LL JULY ’14 клюки из корабоплаването

LL JULY ’14    клюки из корабоплаването

1.7 .’’14

Аркас продължава да инвестира в контейнеровози поради нарастващия обем на търговията и търсенето на транспортни услуги. През март компанията добавя Кемал А към своя флот, а през април е получил доставка на нов плавателен съд, на Gisele А, в Испания. След като работата по поддръжката е завършен на кораба, тя е фиксирана в Marport. Председателят на Аркас Holding Lucien Аркас обиколи кораба на пристанището с членове на семейството си в петъка, 09 май, за да отпразнуват новото попълнение във флота.

 

 

Аркас Holding основа Marport в AMBARLI през 2001 г., за да отговори на нарастващата нужда на Турция за инвестиции в контейнерни терминали, които са от съществено значение за вноса и износа. Днес Marport обработва повече товари, отколкото всеки друго privatelyowned контейнерно пристанище в Турция. Компанията наскоро закупен съоръженията AMBARLI притежавани от Limak. Imento A.Ş., който се намира вътре в AMBARLI Port Authority. Тази инвестиция се състои от 64000 квадратни метра земя, както и 40 хиляди квадратни метра на депото и кейове

 

,

2.7.’14

 

Международната асоциация на класификационните организации/МАКО/избра нов председател. Според Асоциацията и SeaNews, той е Филип Donsh Guy, изпълнителен вицепрезидент и ръководител на отдел Marine & Offshore Bureau Veritas. Той встъпва в длъжност днес. Преди това, представителят на Италия - председателят на обществото МАКО възглавлява представителя на  RINA Services Roberto Katstsulo.

 

3.7 ‘14г

 

K Line взе танкер за превоз на втечнени петролни газове. – 82 000 кубически метра ,име «Galaxy River». Както се съобщава в Company SeaNews строежът е извършен в корабостроителницата в Kawasakii Shipbuilding в Сакайдо.. Трансфер кораба на клиента се проведе на 27 юни. «Galaxy River» ще работи по договор с Japan Gas Energy Corporationн и товарът ще отива до Близкия изток.А връзка шистовия газ революцията в САЩ се очаква да нарасне обемът от там. «Galaxy river» е под панамски флаг. • Дължина - 230 m, • ширина - 37.2 m,• Дедвейт –54хил тона

 

 

 

4. 7 .’’14

 

 

NYK е подписала договор с Hanjin Heavy Industries за изграждане на първото в света бункероване LNG, което ще бъде базирано в белгийската Зеебрюге. През май тази год, NYK е подписала споразумение с GDF Suez и Mitsubishi Corporation за развитието на бункероване LNG и строителство на к-би ще е първият проект на това сътрудничество. Отдаване под наем бункероване LNG е насрочено за 2016 г  и. се планира, че ще бункерова в Северно  и Балтийско море. В първата фаза се планира да предостави бункер главно на автомобилевози ,оперирани  от United European Car Carriers (UECC).

 

 

 

7.7 .‘14.

 

American класификационна организация  American Bureau of Shipping (ABS) и Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) съвместно ще разработят проект на първата в света платформа за LNG. DSME прави идейния проект, сравнението на двата типа газови танкове и система за анализ на газ, които могат да бъдат инсталирани на съоръжението. ABS от своя страна трябва да оценят дизайн концепции, инженерни решения и рискове. Според ABS, като ключов пазар за инсталацията се счита Мексиканския залив.

 

Зам.министър-председателят по иконом.развитие Даниела Бобева и изп дир.на ИА „Морска администрация“ к.д.п. Живко Петров представиха новите електронни услуги на агенцията.

Проверка за автентичност на свидетелство за правоспособност и достоверност на данните, вписани в него; издав. на удостоверение за плавателен стаж; изд/преизд на лиценз за завършени курсове за специална и допълнителна подготовка, изисквани съгласно м/ународни конвенции;  изд/преизд на лиценз “Водач на кораб до 40 БТ по море” и “Водач на малък кораб”; изд/преизд на лиценз за работа по море; изд/преизд на лиценз  за плаване по ВВПЕ

 

 

8.7.’14

 

Продуктовия  танкер, плаващ под индонезийски флаг, на име Galuh Pusaka е намерен дрейфуващ без надзор в Южнокитайско море. Корабът е бил със свалено неговото оборудване, и е претърпял значителни щети.На борда има само зареждане от нови  продукти, останали в камбуза на кораба. Индонезийските власти подозират, че корабът е бил управляван от пирати, за транспортиране и източване откраднат петрол от отвлечени кораби.

 

9. 7.’14

 

 

Групата от компании "СКФ" и "Сахалин енергия" подписа споразумения, предвиждащи изграждането и дългосрочна операция на  три многофункционални плавателни съда за доставки и с качества на ледоразбивачи офшорни производствени платформи, които да работят по проекта "Сахалин-2". Споразумението бе подписано за срок от 20 години. Ако е необходимо, съдовете може да се използват за настаняване на персонала на офшорни съоръжения, както и в случай на аварийна евакуация на хора и охрана на нефтени разливи.

