LL JANUARY‘’13 клюки из корабоплаването

LL JANUARY‘’13 клюки из корабоплаването

 2./ 1/  ‘13

https://docs.google.com/file/d/0BxU_hq61HLtvTGxCVkVKM1pXQzg/edit Основното нещо, което се  случи на пазара през мин.год. – линиите престанаха да играят  ценова война, и започнаха да работят заедно. За 2012 оценка на резултатите от Хенк ван Dieren, главен изпълнителен директор на Samskip Multimodal BV Как колебанията в товарните курсове дестабилизират пазара и ценовата политика в мултимодалния сектор, различна от практиката в линейния бизнес, каза той във видео интервю по време на конференцията ТОВАРНИ ПРЕВОЗИ 2012.

  

 

ШИПИНГ счетоводните консултанти Moore Stephens, в последното си тримесечно изследване  съобщават ,че са се възстановили от най-ниското си ниво през 2011 г. Подемът в настроението изглежда да бъде свързан с увеличаване на бракуването на к-би, предизвикано от правилата за опазване на околната среда, които правят корабите остарели, което води до намаляване на свръхкапацитетния проблем, който бе за индустрията от години.

  

4.1.’13

Измененията на Международната конвенция за предотвратяване на замърсяването от кораби (MARPOL) бяха приети през юли 2011.Tе добавят нова глава 4- регламенти относно енергийната ефективност за кораби на приложение VI на MARPOL, да направи задължителни за енергетиката индекс за ефективност на Designа (EEDI) ‘/the Energy Efficiency Design Index/, ->за нови кораби, както и  енергиен план за ефективност Managementa na к-ба Ship Energy Efficiency Management Plan (SEEMP)->| за всички кораби

 

 

7.1.’13

THE Baltic and International Maritime Conference (BIMCO),най-големото сдружение,на корабособствениците в света което представлява 65% от общия тонаж, заяви, че очаква ръст в контейнерния транспорт тази година въпреки притока на нови кораби, които са били поръчани в по-добри времена.БИМКО препоръчва да се регулира индустрията в световен мащаб, в съответствие с екологичните изисквания, и да осигури справедливо третиране и обучение на морските лица ,и да изгради силна защита срещу пиратството.БИМКО президента Yudhishthir Khatau изрази оптимизъм, че "най-лошото е зад нас" и че перспективата остава положителна.

 

8.1.’13

Най-големият производител на стомана в Египет вдига цената на арматура от LE190 ($ 29.7) за тон kaто ехо от обезценяването на местната валута спрямо американския долар през миналата седмица, което е хит ниска = от LE6,39 спрямо долара.Производителят на стомана  продава арматура LE4410 ($ 690) за тон, съобщава държавния новинарски сайт Ал-Ахрам в събота , на арабски език  . Цената на заготовки, стомана , също е отбелязала увеличение да достигне $ 565 за тон от $ 545 за тон през декември.

 

Турция се стреми  към инвестиции от Катар, за да се изгради трети за страната терминал за втечнен природен газ, който може да се намира в близост до границите  с Гърция и България, заяви турският министър на енергетиката Танер Йълдъз.
"Той ще ви помогне и отговари на нуждите на Гърция и България както и ще намали доставките през Проливите" каза Йълдъз пред репортери вчера по време на полет за Алжир. Терминалът ще се справят с най-малко 5 до 6 милиарда куб. метра, каза той.

 

Индия може да загуби световното лидерство в пазара на ориз през 2013 г. като износът е вероятно да се плъзне с 30% до 7 млн. тона, поради ниските цени и излишъка на зърно в Тайланд, според правителственото консултативно тяло САСР.
Индия се очерта като най-големият износител на ориз в света през 2012 г. и победи азиатския си колега Тайланд с превоза на около 10 милиона тона. Страната е в трето место през 2011 г.

 

  9.1.’13

Пакистанския износител на зърно Seatrade Group заяви, че ще започне да доставя 100000 тона пшеница на Иран до края на януари или началото на февруари, като една десета от първоначалната оферта, бе договорена през август.Иранския внос на пшеница обикновено се управлява от частния сектор, но иранското правителство трябваше да се намеси и да помогне със закупуването тази година заради прекъсването на търговското финансиране, причинено от западните санкции, насочени към спорната ядрена програма на Иран.

  

10.1.’13

Светът е в по-голям риск, тъй като продължаващата икономическа слабост пие сокове от способността ни да се справи с предизвикателствата, свързани с околната среда, според доклада на Световния икономически форум за глобалните рискове 2013.В доклада се подчертава богатството пропуски (тежка несъответствие на доходи), следвани от неустойчиво държавен дълг (хронични фискални дисбаланси), тъй като първите два са най-често срещаните рискове, в проучване на над 1000 експерти и лидери от индустрията, което отразява малко по-песимистични перспективи като цяло за следващите 10 години.

