ позиции в последните пет години,ас преди това, той е заемал висши длъжности в P & O Nedlloyd,който през 2005 г., се превърна в обект на усвояване  от Maersk.

 

12.2.’13

 

Royal Boskalis Westminster NV обяви, че  е придобила 659 869 обикновени акции в Dockwise в хода на търговията в петък.Всички тези акции са придобити чрез Euronext Amsterdam и са закупени при средна цена от 18,50 евро за акция с максимална цена от 18.50 евро за акция (което се равнява NOK 137,60 съгласно курса в петък/.Boskalis сега притежава общо 16,722,812 акции, представляващи приблизително 42% от вси акции

 

12а.2.’13

 

Водещата компания за к-бостроителство на Бангладеш Western Marine Shipyard Ltd са доставили още два кораба на европейския пазар на 06.02.’13 г.Пасажерски РОРО  "ISEFJORD" е построен за датски собственик Hundested Rorvig Faergefart, който ще бъде използван, за да превозва 147 пътници и 28 броя превозни средства в датската крайбрежна зона.Другият к-аб "STELLA Атлантик" е 4100 DWT многофункционален сухотоварен к-аб, който ще работи в  Европа.

 

14..2.’13

 

След като наскоро предостави  два 208 метрови ро-ро фериботи в Турция, Flensburger Schiffbau-Gesellschaft (FSG), в петък, стартира/спусна на вода успешно идентичен корпусен номер 755 "UN İSTANBUL" за турския оператор UNRO-RO Isletmeleri A.Ş.Последното спускане подчертава отново тясна връзка между FSG и UNRO-RO. Това са, в края на краищата, 15 кораба, поръчани от турската корабна компания на корабостроителницата Flensburg. FSG.

 

 

 

 

Великобританския  водещ независим спедитор, Дейвис Търнър,ще  разшири търговията си с помощта на зелени видове транспорт, между Великобритания и Турция чрез своето дългогодишното партньорство с Ekol Логистика Истанбул.
На ‘Дейвис Търнър’ председателя е Филип Стивънсън и той заяви, че чрез партньорството си с Ekol, което обхваща повече от 20 години в региона, ще завърши своето паневропейско покритие и ще работи/използва като врата към страни като Ирак.

 

 

15.2.’13

 

MOL, Maersk, NYK, «K» Line, Stena, Shell иBP ще работи сПрограмата за развитие на ООН в Сомалия.Участие в проекти за създаване назаетост и професионално обучение на местните хора, линии и миннодобивните компании очакват да направят пиратството по-малко атрактивен начин да си изкарват прехраната в бедна страна.
Според MOL, през 2013-2014 г.,партньорите имат намерение да инвестират в програмата милиони долари.

 

 

 

18.02.’13

 

 

Пет месеца след стартирането на JadeWeserPort контейнерен терминал, оператора Eurogate Container Terminal Wilhelmshaven е взел решението да премести в по-кратък работен ден, около 400 служители, казва Dynamar. Според вестника, JadeWeserPort контейнерен терминал все още е в състояние да привлече към терминала само два седмични сервиза .но се очакват в близко бъдеще нови договори.В края на 2012 г. контейнерен терминал в Вилхелмсхафен е обработил 26 045 TEU.

 

 

 

 

19.2.’13

 

 

Бекер Marine Systems продължава да се фокусира върху енергоспестяването. Нов  продукт за контейнерни к-би и други бързи плавателни съдове е разработен с комбиниран опит, придобит от кормилата Бекер за бързи к-би и Бекер Mewis Duct ® за по-бавни кораби.Бекер Marine Systems продължава да предлага съвременни решения до морския пазар и от 1946 г. насам е известен в цял свят с подобряване на маневреността на всички видове кораби

 

Предимства на Becker Twisted Fin ®: икономия на гориво до 3%;’• Намалява емисиите на NOx и СO2;• Подходяща за newbuildings и преоборудване;• Няма движещи се части, без да се изисква поддръжка;• Бърз монтаж;• Структурно гаранция

 

 

Sea Connect е подписала друг договор с немската фирма Ernst Glässel Equipment GmbH да представляват интересите на клиента и за доставка на нова партида контейнери от китайския производител Singamas. Като цяло, планира да купи хиляди TEU. ешение да инвестират в разширяването на контейнерния парк в момента е дошло така, защото се предвижда значително увеличение на цените на металите, което ще увеличи цената на контейнерите.
 

 

20.2’13

 

 

Kъм  линиите, които увеличават  търговските ставки  Азия - Европа с по $ 700 и нагоре,  се присъединиха  OOCL и CSCL. OOCL повдига цени до $ 700 от 15 март. CSCL - в същия размер и със същата дата, но линията ги нарича Доплащане за пиковия сезон./ Peak Season Surcharge./

 

На въпроса на SeaNews, кой задейства проверките и дали сигнал, от пазара или от правителството ,Федералната антимонополна служба каза: "Анализ на работата и поведението; на антитръстовите органи на САЩ и Европейския съюз (те също извършват подобни акции проверки и същия тест) както  и  анализ на последните сливания и придобивания ".
 

