JAN’’14

02.01.’’14

 

Ingo Egloff е назначен за нов член на борда Hafen Hamburg Marketing (HHM). Той  встъпи в длъжност на 1 януари 2014 година. По този начин,  борда на Hafen Hamburg маркетинг ще включва двама души - Инго Egloff и Axel Матерн.Както съобщава SeaNews в пристанищните още  за Инго Egloff той има богат политически опит в Бундестага и градския парламент на Хамбург

 

3.1.’14

 

Близо до пристанището на Гьотеборг е завършено строителството на логистичен център с площ от 24 000 m2 Той е нает от Schenker Logistics,като карго база за комплекс където ще се внасят стоки, които ще бъдат изпращани до получатели в цяла Швеция.Строителството на Логистичния център е проведено през 2013 г.и това е съвместен проект на порт Гьотеборг, Schenker Logistics и NCC Construction

 

 

6.1.’14

 

 

От 2ри януари  Marvin Schlanger се оттегля като CEO на CEVA Logistics, SeaNews докладва..На неговото място ще бъде Xavier Юрбен, който има опит в работата на най-високите позиции в Kuehne + Nagel и ACR Logistics. M.Shlanger ще се върне на позицията на председател на Съвета на директорите без изпълнителни правомощия,като когато той /идва/ се присъединява към CEVA Logistics през 2009 година.

 

7.1.’14

 

Пирати са се качили на борда на газовоз във водите на Гвинейския залив, съобщи Международното морско бюро (IMB). Това е първото пиратско нападение в тези води за 2014-а година.Вчера, петима пирати са успели да се качат на борда на неназования кораб. Съдът се е намирал на около 55 nm западно от о. Кориско, Габон. Нападателите избягали минути по-късно, без да наранят членове от екипажа. Според капитана на кораба в района имало риболовен кораб без AIS. Предполага се, че това е корабът-майка, от който пиратите са атакували.

 

 

8.1.’14

 

Hapag-Lloyd е потвърдил, че се консултира с CSAV  "дали е от взаимен интерес възможен бизнес алианс или друга форма на сдружаване ." Думите "преговорите" и "сливат" компанията съзнателно избягва. Не е постигнато съгласие до момента, потвърждава Hapag-Lloyd.По-рано, Hapag-Lloyd имаше разговори за евентуално сливане с Hamburg  Sued. Въпреки това, не може да бъде постигнато споразумение за конфигурацията на сделката, а преговорите са прекратени - както казват временно двете страни.

 

2014 /9/1

 

NYK приветства първите филипинци да поемат ролята на капитан и главен инженер на NYK експлоатирани LNG (за втечнен природен газ)  кораби. Двамата получиха своите промоции през юли 2013 г. в NYK Shipmanagement Pte. ООД и започват да изпълняват новите си назначения/служби/постове и задължения от декември’13.

 

 

10.1.’14

 

В пристанищата на Азовско море, Ростов и Таганрог са спрени проводките след ледоразбивачи за периода от 7 до 12-ти януари 2014 година. Съответните инструкции са публикувани на интернет страницата на администрацията на пристанището на Таганрог.Отмяната е поради топенето на ледовете и унищожението   им в пристанищата и на подстъпите към тях до ниво, което позволява съдовете да са независими от състоянието на ледовете . От 13 януари проводката с ледоразбивачи и пилотажът ще бъдат възобновени.

 

12а.1.’14

 

CMA CGM въвежда Genera Rate Increase /процентно увеличение/ за пратки от Индия, Пакистан и Шри Ланка в Северна Европа, Скандинавските страни,средиземноморските пристанища, Балтийско и Черно море, както и пристанищата на Северна Африка и Южна и Централна Америка.Allowance се въвежда на 1 февруари 2014 година. Нейният размер ще бъде 250 долара за 20-футов контейнер и $ 500 - за 40 футов.

.

 

 

14.1.’14

 

Navios Group Гърция е завършил покупката на пет контейнерни к-ба от различни проблемни германски собственици с пристигането на последния кораб, участвал в сделката, която бележи първи набези на компанията в сектора на контейнерното корабоплаване.Те са част от сделката за 10-кораба уредена през април 2013 г. с германска банка HSH Nordbank, в която също са включени пет продуктови танкери.
Петият containership, за 3108 TEU FESCO Almathea,/ Построен през 2007 г/ ще се присъедини към флота на Navios Европа Инк.



 

15.1.’14

 

Днешният глобален флот се оценява на 659,607 милиарда долара, което прави световната морска индустрия с една трета по-скъпа от най-голямата публична компания в света – ICBC (Insurance Corporation of British Columbia).Всъщност, ако продадем всички кораби днес, морската индустрия ще купи трите най-големи публични компании в света наведнъж – ICBC, China Construction Bank и JPMorgan Chase. Освен това ще остане и ресто.

 

16.1.’14

 

Lines от съюза G6 обявиха отмяната на рейсове от търговията в Азия – Европа,поради "Сезонните промени в търсенето на пазара" Спомнете си, считано от 31 януари до 6 февруари, цял Китай празнува началото на нова година по лунния календар.Що се отнася до отмяната на два рейса -  това са Loop 4 от Ningbo на 07 фев и Loop 7 от Кингдао на 10 февруари. В допълнение, G6 отмени преди това два рейса през февруари - Loop 6 от Kaohsiung на 10 Февруари и EUM от Busan на 9 февруари.

