LL APRIL ’14 клюки из корабоплаването

LL APRIL ’14    клюки из корабоплаването


1.4.’14
Президентът на Китай Xi Tshinpin посети в събота най-голямото в света сухо пристанище Дуисбург (Германия). Както каза SeaNews Duisburg, основното събитие на посещението бе пристигането на контейнерния влак от Чунцин Yuxinou. Железопътната линия  минава по маршрута: Чунцин - Xi'an - Lantou - Урумчи - /Приятелство/Dostyk) - Алмати - Karaganda - Astana - Kostanay - Екатеринбург - Перм - Москва - Минск - Варшава - Франкфурт на Одер - Berlin - Duisburg, транзитното време е 16 часа.


2.4.’14

В събота March 29, е починал президента на Асоциацията на корабните агенти  в Санкт Петербург Сергей Яковлев, един истински капитан и истински мъж. Сергей Владимирович -е завършил легендарната Makarovka, работил по корабите на корабната компания Baltic. Тези, които бяха с него в един отбор, говорят за него като капитан с главна буква. През целия си живот, "след мостика", посветен главно - подобряване на морските пристанища. На тази вахта Сергей остава до края. Светла памет.


3.4.’14

Cosco Holdings планира да поръча пет контейнерни кораби с капацитет от 14 000 TEU. Това е инфо  на Шанхайската фондова борса, пише Lloyds List. Въпреки това, нито цената на поръчката, нито на корабостроителницата,в  която ще бъдат изградени, не е уточнено. По-рано тази година, COSCO вече е направил поръчка за пет контейнерни кораби с капацитет 9400 TEU

4.4.’14


Завчера , дъщерното дружество на руските железници, JSC "Руски железници Логистика", обяви придобиването на акции с право на глас на оператора на фериботи ,Black Sea Ferries Limited (BSFL), регистрирана в Кипър. Преди това, Black Sea Фериботи акции не е владеела, сега в собствеността РЖД-Logistics преминали 49% от BSF. Собственикът на оставащите 51% дял в BSF е Railways. Пакетът е закупен през 2009 г., когато компанията се е казвала Black Sea Ferry ИНВЕСТИЦИИ. /Black Sea Ferry Investment./


7.4.’14

Комитетът за защита на морската околна среда на IМО на неговата 66 сесия в Лондон ,нa 4 април 2014 г.реши да отложи приемането на Полярен  кодекс и изменения към Конвенцията MARPOL, като задължителни. Както беше съобщено от SeaNews  новият срок от окончателното решение на Polar кодекс е определен през май 2015 година. Това означава, че той ще влезе в сила през 2017 година. По-рано се предполагаше, че Polar кодекс може да бъде приет преди края на тази година.


8.4.’14


Нов главен изпълнителен директор и вицепрезидент на Hyundai Merchant Marine е назначен Lee Seok-Dong. Решението бе взето на заседание на акционерите, което се проведе 28 март в седалището на НММ в Сеул. Преди това, Lee Seok-Dong служи като изпълнителен вицепрезидент на HMM. Той също така се присъедини към борда на директорите. По-рано, CEO на HMM поста е заемал  Yu Chang-Keun


9.4.’14

В съответствие със заповедта на и.д. Captain Big Port на Санкт Петербург от 04 април е разрешено двупосочното  движение на кораби в/по Санкт Петербург-ския морски канал. Също е позволено да плават кораби по разклоненията  /веждите/ на Санкт Петербург Sea Canal.

 


GEFCO е публикувала своите финансови резултати за 2013 г. - първата година с ДЖ като мажоритарен акционер. Оборотът на групата се увеличи с 11% до € 3,993 милиарда - както е отбелязано в GEFCO, най-високата стойност в историята на компанията. Нетната печалба се увеличава с 28% до 55 милиона евро. Основните точки на растеж са в пазарите  от Централна и Източна Европа и Южна Америка. До 2020 г. GEFCO очаква да влезе в оборот на 8 млрд евро

10.04.’14

Ямал LNG " подписаха споразумение за претоварване на LNG от белгийския Fluxys.Работа на страните от Азиатско-тихоокеанския регион, когато  навигация по  Сев. Мор.път е затворена, ще бъде чрез терминал Fluxys за LNG в порта  на Зеебрюге. "Ямал ВПГ"каза че LNG танкери,лед клас,ще доставят LNG в Зеебрюге. Там той ще бъде прехвърлен към конвенционал превозвачи на LNG . Fluxys сега започва необходимитe техн мерки и процедури за получ. на разреш и одобрения от държ. органи,необходими да дава услуги за обработка на LNG .