 

11.1.2013

 

Турските е износители на скраб продължат да повишават цените след празниците, въпреки че изкупуването в чужбина все още е бавно . Повечето износители настояват на ниво от USD 605 за тон за USD 615 за тон FOB на WoW за осем милиметра и трийсет и два mm /арматура и някои от тях са повдигнали и предлагат дори по-висока от USD 620 за тон FOB. Купувачите обаче са решили да забавят покупките за сега, предпочитайки да направи оценка на ситуацията след отварянето на пазара на ОНД, за да има яснота по отношение на пазарните нива.

 

Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) ще даде 32.5 млн. евро на Клайпедския пристанищен оператор Klaipedos Smelte, която е част от Terminal Investment Limited (TIL),  партньор по терминал на MSC. Същата сума, според ЕБВР ще предостави и Skandinaviska Enskilda Banken. Средствата са предназначени за изграждане на контейнерен терминал.

 

 14.1.13’

На първото си заседание през новата година подкомисията на IMO и Генерал секретар Коджи Sekimidzu определиха глобални цели на ИМО и морската общност като цяло.Това са :намаляване на половина на човешките загуби в морето / през 2012 г., около 100 смъртни случаи има в сектора на рибарството, 400 - за вътрешно корабоплаване, както и около 500 - в други области, включително от международното к-боплаване/ и ликвидиране на пиратството и освобождаването на заложниците.

 

Мохамед Абди Хасан, лидер на един от най-големите сомалийските пиратски банди, отговорен вероятно за залавянето на м/к"Фаина" и VLCC "Сириус Стар", се оттегля. Според АФП, ​​за това, той заяви пред репортери в миналата сряда.
Цитат: "След 8 години на пиратството, реших да се откажат и да се измъкна от тази игра, и от сега нататък няма да участват в каквато и да е престъпна дейност."

 

15.1.’13

Иличовското морско търговско пристанище е избрало изпълнител за драгиране на подходния канал. Както се съобщава в SeaNews SCPI, търга спечели  Ван Oord. Освен  него, също участва в конкурса LLC "Moebius Констракшн Юкрейн» . Договорната стойност е 60,8 милиона гривни ($ 7.5 милиона). Страните трябва да подпишат договора преди февруари 1,а работите са насрочени за 2013 г. Дълбочината на подходния канал ще бъде увеличена до 17 м.

 

16.1.’13

UPS на ЕО има забрана за закупуване на TNT Express. UPS обяви вчера, че е получила нотификация от Европейската комисия, която сега обмисля! решението.По-рано Европейската комисия заяви, че е загрижена за ефекта от сделката върху конкурентната среда в областта на експресните доставки за голям пазарен дял на обединената компания.UPS е готов да плати за TNT Express 6,8 милиарда. Сделката може да доведе до най-голямата логистична група в света с продажби от над $ 60 млрд. годишно.

 

От 7 до 11 януари 2013 г. в Лондон, в седалището на ИМО се проведе 56-ата сесия на подкомисията по противопожарна защита (FP-56) на ИМО. Както  съобщава SeaNews  подкомисията изготви проект за изменения на SOLAS глава II-2/13.4. Измененията въвеждат нови изисквания за маршрутите за евакуация от машинните отделения на корабите. По-специално, пътят за евакуация, за товарни и пътнически кораби, който се намира извън надстройката са със стълби със стоманена конструкция и е оборудван със стоманени щитове за защита на хората от прекомерна топлина и открит пламък.

 

 17.1.’13

Китайското корабостроене възлиза на 60,21 милиона дедуейт тонаж (DWT) през 2012 г.,по-малко с 21,4% от год на  година според Министерството на промишлеността и информационните технологии (MIIT).Производството  на морски плавателни съдове,/ основен тип кораби/, е 19,01 милиона compensated gross tonnage (CGT), каза MIIT в изявление. Китай получава нареждания на 20,41 милиона DWT през 2012 г., което е спад с 43.6% спрямо предходната година/// 82.7% са за износ.

 

18.1.’13
 

Finnlines снема Гдиня от услугите си между Хелзинки и Рощок.Линията Рощок - Гдиня - Хелзинки бе открита в края на 2009 г., а сега услугата ще работи в режим на совалка.Както съобщава SeaNews, в компанията rо-max «Transeuropa» ще прави между Хелзинки и Рощок две отиване и връщания на седмица по определен график…. плюс един рейс на седмица само с товар.В допълнение, Finnlines отваря нова услуга от Росток до Билбао през Зеебрюге, която ще бъде седмична.

