LL DECEMBER’13 клюки из корабоплаването

Frontline  публикува финансовите си резултати за третото тримесечие и деветте месеца на 2013 година. Както се съобщава нетната печалба според SeaNews вв компанията за Q3 2013 е в размер на 23,9 милиона долара. Това е 36,9% по-ниска, отколкото в Q2 2013. Нетните приходи за първите 9 месеца на 2013 г. са 7,7 пъти повече в сравнение с януари-септември миналата година и са 57 милиона долара.


 

3.12.’13

 

Пътуването на шестте влекачи на специализиран товарен кораб HHL Lagos на компанията Hansa Heavy Lift (Германия) има успешен завършек. Влекачите са били доставени до пристанището на Владивосток. Пътуването с ферибот се осъществява по трасето на Северен морски път е продължило  32 дни. Общото тегло на шестте влекачи е 3 000 тона. След десет дни влекачите ще бъдат разтоварени от HHL Лагос и след това съдовете ще бъдат доставени на Спомагателния флот на Руската Navy и пуснати в експлоатация в  руския Тихоокеански флот.
.


4.12.’13

Зим приключи третото тримесечие на 2013 г. със загуба, но в сравнение с второто тримесечие на размера на загубата е намалена с 53.000000-97.000000 =до 44,0 милиона щатски долара,а приходите са намаляли  от 976 милиона долара за Q2 2013 г. до $ 900,0 милиона, въпреки увеличението в обемите на трафика (2% до 640 000 TEU).за закриването

 

5.12/’13

 

 

В Уст-Луга третират кораба «Абу Karim III», кораб от САЩ с 649 разплодни юници Holsteins.Според SeaNews, донеслият кравите/ говедата «Абу Karim III» оперира под флага на Ливан,п-ще Бейрут. Корабът е, построен през 1981 г. принадлежи на ливанската Khalifeh Shipping Line. Компанията го е купил през 2011 година. Според докладите, после «Абу Karim III» отива в Бразилия.

 

6.12.’13

Hapag-Lloyd е потвърдил, че се консултира с CSAV  "дали е от взаимен интерес възможен бизнес алианс или друга форма на сдружаване ." Думите "преговорите" и "сливат" компанията съзнателно избягва. Не е постигнато съгласие до момента, потвърждава Hapag-Lloyd.По-рано, Hapag-Lloyd имаше разговори за евентуално сливане с Hamburg  Sued. Въпреки това, не може да бъде постигнато споразумение за конфигурацията на сделката, а преговорите са прекратени - както казват временно двете страни.

 

9.12.’13

 

Основният индекс за превоз по море на Baltic Exchange, който дава  стойността за насипни стоки като желязна руда, зърно, въглища и торове, регистрира увеличение за осем последователни дни до 04 декември.Общият индекс  за  средните дневни доходи на Capesize, Panamax, Supramax и Handysize кораби на сухи насипни товари порасна със 72 пункта, или 3,75% до 1994 пункта, съобщава Reuters.Capesize индекса на Балтийско море литна нагоре със 165 пункта, или 4,98 %, до 3 481 пункта.

 

10.12.’13

 

На 6-ти Декември 2013, за "Бурак Байрактар" съобщи холандската брегова охрана малко след полунощ, че е в затруднено положение в резултат на загуба на мощност и проблеми в задвижването. Един час по-късно  кораба с екипаж от 17 на борда е бил принуден да anhocr пет мили западно от Vlieland. Той беше на път от Ротердам до Бремен с товар от контейнери. Бреговата охрана изпрати влекач "Ievoli Амарант", който пристигна в 2:45 ч.
.

 

Китайските товародатели обжалват пред правителството да блокира създаването на P3. Срещата в понеделник на Съвета на азиатските товародатели (ASC), където е посочено, че Съветът  се противопоставя на алианса. "Огромните мащаби на P3 ще дадат възможност да диктуват своите условия на пазара на товарните превози," - се казва в изявление ASC.

 

Cargill продаде три наредени тази годинар Capesize, и закупи три втора ръка /за насипни товари/ също Capesize.Според Fairplay, продаването сега е разпоредено през април в корабостроителницата Шанхай Waigaoqiao корабостроене. Всеки един от тези кораби са били продадени от Cargill за $ 57 милиона, които трябва да бъдат пуснати в експлоатация през 2015 година. Според брокерите, за Cargill  струват $ 47 милиона всеки. По този начин, компанията е заиграла най-ниски цени за новитге к-би   през април.


 

13.12.’13

Container –ната пропускателна спослобност на "Владивосток – ския  Commercial Seaport" през ноември на тази година възлиза на 46 463 TEU. Това е рекорден брой на контейнери в цялата история на терминала, каза SeaNews във FESCO.
В сравнение с ноември миналата година оборотът нараства с 21.9%. Като цяло, през 11-те месеца на 2013 оборота на CPV се оценява о т SeaNews, и възлиза на 436 878 TEU, което е по-високо в сравнение с миналата година с 5.3%.
.

