LL МAR ‘15 клюки из корабоплаването2

LL  МAR ‘15    клюки из корабоплаването

 

4 .3.’’ 15

 

Kuehne + Nagel Group получи в края на 2014 г. нетна печалба от 644 млн швейц франка (676 млн долара) - 6,1% повече от предходната год. Оборотът нараства с 1,7% до 21,3 млрд франка (22,4 млрд долара), EBITDA - с 4,5% до 1,0 млард франка ($ 1,00 млрд). Брутната печалба за групата е нараснал с 0,5% до 6,30 млрд франка (6,5 млрд долара), докато за района на Близкия Изток, Централна Азия и Африка брутната печалба се увеличава с 3,9% в Европа - 0, 8% в Азиатско-тихоокеанския регион - с 0.7%, в N и S Америка - с 1.8%.

 

 

 

 

5 .3 .’’1 5

 

STX Offshore & Shipbuilding    е предала на  италянската Ignazio Messina & Co

 ро-ро контейнеровоза «Jolly Cobalto». Според собственика, това е най-големият кораб по рода си в света. Той е дълъг двеста тридесет и девет метра, ширина 37,5 м, както и газене  11.5 m, дедуейт 45 000 тона товари -.. 3900 TEU и 6400 линейни метра за ро-ро товари..

 

 

9. 3.’1 5                .

CMA CGM въвеждаGeneral Rate Increase до Северна Европа. Според инфо на линията нарасването е от 15 март. Размер на GRI ще бъде 650 долара за TEU. Увеличението се прилага за стоки от всички пристанища в азиатската   част до континенталните пристанища в Северна Европа, от Португалия до Русия, както и пристанищата на Великобритания.По-рано,  линията обяви GRI в транспортирането на стоки от Европа към Азия и от Азия към Средиземно море.

 

03 март в Ротердам дойде «MSC Оскар» - най-големият контейнеровоз в света. Корабът бе, тържествено посрещнат с влекачи и фонтани - това може да се види на уеб камера порта.Както  съобщава SeaNews в пристанищните власти, «MSC Оскар» пристигна от Алхесирас до терминал APMT . Корабът отива в Бремерхафен, но ще се върнат в Ротердам на 9 март и ще бъде на терминал ECT. След това отива          във Felixstowe  и от там ще отида до Средиземно море.

 

 

10.3.’15

 

 

MOL обяви GRI за  износни  праткики от пристанищата на Русия, Финландия, Литва, Латвия и Естония. Поради икономическата криза в Русия, обемът на вноса е намалял значително, така че оборудването за пълнене трябва да се набави от  центрове като Ротердам и Хамбург. GRI е въведена за покриване на допълнителните разходи, произтичащи.Увеличението е от 1 април. Размер на GRI за сухи контейнери ще бъде $ 150 -- 20-футов и $ 200 и на 40-футов контейнер

 

 

CMA CGM въвеждаRate Restoration Program от Северна Европа до Индия, Пакистан и Шри Ланка. Цени се покачват от 29-ти март. Размер на GRI ще бъде $ 100 на 20-футов контейнер и 200 $ - 40-футов.

 

 

Rotterdam Port Authority обяви финансовите си резултати за 2014 година. Както  съобщава SeaNews  приходите на пристанищните власти са се увеличили с 3,1% до 659,8 милиона евро. Нетните приходи са намалели с 4,9% до 215 милиона евро. Както бе обяснено от Port Authority CFO Paul Смитс, "Ние не сме изненадани от спада в печалбите. Огромни инвестиции през последните няколко години са довели до факта, че нашият дългосрочен дълг нарасна до 1,3 милиарда евро. Това означава, че се увеличават и разходите за лихви.