 

20.1.’14

От кораба " Diomede " хванат  в леда до Сахалин , екипажът е излетял . На борда са 3-2 механика и охранител , те ще прекарат зимата на кораба до пролетта . Останалите членове на екипажа ->на хеликоптер и са изпратени до Хабаровск . По-рано бе съобщено, че " Diomede " e хванат в леда на 30.12.’13 при прехода от Магадан до Владивосток . Собственик на кораба е " Grand Marine " , въпреки че в регистъра  е вписан" Vostokmorservis"." Diomede " е предназначен за транспорт на генерални товари,има 113 m дълж..,19м ширина , тонаж -9,6хил тона. Корабът е построен през 1988 г. в Япония .

 

 

21.1.’14

 

В понеделник  бе официалното откриване на корабостроителницата Damen Shipyards Sharjah в ОАЕ . Това е съвместно предприятие на Damen Shipyards Group и Albwardy Marine Engineering . Както се съобщава в SeaNews Damen ,ярда всъщност започна работа по-рано и за днес има портфейл от поръчки ( около половин дузина различни видове влекачи, баржи и две лодки за екипажи ) ,и вече са сдали няколко кораби за спомагателния и драгажния флот.Shipyard-а обхваща площ от 284 м2 в Hamriyah Free Zone в Sharjah с безплатен неограничен достъп до морето ..

 

 

22.1/’14

Evergreen вчера даде име на два L-тип контейнерни к - ба. Церемонията се състоя в корабостроителницата Samsung Heavy Industries в Южна Корея. Шестнадесетия’ кораб от серията е наречена «Ever Lively», седемнадесетият - «Ever снизходителен». Собственик «Ever Lively» ще е за сингапурска фирма .Ever снизходителен» - British. Контейнеровозите са за 8500 TEU (948 refrozetki), дължина 334.8 m, широчина 45.8 m и 14.2 m гази

 


23.1.’14

Alain Ashurkova, която м/у 2006-2013 год.е служила като президент на Националната Container Company, е назначена за заместник-генерален директор на Global Ports Investments. Придобиването l на GPI NCC беше затворено на 27 декември миналата година. Назначаването на  A.Ashurkovа също  е от декември 2013 година.
.

 

24.1.’14

 

На 21 януари 1954 в корабостроителницата в Гротон (САЩ) е пусната на вода първата в света атомна подводница „Наутилус”. Този кораб преобърна предишните представи за подводна война, но в променилия се свят атомните подводници така и не се наложи да започват тази война, за която бяха създадени. Своята роля в това изигра и Съветският съюз, който веднага се включи в атомната подводна

 

27.1.’14


 


Предната  седмица в Лондон,се откри заседанието на новосформираната подкомисията по проектиране и строителство на кораби IMO – първата в новата година. Откри заседанието, генералния секретар на IMO Коджи Sekimidzu и изброи приоритетите за подкомисията и цялата организация. Тази година, той припомни, маркира 100 години от първата конвенция SOLAS и на 40 години от датата, от която Конвенцията SOLAS 1974 я има.

 

28.1.’14

 

Представител на пристанището на Ротердам в южната част на Германия,е назначена Ingrid Rossmayer съобщава SeaNews в Port Authority. Тя ще бъде базирана в Нюрнберг. Назначаване е в съответствие с политиката на пристанище Ротердам за засилване на позицията в Южна Германия. I.Rossmayer получи степен по икономика през 1977 г., е работил в Quelle и Neckermann, главно в позиции, свързани с логистиката, в департаментите на глобален внос и търговия с Източна Европа.

 

29.1.’14

Поради интензивното образуване на лед в пристанището на Приморск и канали за подход ,и дългосрочните прогнози с ниски температури в пристанището на Приморск за лед и  са въведени ограничения. След 5 февруари, плавателни съдове с ледови  клас Ice1 и по-горе, са разрешени при проводка с ледоразбивач (преди това въвеждането   на срок/на ледови ограничения  в пристанището е било планирано за 28-ми януари).

 

30.1.’14

 

В Big Port има промяна. От 21 януари капитанът на порта Петр Паринов е назначен за ръководител на Федералната администрация на Big Port на Санкт Петербург, каза SeaNews в ILA. Действащ  Harbour мастър е назначен Майкъл Haryuzov. Подобни промени се случват в други пристанища. Така, ръководителят на администрацията на пристанище Новоросийск е назначен Владимир Erygin, преди това е заемал позицията на капитана на пристанището, А в качество на Harbour мастър е назначен Владимир Корольов.

 

 

 

31.1.’14

 

Wartsila обяви съкращения на персонала- в уволнение поладат около хиляда души, 200 от тях във Финландия. Намаляване ще засегне всички категории на производство и офис персонал . По този начин , Wartsila очаква да спаси 60,00 милиона евро годишно. Въпреки това, преструктурирането ще изисква € 50 милиона еднократни разходи. Припомнете си , че миналата година отчетоха намаляване на Wartsila със 790 души, заети в най-голямата производствена база на Vaasa във Финландия. Това е трябвало да бъде временна мярка .

 





{START_COUNTER}