14.4.’14


В края на март в КЗ Keppel FELS в Сингапур бе церемонията по именуване на «Maersk Intrepid». Според Maersk, това е най-голямата днес самоповдигаща  се сонда в света. Платформата ще бъде използвана в Северно море на терена Мартин Линг.Според Клаус. Hemmingsen, CEO Maersk Drilling, «Maersk Intrepid» - първата от четири сонди, построена по заповед на компанията. Височина  на базата е 206.8 m,  платформите могат да  работят до дълбочина от 150 метра Те са предназначени за целогодишно операции в Северно море.

 


Преди седмица,в  пристанището на Новоросийск влезе кораб  «Falconia», и     достави от САЩ  1127 глави добитък. Както се съобщава в Office на SeaNews Rosselkhoznadzor за Краснодарския край и Република Адйгеа, партията се състои от две породи - Holsteins (юници) и Aberdeen Angus (бикове / В 
рамките на 30 дни, животните ще бъдат поставени под карантина и ще се         предприемат всички необходими изследвания за инфекциозни заболявания под контрола на ветеринарни специалисти.


Колумбийските власти са хванали пратка със седем тона кокаин по време на специална операция на най-голямото пристанище в страната Картахена. Страната за първи път залавя такава голяма пратка за последните 8 години, обяви министърът на националната отбрана Хуан Карлос Пинсон.„ .„Перфектна работа на полицията, ВМФ и прокуратурата. Може би това е най-голямото иззето количество в историята на Картахена. Дрогата е трябвало да бъде доставена на пристанището в Ротердам, но тя е иззета при товаренето”, подчерта Пинсон.

В нощта на 2 април кораб FAKTOR, с товар пясък, заседна на брега на о. Хугло, източно от Сторд, Норвегия.Днес разследващите инцидента съобщиха, че вина за него носи 63-годишният вахтен офицер. Мъжът е употребил алкохол, съобщи местната полиция. Според изнесените данни, почти 5 часа след засядането в кръвта му е имало 1,98 промила алкохол.Пред местния съд мъжът обяснил, че пил бира и спиртни напитки преди да се качи на мостика, а и след това.

АВСТРАЛИЯ обмисля бракуване закони, предназначени да защитят местните оператори на кораби от чуждестранна конкуренция, след като проучване показа, как може да  отмени ограниченията. Документът ‘’Подходи за регулиране Coastal Shipping в Австралия",посочва, че каботажните регламенти, въведени през 2012 г., са много вредни за националната икономика, тъй като те водят до по-високи транспортни разходи и ограничаване на достъпа до навременни и гъвкави услуги.

15.4.’14

Прогнозата за световния пазар на контейнерни превози остава мрачна като анализаторите продължават да обвиняват тежкото пренасищане на тонажа, което не се очаква да намалее в скоро време. Пресмятайки около 85% от  съществуващия orderbook за контейнеровози  да бъдат доставени в срок до 31.12. 2015 г., има  нужда да се премахнат 25% от всички boxships от над 3000 TEU, с цел да се запази сегашния "свръхкапацитет", според Алън Murphy , главен оперативен директор и съдружник в SeaIntel Maritime Analysis.

 


Международната морска организация (IMO) и правителството на Бангладеш  подписаха споразумение да работят заедно за подобряване на стандартите за безопасност и опазване на околната среда в кораб-рециклиращата индустрия на страната. Меморандум за разбирателство формализиращ сътрудничеството между двете бе подписан от г-н Николаос Хараламбос, Director, Technical Cooperation Division, IMO and Mr Md. Ashadul Islam, Additional Secretary, на отдела  за икономически отношения’на  Ministry of Finance of  Bangladesh, on 10.4. 2014.