 

 

 

 

 

 

 

 

Подценяването на пиратския риск в Индийския океан заплашва животите на много моряци и сигурността на десетки кораби. Това заявиха от морската охранителна фирма MAST в съобщение до медиите.Според компанията много анализатори и коментатори разпространяват в публичното пространство „некоректна” информация, че рискът от пиратството е намалял, дори изчезнал.Точно обратното се доказва от постоянните съобщения за атакувани плавателни съдове, подчертават от компанията.MAST смята, че следващото „пиратско огнище” ще се обособи в Далечния Изток.

 

 

 

 

CEO MAERSK Сьорен Skou прогнозира най-големите кораби в света за години напред ще бъдат от порядъка на 18,000-19,000 TEU предвид очакваното ниво на растеж на пазара.Въпреки че е възможно да се строят кораби с капацитет от 25 000 TEU те не са практични днес ако се има предвид състоянието на пазара, каза той.Maersk очаква да похарчи 3 милиарда долара за нови кораби, за да се справи с търсенето и растежа   до   2017 г.- някои, но не всички ще бъдат на кораби до 18 000 TEU капацитет, съобщава вестник Commerce Newark .
 

 

12.3.’15

 

9 март в Рига дойде ро-ро "Liberty Promise» под флага на САЩ - видео. Според графика на оператора на к-ба той оставя Балтимор на 14/2 Следващото п-ще -12.3.е Бремерхафен. Сега според АИС, «Liberty Promise» е в ход в Балтийско море.К-абът е построен  2010 г. от Daewoo корабостроене & Marine Engineering. Пълна товароподемност- 21 200 т, дълж.-200 м, шир.- 32 m,гази-10 м. Капацитет за МПС -6100 единици. Палубна площ General товари - 54 300 кв м, площта под палубата на тежки и извънгабаритни превозни средства -. 15 800 кв м..

 

http://www.lsm.lv/ru/statja/politika/novosti/tanki-iz-ssha-vigruzhayut-v-rizhskom-portu-video.a120804/

 

 

OOIL, компанията-майка на OOCL, публикува актуализирани суми за 2014. Приходите на групата се увеличиха с 4.7% до 6.5 млрд щат дол., скоростта на EBITDA - с 62.2% до 680.7 млн долара. Оперативната печалба нарасна 3,7 пъти до 329 млн, нетна печалба -5.7 пъти до 270,4 млн дол.Според председателя на Съвета на директорите OOIL Tung Chee Чен, динамиката на морския транспорт в линейния  сегмент през 2014 г. беше по-добре от очакваното

 

 

 

 

            12а.3.’15

 

Jan De Nul направил поръчка за самоходна резачка драга  JDN8069, която, според компанията, е най-голяма в света. К- бът ще бъде построен в КЗ Уляник Brodogradiliste в Хърватия.Проектът е патентован в дизайн бюро Jan De Nul. Общият капацитет на дизелови централи ще бъде 40хил KW -. 50% повече в сравнение  «JFJ De Nul », която днес е най-голяма  драга с режещата глава. Задвижване на инструмента за рязане-8500 KW,тегло на инструмента-към  2хил тона.Днес,драгаж флот Jan De Nul-7 големи самоходни драги с режещата глава


 

 

16.3.’15

 

 

Завчера  в Oslo се  проведе среща на високо равнище за Arctcа. …без Русия?? /само зелени/  Теми - геополитика и подводен участък, дългосрочни инвестиции перспектива, икономическата приложимост на производството на въглеводороди в Арктика, Арктика като алтернативен транспортен коридор, изменението на климата, "Севера за северняците." Сред лекторите - министър на външните работи на Норвегия, посланиците на Канада, Швеция, Финландия и Исландия, банкери, международни асоциации и съюзи, научни среди

 

17. 3.’15

 


Hapag-Lloyd пренесе  General Rate Increase от Източна Азия до пристанищата на САЩ и Канада от 09 март за 16 март. Размер на GRI, от 16 март ще бъде 510 $ за 20-футов контейнер, $ 600 за 40-футов, $675 за 40-футов хай  куб и 760 US долара за 45фут Размер GRI от 09 април - същото.Увеличението се прилага за стоки от Япония, Ю Корея, Китай, Тайван, Хонг Конг, Сингапур, Макао, Виетнам, Лаос, Камбоджа, Тайланд, Мианмар, Бруней, Индонезия, Малайзия, Филипините и п-щата на руския Далечен изток на САЩ и Канада.