Размириците  в Порт Саид на Суецкия канал продължават. Въпреки безредиците, к-бите преминават безпрепятствено канала. Според  администрацията на канала, от понеделник по Суецкия канал са минали 40 плавателни съда - 20 на юг и 20 на север. Най-големите кораби в южна и северна посока са били  завчера MSС контейнеровозите - «MSC Лорънс» ,идващ от Италия за Емиратствата и « MSC Ливорно »- от Германия до Сингапур.

 

21.2.’13

Само преди ден в Самсун беше официално открита железопътно-фериботна линия Кавкаz - Самсун. На церемонията присъстваха министърът на транспорта на РФ Максим Соколов, министър на транспорта на Турция Бинали Йълдъръм,.Договорът за
съобщения м/у пристанищата Самсун (Турция) и Кавказ (Русия) бе подписан на 12 май 2010.Първия изпитателен рейс се състоя в началото на януари 2011

 

22.2.’13

Разработчиците продължават с усилията им за подобряване на стандартния контейнер. Британската  Container Group Technology има контейнер, който е 20 фута дълъг, не само отвън, но и отвътре.В допълнение, новият контейнер има вграден механизъм за укрепване и за свързване два 20-футови контейнера  в един 40 футов - така можете да правите с  празни контейнери или с натоварени с леки товари. За товарене и разтоварване може да се използва същото оборудване като за нормални контейнери.

 

Според данни от Borsen, датският фонд Montagu, купил Unifeeder  преди шест години, е в преговори за продажба на компанията за 3 милиарда датски крони, или около 400 млн. евро, или 500 млн. долара според валутния курс. Потенциалните купувачи се обадилите  се други датски фондове и също подразделенията/клонове на Maersk Line, SeaGo.

 

25.2.’13

 

Групата Сума инициира свикване на извънредно заседание на акционерите на TransContainer, в чийто дневен ред се  включва прекратяване на членството в  Съвета на директорите и избирането на нов Съвет. Срещата е насрочена за май 14. СУМА чрез FESCO притежава 23,7% от акциите на TransContainer. Въпреки това, в документите на дружеството като акционер нито едната, нито другата група не се появи като притежатели на акции.Това са банки.

 

 

 

CMA CGM започнаха да предлагат круизи на борда на «Марко Поло», най-големият контейнерен кораб в света днес. Както съобщава SeaNews във фирмата, пътническите кабини на кораба са пет двойни. Плюс библиотека, салон с телевизор, фитнес и басейн.Пристанищата са Нингбо, Шанхай, Ксиамен, Хонг Конг, Shivani, Yantian, PORT KELANG, Танжер, Саутхемптън, Хамбург, Бремерхафен, Ротердам, Зеебрюге, Le Havre, Малта , Khor Fakkan и Jebel Ali.

 

 

26.2.’13

 

Турски товарен кораб "Meziyet Аnа" e продаден на неразкрити купувачи, казват Lion Shipbrokers.8890 DWT сухотоварен съд е построен през 1985 г. от Кочи к-бостроителница,  Japan и е под малтийски флаг ,.и има три люка и B + W 6L35MC  глав. двигател.Собственик, Kalkavan Shipping, Турция, които  продават  кораба на неразкрити купувачи за 1,4 млн. щ.д. .
IMO номер:8418265;Име на кораба:MEZIYET ANA;Позивна:9HYL4; MMSI:249547000 ; Бруто тонаж:5451;DWT:8890;Тип на кораба:За генерални товари ;Год. на строеж:1985  ;Флаг:Малта

 

Мин. 7-мица зам.председателя на Евро комисията и бивш евро комисар за транспорта Антонио Taian представи в Брюксел на нова стратегия за корабостроене на ЕС в рамките на амбициозното заглавие Лидерство 2020. Изчислена стратегия до 2020 г..
Документът отбелязва недостига на квалифициран персонал в корабостроителната индустрия и  да разработи и предложи на систематичен подход към решаването на човешките проблеми на европейски, национално и регионална равнище.

 

27.2’13

На Февруари 23 АД " Роснефт "и" Eni Trading & Shipping "(ETS) са подписали стратегическо споразумение, което има за цел да създаде синергия между логистика и инфраструктурните мрежи на компаниите. Подписването на споразумението е развитие на сътрудничеството между "Роснефт" и Eni. Сегашния съвместен руско-италиански проект ще позволи на "Роснефт" да придобие допълнителни пазари в ЕС, както е отбелязано в "Роснефт" - да се превърне в един от най-големите търговци на европейския пазар.

 

Гръцките корабособственици изкупуват корабите на германския търговски флот. Кризата в Гърция не е за всички. Непосилните икономически мерки са за обикновените хора.Докато в страната се налагат тежките икономически мерки под строгия надзор на кредиторите, то гръцките корабособственици изкупуват корабите на германския търговски флот. Наследниците на корабния магнат Онасис са първа световна сила в голямотонажните кораби, информира БНР.

 

28.2.’’13

Групата NOL, компанията-майка на линията  APL, завърши през 2012 г.с нетна загуба. Тя направи загукба 419 000 000 долара - с 12,3% по-малко, отколкото в края на 2011. Една от основните причини за отрицателния резултат, в съответствие с NOL, са огромните загуби през първото тримесечие на 2012 г. дори и  Групата да има приходи 9,5 млрд. долара с 3% по-високо, отколкото през 2011 г..
 

 

 

 

 

 

 





{START_COUNTER}