16.12.’13

 

По време на 11 месеца на 2013 г. консолидираният оборот на NCSP Group е намалял в сравнение със същия период на миналата година с 11.8% и възлиза на 129,50 милиона тона. В Новоросийските компании през януари-ноември тази година, са обработени 69,600 милиона тона , което е с 8.9% по-малко в сравнение с миналата година. Спомнете  си .че в Новоросийск работят NCSP ,PPI Novoroslesexport, NCRP и NRT плюс джойнт венчър с Gunvor NMT

 

На  Tallink Star ферибота, по време на товарене в пристанището на Хелзинки падна  рампата.Хората не са били ранени. Нараняванията/вредите са по  четири товарни автомобили: Според финландски медии, камиони били на рампата и се плъзнали един срещу друг.Фериботът е трябвало да отиде в Талин, но е бил принуден да остане в Хелзинки, пътниците са били изпратени в Естония на друг ферибот. Разследването е в ход.

 

18.12.’13

 

Близо до пристанището на Гьотеборг е завършено строителството на логистичен център с площ от 24 000 m2 Той е нает от Schenker Logistics,като карго база за комплекс където ще се внасят стоки, които ще бъдат изпращани до получатели в цяла Швеция.Строителството на Логистичния център е проведено през 2013 г.и това е съвместен проект на порт Гьотеборг, Schenker Logistics и NCC Construction.

 

19.12’13

DeloPorts Limited е продаде миноритарен дял в ОАО "Комбинат" СТРОЙКОМПЛЕКТ "(CSC) в размер на 25% плюс една акция от дела на непряко участие.Както съобщава компанията SeaNews в Cargill, сделката е завършена на 12 декември 2013 година. Тези инвестиции са част от стратегическите намерения на компанията да разшири дейността си в Русия.

 

 

20.12.’13

Ilyichevsky-я  Съвет на пристанището дефинира плановете за развитие до 2038 г.. Сред ключовите моменти - драгиране на канал за подход и експлоатация на пристанищните води до 15 м, а в бъдеще, ако е необходимо, до 17 m Това ще позволи на порта да работи с  на Capesize плавателни съдове с товароподемност над 100 хил. тона, а контейнеровози  клас  Post Panamax Plus                с капацитет 8000 TEU.

 

23.12.’13

Rotterdam публикува прогноза на оборота през 2013 г.- всичко е стабилно. Претоварени ще бъдат около 442 000 000 тона . В сравнение с нивото през 2012 г. в пристанището е намалял оборота на нефт и е повишено претоварване то на насипни товари. Поради продължаващата иконом криза има спад на контейнерооборота.До края на 2013 г. в Ротердам увеличават претоварване на Fe руда и скрап- с 9.4 % ( до 36.0 млн т ) и въглища-17,1% ( 30 млн т).Оборотът на земеделски продукти възлиза на около 10 млн т, по-висок в сравнение с мин год с 28.1 %.

 

 

27.12.’13

 

-Evergreen обяви, че неговото дъщерно дружество Greencompass Marine планира да закупи 13 300 контейнери. Контейнерите са планирани за закупуване от Китай International Marine Контейнери (CIMC). Сделката възлиза на около 39 милиона долара, пише Fairplay.

-Най-голямата корабна компания Hanjin Shipping на Южна Корея обмисля продажбата на собствения й бълкерен бизнес

 

Контейнерооборота на. Gdansk през първите 11 месеца на тази година възлиза на 1079882 TEU, което е по-високо в сравнение с миналата година с 29.2%. През ноември тази година през пристанището са преминали 102 483 TEU - повече, отколкото през ноември 2012 г. с 27.3%. В същото време, в сравнение с индекса на октомври тази година за Гданск контейнерооборота намалява с 2%.

 

26.12.’13

Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура” управлява собствеността на 15 пристанищни терминала, разположени в българската част на река Дунав и 11 по черноморския бряг. Те  се простират на територията на 25 общини, на площ над 6 550 000 кв.м. Националната пристанищна система разполага с кейов фронт с обща дължина 13 076 м в морските пристанища и 7 862 м в речните пристанища и 152 корабни места.

 

30.12.’13

Миналата седмица,  Съвета на Международната асоциация на класификационните организации (ИСАК) прие нови правила за хармонизиране общия дизайна и силата на петролни танкери и кораби за насипни товари,за да се прилагат и към двата вида съдове общи стандарти. Както беше съобщено SeaNews Association, новите правила ще се прилагат за всички петролни танкери над 150 м дължина и кораби за насипни товари над 90 м дължина,след 01 юли 2014.


31.12.’13

 

Global Ports Investments затвори контейнерната сделка на годината/за РФ/,чрез закупуване на 100% от National Container Company. Като имот  GPI взе/премести/ водещите от руския контейнерен бизнес PKT и ULCT и сухото пристанище в Shushary. Във вариант остава 50% LPS в Украйна.Както  съобщава в SeaNews в Global Ports, паричния компонент на цената по сделката е 291 милиона долара на компанията плаща 229 милиона,  оставащите 62 ще се изплаща при условие че продавачите предоставят преобразуване заеми Юрогейт





{START_COUNTER}