 

 

18.  3.’15

 

 

Global Ports Investments PLC обяви резултатите си за 2014 година. Следва да се припомни, че в края на 2013 Global Ports придоби 100% от Националната Container Дружеството, така че сега групата е всъщност две версии на резултатите с различна динамика - в първа показателите не се считат за НКК през 2013 г., когато компанията все още не е включен в световната пристанища, а вторият - като се вземат предвид данните за NCC 2013

 

 

19.3.’15

 

FESCO стартира нова контейнерна услуга за маршрута на СИА - Владивосток - Санкт Петербург Като част от стратегията за разширяване на географски   на интермодалните връзки  FESCO Транспорт Group откри нова посока в линията на редовните услуги в SE Азия - Владивосток - Санкт Петербург: сервис FESCO Baltic Shuttle (FBS).Rail рамото FBS е пътят от гарата до станцията на Владивосток Shushary в Санкт Петербург. От началото на март, като част от услугата FBS се проведе в продължение на две успешни предавания, първият влак бе на 7 март.

 

20.3.’15

MOL отделя своята дейност heavylift и проект на карго превози като отделна марка - MOL Project & тежки товари. Според компанията, гамата от услуги включва не само на морски транспорт на тежки товари сконвенционални кораби, контейнерни кораби и ро-ро кораби, но и всички логистики, включително въздушен, железопътен и автомобилен транспорт, спедиция и митническо оформяне, както и монтаж и инсталация. Logo MOL Project & тежки товари да бъде представен тази седмица в Шанхай

 

DP World публикува финансовите си резултати за 2014 г. Приходите за групата са нараснали с 11% до 3,4 млрд щатДол.Докато приходите от контейнер бизнес са се увеличили с 10,5% ,от не-контейнерни операции - с 14.2%. Коригирана EBITDA се увеличи с 12.3% до 1600 млн щатДол, чистата печалба - с 12,2% до 757 млн дол.Както е отбелязано рентабилността на дружеството се увеличава във всички региони.Инвестициите през 2014 г. са в размер на 807,0 млн долара, капиталови разходи през 2015 г. са планирани около 1.4-1.7 млрд долара.

 

23 .3.’15

Русия може да номинира кандидат за поста генерален секретар на Международната морска организация (IMO). Това бе обявено в края на срещата, проведена в Москва министърът на транспорта на Руската федерация Максим Соколов и заместник-министърът на националната отбрана на Република Гърция K.Isihos, които са съпредседатели на съвместното руско-гръцка комисия за икономическо, промишлено и научно-техническо сътрудничество.

 

 

 

 

 

24 . 3.’15

 

Скрап  КЗ   се подготвят за рекорден брой товарни к-би тъй като на корабоплаването процентите/ставките  спадат до рекордно ниски нива.
Собствениците могат да разрушат 40 милиона тона дедуейт на сухи насипни

товари/к-би/  ,което е повече от два пъти    от през миналата година общо, според Arctic ASA Securities в Осло. Курсове за корабен скрап се  спуснаха 66 процента спрямо миналата година заради пренасищане на капацитет, най-лошото представяне,след  глобалната рецесия  

                   

 

В резултат на терористична атака 19.3. в Националния музей на Бордо, в Тунис                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           , MSC Cruises е решила да преустанови тунизийските посещения в лятната програма на 2015 г.,според компанията, заради безопасността. Маршрут за засегнати от тази промяна ще се отрази на 4 от 12 к-би MSC Cruises ", както следва:• MSC Splendida ще посети Ла Валета,• MSC Fantasia ще посети Палма де Майорка,• MSC Preziosa ще акостира в Каляри, Сардиния• MSC Divina ще посети Ла Валета ден по-рано и  се отправят директно до Корфу, Гърция