  

21.1.’13

Миналия вторник в STX корабостроителница в Южна Корея бе пуснат на вода LNG танкер "Велики Новгород”. Корабът е построен, по поръчка на Совкомфлот по договор с "Газпром" Global LNG. Както се съобщава от SeaNews, в компанията завършването е планирано за края на 2013. Втора серия газовоз е "Псков" през 2014 г. е планирано да бъде. Съда е 170 хиляди кубически метра. m и лед клас Ice2 (1C).

 

Амфора Inc,водещ доставчик на софтуерни решения на търговията сенергия ,управление на риска (ETRM) и логистиката, обявява старта на "Навловия преценител" на новия навлов Symphony модул.Symphony НАВЛО е морска система за управление на транспорта, даваща на  предприятията пълен контрол на управлението на техните навла  през целия логистичен процес.Със стартирането на  новия навлов Symphony модул"Навлов преценител", потребителите може да  изчислят товарните ставки по дестинации//маршрути// и да определят целите "какво-ако" сценарийни оценки

  

22.1.’13

Фериботите Princess Мария и Принцеса Анастасия около месец не ще са в движение Съдовете са поставени в сух док в корабостроителницата Kanonersky за да се подложат на преглед под Лойд Регистър. Както се съобщава в SeaNews , фериботите застанаха на док след януари 10, след завръщането си от чартърни рейсове и трябва да се върнат в експлоатация през втората половина на февруари. Така че, Принцеса Анастасия е на рейс за забавление в Хелзинки на 14 февруари

 

В края на 2012 г. Амстердам порт обработва 77,1 млн тона, с 3% повече в сравнение с год. по-рано.Port Authority  даде обработка на нефтенaливни товари че е с около 41 милиона тона повече, което е увеличение от 11% и се дължи отчасти на новия терминал Vopak. Количеството обработени въглища е без промяна =15,6 млн тона. Cargo потока на селскостопански стоки е спаднал с 15% до 6.8 млн тона. Товарът в контейнери се е увеличил с 36% до 800 хил. тона. Обработка на ро-ро товари падна с 36% до 600 хил. тона.Alpha

  

24.1.’13

В понеделник бе старта на контейнерен влак Muuga - Калуга, открит за превоз части за сглобяване на Mitsubishi.
Както е описано в SeaNews от Transiidikeskuse, оператор на контейнерен терминал в Muuga , по договора за доставка на контейнери от океана AUTOCOMP е рамото, сключено с линиите  APL, Maersk, Hapag-Lloyd и OOCL. Трансбордиране - Ротердам, Хамбург и Бремерхафен. От там, отиват чрез фидерни съдове,подавани от APL, Unifeeder и Teamlines. в контейнери до MUUGA

 

25.1.’13

Maersk е публикува селекция от снимки на неспецифични товари в контейнери, транспортирани по линии, с контейнерни кораби. Сред тези "специални" товари – ж.п.мотриси за  влакове, лодки - яхти, големи гуми за колесна техника в минното дело, военна техника и военни превозни средства, дървета и жираф на име Karak.

 

Mediterranean Shipping Company  обяви GRI при транспортирането на стоки от Европа и Средиземноморието към Азия и Близкия изток.От 10 февруари ставките от Европа, Средиземноморието и Черно море към Азия се  увеличават с $ 100 за TEU и $ 200 зa FEU, от март 10 - $ 150 за TEU и  FEU.Ot 10 март, въведена GRI от $ 150 зa TEU и FEU oт Европа, средиземноморските и черноморските пристанища в Персийския залив, и $ 150 зa TEU и FEU от източната част на Средиземно море и Черно море до Червено море.

 

 

28.1.’13                                                             

Корабните оператори загрижени за спазването на действащите правила за управление на отпадъците може вече да се обърнат към Videotel за подкрепа.Важни нови актуализации на приложение V MARPOL влезоха в сила на 1 януари 2013 и се революционизра начина, по който индустрията трябва да разглежда въпроса за изхвърляне на отпадъци. В отговор на това, Videotel широко актуализира своята програма за управление на боклука и обучението, за да поеме радикалната смяна на акцента, която новото законодателство предполага.

 

Лойдс Регистър обяви вчера, че к-бът на Диана "Maersk Малака" е първата гръцка собственост на който ще бъде издаден Maritime Labour Convention (MLC) сертификат от Лойдс Регистър. Симеон Palios, директор и председател на Диана Shipping Services SA, заяви: "Ние сме горди да бъдем сред пионерите в получаване на Maritime Labour Convention Сертификат , както и в изпълнението на изискванията на Конвенцията на борда на нашия кораб" Maersk Малака”.

 





{START_COUNTER}