10.7.’’14

 

Руски внос на автомобили в продължение на 5 месеца на тази година е намалял в сравнение със същия период на миналата година с 13.6% и възлиза на 322 900 единици. Намаляване логично, като се има предвид спадът в продажбите на пътнически автомобили. Камиони, според Федералната митническа служба, sa внесени 33 600 единици - по-малко от година по-рано, с 6.7%. Руски автомобили са изнесени             през януари-май 2014 50500 единици (-5.3%). Намалено е и износа на камиони - с 20% до 6800 единици.

 

11.7.’14

 

 

Френски художник JR завърши създаването И на инсталирането на борда на кораба  «CMA CGM Magellan». Всички боядисани контейнери, от които, като мозайка е съставена картина, транспортирани на борда на кораб, който се превърна в обект на изкуството, и трябва да бъдат оставени от Le Havre п-ще в Marsaxlokk. Колаж на борда на «CMA CGM Magellan» - последната работа в сериала "Жени - герои", посветен на жените. JR започнаха през 2008 година. Очите на картината на контейнерите са собственост на кенийката Elizabeth, която живее в най-бедните квартали на Найроби 

 

 

14.7.’14

 

«Pieter Schelte», най-големият кораб в света, ще бъде завършен в Ротердам. Съответното споразумение бе подписано от корабособственика и дизайнер Allseas и пристанищните власти на Ротердам. Както се съобщава в SeaNews Port Authority, «Pieter Schelte» трябва да дойдат в Ротердам в края на тази година. Final събииране ще бъде направено в Aleksiahafen - вътрешен басейн на Maasvlakte 2, което изрично провежда драгиране за заставане на кораба.Дължина на «Pieter Schelte» 382 м, широчина - 124 m

 

 

 

15.  7.’14

Първият containership доставен от China International Marine Containers  /CIMC) на CMA CGM съобщава отказ на двигателя около две седмици след вдигането Малтийски флаг. 299,99 м дългия контейнерен кораб бе ескортиран до безопасен рейд.
Доставен на 25 юни 9200 TEU CMA CGM Дунав е построен в Dalian Shipbuilding Industry Company's (DSIC's) Според shipyard-а той е претърпял повреда в двигателя на 9 юли на 24nm разстояние от Zhujiajian Island на провинция Zhejiang, каза Rescue Бюрото на Donghai.

16 .7.’14.

 

През първата половина  на   2014 Kuehne + Nagel успя да увеличи нетната си печалба в сравнение със същия период на 2013 години от 8,3% до 313 млн. швейцарски франка (351 милиона долара). Докато оборотът намалява с 0.6% и възлиза на 8,5 млрд. франка ($ 9.50 милиарда). EBITDA се увеличава с 4,5% до 487 милиона франка (546 милиона долара).

 

 

Вчера  в централата на IMO в Лондон откри първата сесия на новосъздадената подкомисията по използването на инструменти IMO (накратко на английски III относно прилагането на инструменти на ИМО). На дневен ред - въпроси за анализ на произшествията, хармонизация на държавния пристанищен контрол на дейности, както и преразглеждане на стандартите за морски съдове, необхванати от SOLAS (GlobalReg). Заседанието се ръководи от капитан Дуейн Hutchinson, представител на Бахамите. Сесията ще продължи до 18 юли.

 

17.7.’14

 

2014 комуникационно Проучването издадено от Futurenautics изследвания във връзка с InterManager, ISWAN, PTC, BIMCO и CrewToo показва, че докато достъп до съобщения се подобрява, той е далеч по-беден в някои сектори - когато до 30 на сто от екипажа нямат достъп до телефон. Проучването, което обхваща почти 3000 респонденти от повече от 30 страни, показва, че само 56 процента от морските лица са имали достъп до комуникации винаги или в повечето от случаите.

 

 

 

18. 7;’14

 

 Мароко е ратифицирал Протокол в областта на рибарството, който е настроен да се отвори вратата за европейските кораби, за да се върнат на риболов в марокански води след пауза от повече от 2  г.М/у ЕС и Мароко бе сключен 4-год договор за рибарство през декември 2013 г,обаче влизането му в сила беше в очакване на ратификацията от страна на Мароко. Сега, след като и двете страни са сключили тяхната процедура за ратификация, корабите на ЕС ще получат някои права за риболов в марокански води в замяна на финансова помощ от ЕС, за да се развие сектора на марокански риболов.
 

 

21. 7.’’14

Пропускателна способност на пристанището на Антверпен през първата половина на 2014 г. възлиза на 98.2 милиона тона. Тя е с 2,7% по-висока, отколкото в H1 2013.
Обработка на течни товари се увеличава с 4% до 30.4 милиона тона. Включително товари нефт=увеличение 7.8%, като е обработено 22,400 милиона тона. Chemicals е намаляла обработката с 4,2% до 5,5 милиона тона ,суров петрол - с 7,4% до 2,4 милиона тона. Konteyneroborotа през Антверпен е увеличил с 2,9% до 4,4 млн. TEU

 

Правителството разреши на шест научноизследователски кораба, плаващи под флаговете на Италия, Малта, Турция, Панама и Вануату, да пребивават в изключителната икономическа зона, в териториалното море и във вътрешните морски води на България в Черно море за извършване на геодезически изследвания за картиране на морското дъно и опробване в площта „Блок 1-21 Хан Аспарух”. Плавателните съдове ще могат да посетят и пристанище Варна.