 

 

Chinese ZPMC приключи строителството на шлюз врати за п-щето на Антверпен - най-големите в света. Те ще бъдат инсталирани на шлюза за док Deurganck –там  планира да изгради контейнерен терминал MSC.Размера на четирите  гигантски порти ще бъде дъл. 70m, шир.11м и 27 м вис.. Всяка от вратите тежи 2 хил.тона.Loading портите и спомагателно оборудване на к-ба «Zhen Hua 15" започва на 3.3., к-ба трябва да потегли от Китай в нач. на април и пристига в Антверп в края на май. Монтирането на вратите изисква поне 2 седмици.

 

 

 

Wartsila е разработил нова гама от проекти, LNG-танкери. Както  казва SeaNews в комп. ,тя включва морски и речни к-би.Общо предложени 4 проекта - WSD59 3K, WSD59 6.5K, WSD55 12K и WSD50 20K.Проект WSD59 3K Консумацията на бункера е 7,5 т/ден при  скорост 14вз,проектно газене 4,75 м. В кораби с WSD55 12K бункер консумация от 13,5 т/ден при v=14,5 вз,гази проектно 6м;  проект WSD50 20K бункер потребление 18,1 т/ден при v= 15 вз .. Проект WSD59 6.5K бункер потребление от 11 т/ден при скорост от 13 вз,, проектно газене от 5,8 м.

 

 

 

 

26 .3.’15

 

 

Вчера   КЗ Daewoo корабостроене & Marine Engineering, предвидено заложи  килът на първия Arctic за втечнен природен газ, по  проект Sovcomflot Yamal LNG. Спомнете си, че в 2013 SCF, Новатек и Внешекономбанк подписаха меморандум за строителството на 2 танкера за втечнен природен газ за Yamal. SeaNews на въпроса колко к-ба ще бъдат изградени като част от проекта Ямал за SCF и дали имаи друг съд, в допълнение към прототипа, който ще работи в GFR, компанията отговориха, че SCF направил поръчка за 1 к--аб.

 

27. 3.’15

 

 

През януари тази год, руски износ на водка, според Федералната митническа служба, е 71 100. Dekalitres въз основа на 100% алкохол. Това е по-малко, отколкото е бил изпратен през януари миналата година, с 54.9%. В стойностно изражение износът на водка паднаха още по-важно - с 60,5%, до $ 4,900,000.
Руския внос на алкохолни и безалкохолни напитки в яну 2015. е в размер на $ 85,00 милиона, което е по-ниско от миналата година с 48,7%. Пури и цигари са били внесени в размер на 3,7 милиона щатски долара (-2.6%).

 

 

 

30.3.’’15


2та месеца от тази година,3те най-големия контейнерни п-ща във Финландия заедно обработват 197 900 TEU -. По-малко, отколкото през същия период на миналата година с 6.8%. Включително HaminaKotka намален оборот с 8,4% (до 94 800 TEU.), Rauma - 12,3% (до 40 900 TEU.). Претоварване в Хелзинки остава като миналата година -62 300 TEU.През февруари,3те  п-ща заедно обработват 104 500. TEU- повече, отколкото през януари тази година, с 9,8%, но по-малко, от февруари, с 2.6%.

 

31.3.’’15

 

 

Русия за първи път предложи кандидат за поста ген. секретар на М/унар морска организация (IMO). , той  е зам.директора на Държавния департамент на политиката за морския и речния транспорт на Русия Виталий Klyuev. Той бе избран за председател на комисията Токио МР за държавния лортконтрол, председател на Комитета на Меморандума за Черно море за държ портконтрол  , зам-председател на Комитета на Меморандума за държ.портконтрол Париж.
Той оглавява руската делегация в различни заседания на IMO от 2007г. нас

 





{START_COUNTER}