16.4.’14

NYK е сключила договори за тайм-чартър за 8 нови контейнеровоза носещи по   14000  TEU.Съдовете ще бъдат строени в корабостроителницата Japan  Marine United Ко ООД.Сдаването е насрочено от 02. 2016 г. до 01.2018. Според NYK, новите контейнеровози ще се впуснат в услуга в Азия и Европа, които да заменят  корабите, които сега работят, включително и 13-хилядник чартиран от OOCL.Размери:дълж.-към 364 м,шир.-около 51 m, газене-около 15 m,дедугейт  - около 123 хиляди тона. Контейнеровозите ще работят под панамски флаг.

Според Федералната

17.4.’14

Kuehne + Nagel публикува резултатите от първото тримесечие на 2014 г. Чрез намаляване на оборота с 1,3% до 4,127 млрд швейц.. франка ($4700000000) и брутната печалба с 0,3% до 1,532 млрд франка (1750 млн, щ. д.), EBITDA се увеличи с 7,3% до 235,0 млн франка (268 млн щ.д.), нетна печалба - с 11.9% до 150 млн франка (171 млн щ.д).В сегмента Seafreight контейнер трафик има ръст  6,9%, или 58 000 TEU. Това значително увеличава обема от Европа към Азия и Nord Америка, а в посока на Latin America растежът не е толкова забележим.

 

22.4.’14

16.04. Hapag-Lloyd и Compania Sud Americana dе Vapores (CSAV ) подписаха договор за окончателно сливане  контейнер бизнесa им.  Компанията казва в съвместно изявление,че Hapag-Lloyd става на 4-то место в света по големина контейнерна линия с флот от 200 к-ба, с общ капацитет от около 1 млн TEU и годишен обем на трафика 7,5 млн TEU.Общият годишен оборот на обединената компания се оценява на 9,00 млн евро.Централ. офис на Hapag-Lloyd  остава в Хамбург с голям офис в Чили,занимаващ се с Latin American бизнес сегмент.

23.4.’14

Контейнерооборотът в S’RE през март тази год. се е увеличил доста сравнено с цифрата от февруари.Въпреки това,този растеж се дължи на факта  че през февруари обемът на трансбордиране в пристанища в Китай традиционно нама’ля  поради китайската new year.През кейовете на S’RE,март 2014 са преминали 2,8 млн TEU, което надвишава нивото с17,5 % през февруари.В сравнение с март мин. год,оборотът се е увеличил със 7,2%.През Q1 на таз год,контейнерооборотът на S’RE бе 7,9 млн TEU.Това е повече,от обработeните същия период на мин. год с 3.9 %

Най-голямото контейнерно пристанище в света в Шанхай през януари-март тази година, обработи 8170000 TEU, което е по-високо в сравнение с миналата година с 4.6%. През март тази година, Шанхай обработи 2,96 милиона TEU - с 2,8% повече в сравнение с март 2013 г., и с 33,9% повече в сравнение с февруари 2014 година.


24.4.’14

Всяка линия дава прогнозите си за 2014 г. В същото време, ситуацията в Балтийско море, за Русия не се подрежда по  най-добрия начин-в първото 3месечие на таз година в Big port Санкт Петербург обема за обработка на контейнери е под 3месечното ниво от 4–то 3месечие на  мин. год. В сравнение с 1-вото 3месечие на 2013г. оборота също е намалял. Все пак, въпреки, пропадащия пазар, някои от линиите са запазили обемa им  напр., Containerships и Team Lines, в сравнение с конкурентите им, за последните 6 месеца, работещи много стабилно.Какво ще бъде през 2014 г., времето ще покаже.


Съветът на директорите на „Газпром” реши компанията да купи от групата „Газпром Германия” 50% от акциите на „Саут стрийм транспорт Б.В.”, предаде ИТАР-ТАСС, цитирана от Фокус.„Газпром” ще придобие 205 990 акции на „Саут стрийм транспорт Б.В.” за 212,575 млн. евро.„Саут стрийм транспорт Б.В.” е компанията-оператор по строителството на подводната част на газопровода „Южен поток”.

В летните учения на НАТО в Черно море ще участват американски бойни делфини. Според представител на ВМС на САЩ, морските бозайници не са опасни за хората. Те са обучени да издирват мини, подводници или водолази.В началото на април украинските власти обявиха, че за 2014 са планирали 8 съвместни военни учения с държави от НАТО, включително морски.На въпрос за причините и мотивите за посещението на делфини в Черно море представителят на ВМС  на САЩ заяви, че ученията ще се проведат в рамките на програмата за обучение на морските бозайници

25.4.’14

Турската  корабостроителница в Тузла област е била пусната в продажба. Корабостроителницата е една от най-големите в района на Тузла и получи нови поръчки за изграждане на 4 нови кораби плюс съществуващите поръчки в заповедната книга. Освен сухите съоръжения корабостроителницата има един голям плаващ док на стойност 7-8 млн. долара. Корабостроителницата няма финансови задължения или други проблеми с клиенти или всяка друга страна. рогнозна цена е 20.000.000 USD.

28.4.’14
Wallenius Wilhelmsen Logistics добавя Новоросийск като пристанище на посещение за услугата между Европа и Азия. Компанията очаква, че тя ще послужи като допълнителен стимул за развитието на транспорта в Япония, Корея, Китай и Югоизточна Азия до Европа. Компанията отбеляза, че с посещението в Новоросийск WWL помагат на клиентите да спестят време и пари за корабоплаването в югозападните и прикаспийските райони ,като товарите не трябва да се карат от Санкт Петербург, където сега ходят съдовете на WWL.

Според прогнозите, плавателни съдове с капацитет от 24 хиляди TEU стават реалност в рамките на следващите 5 год.Първият контейнеровоз за 19 000 TEU трябва да бъде доставен на клиента -China Shipping Container Lines  през ноември таз год.В същото време все по-често пробиват линии съюзи.И макър че в момента P3 все още не е получил одобрението на всички регулаторни органи, най-вероятно, той ще започне работа през втората половина на 2014 г. В отговор на това членовете на Алианса G6 решиха да преразгледат своето съгласие да работят заедно по всички .E-W линии.


29.4.’14

Новият Baku КЗ където Keppel Offshore&Marine има дял е осигурил договор за $378млн от BP Exploration (Shah Deniz), операторът на разработването на газово находище Шах Дениз, за да се проектира и изгради подводен  плавателен съд (SCV).КЗ, който отвори врати  септември мин. год.,го е разработил съвместно с енерг. конгломерат на Азерб. SOCAR, Азерб. Invest. Company (AIC) и Keppel O&M. SOCAR, AIC и Keppel O&M имат 65%, 25% и 10% дял в КЗ съответно.Когато приключи, SCV ще бъдe разгърнат за  Етап 2 на находище Шах Дениз, коeто е на 70 км в офшорния им сектор на Каспийско море.

 


30.4.’14

DP World откриха позиция Главен оперативен директор в Актау. Той ще участва в разработването на дългосрочни цели, стратегии, планове и политики и тяхното прилагане на практика, заедно със Съвета на директорите и други висши мениджъри. CCO ще докладва на главен изпълнителен директор. Неговата задача ще бъде да ръководи текущата дейност на пристанищата, включително, но не ограничени до операции, персонал и наемане на работа, финанси и счетоводство, инженерство и морски услуги и всички други отдели на пристанището


Насрочени са за таз год. и през следващата год. да се предадат повече от 100 контейнеровози с капацитет от 10 000 TEU и повече.  За да се оптимизира управлението на нарастващата флота,линиите формират съюзи и мега алианси..Как ще се справят  с мега алиансите  мега контейнерните пр-ща и терминали,в TOC Европа 2014 г. Лондон, ще кажат делегатите от пр¬-ща Р’дам,TIL,Duysporta,Euroports,ICTSI,Peel Ports и Grup TCB.На практически аспекти на терминалните операции ще бъде посветена  паралелна конференция TECH T

 




{START_COUNTER}