22.7.’14


Ротердам Port Authority публикува отчет за първото полугодие на 2014 година. Containerооборота през първото полугодие се увеличава с 1,9%, яв размер на 6,0 милиона TEU. Както е отбелязано в Port Authority, контейнерния трафик расте от март насам.A тези deep sea обеми са нараснали с 3,2% i това се дължи на посоката на движение/ изток – запад/. По този начин се увеличава оборотът на Ротердам с Азия и Северна Америка, в допълнение,има увеличаване на товари от Южна Америка..

 

23.7 ..’14

 

Maersk Line ще предостави  цената на бункер с намалено съдържание на сяра в съществуващата структура на BAF. Както каза SeaNews в Maersk Русия, Финландия и прибалтийските държави, се очаква, че допълнителните разходи за тези клиенти, търговията, когато по-строги ограничения за съдържанието на сяра в бункера ще бъде около 150 $ za 40-футов контейнер.Ставките за хладилни контейнери заради ел консумация ще бъдат по-високи, тъй като те се нуждаят от гориво, за да се генерира електричество за връзката. Разходите също ще зависят от колебанията на цените на ниско съдържание на сяра гориво

 

 

24.7.'14

 

 

Според Maersk,18 хилядника «Mary Maersk»  дойде от Алхесирас със 17 529 TEU на борда. Световен рекорд, казват от компанията. Сниман вчера. «Mary Maersk» / трети поред в серия от контейнеровози Triple E. Завършен през миналата година. Работи под флага на Дания Svendborg- домува            Подобно на много други 18-thousanders, преди /постановка в услуга //влзане в линия/, на Изток е направил кръгче.
 

APM Terminals продават своята контейнерен терминал в Портсмут, Вирджиния. Купувачът е партньорство на дъщерни дружества на инвестиционни фондове, управлявани от Alinda Capital Partners (Alinda) и Universities Superannuation Scheme Limited (USS)  както   се съобщава в седалището на SeaNews в APMT, сделката е обект на стандартните процедури, договорени с регулаторните органи. Тя се очаква да бъде затворена през третото тримесечие на 2014 година.

 

 

25.7 .’14

 

 

 

20 юли полу-потопяемата сонда «West Alpha» придружена  от кораб  на Coast Guard дойде от норвежкия порт Vestkon в руския сектор на Арктика. Баш в този квартал трябва да започне сондиране първото гнездо ", University номер 1" на у частъци East Prinovozemelsky в Карско море. Лицензи за проучване и добив на въглеводороди в East Prinovozemelsky участъци  1 и 2 през 2010 г. са получили Роснефт

 

 

 

 

28.7 .’14

 

 

Контейнерооборота   на терминали DP World за първата половина на 2014 г е. 29,4 милиона TEU - 10.7% повече, отколкото година по-рано. Най-значително нарастване се наблюдава в Европа, Близкия Изток и Африка - 11.9% до 12,1 млн. TEU. Оборота на Containers в ​​Тихия океан, Азия и Индийския субконтинент е нараснал с 10.7% и възлиза на 13.8 милиона TEU. В Северна и Южна Америка и Австралия обемите   са се увеличили с 6,3% до 3,5 милиона TEU

 

 

 

 

29.7.’14

 

 

Статистиката показва спад от пиратските атаки. Според Международното морскО бюро (IMB), през първата половина на 2014 г. записва 116 случаи на пиратство срещу 138 случаи през първата половина на миналата година. Тази година  10 кораба са били отвлечени, 7 черупки обстрелвани , 78 пирати успели да се качат на борда на корабите, в допълнение, 21 опита за атака завършват с неуспех за пиратите, заложници са 200 моряци, пет са били отвлечени, а двама са починали

 

 

 

 

BMT Nigel Gee (BMT), дъщерно дружество на BMT Group, има удоволствието да съобщи za най-старото си партньорство с Ares Shipyard (Ares) за проектиране и изграждане на седемнадесет патрулни лодки от модерни композитни материали, за Катар бреговата  охрана. Тази поръчка  се състои от три различни по големина кораби: пет .23 метра, способни на скорост от 37 възела, 10 . 33 метра, способни да постигат 30 възела и два на 46m също способни на 30 възела.

 

30.7.’’14

Hamburg Sued подписали предварителен договор с чилийския Compañía Chilena де Navegación Interoceánica SA (CCNI) за придобиване на бизнес линията CCNI. Както казахаз страните по споразумението, и по периметъра на сделката ще включва също и компания Agunsa, ген. представител, обслужващи линията. Сделката ще се осъществи след надлежна проверка, договор за покупко-продажба и покупка, и одобрение от страна на компетентните органи. Предвижда се, че тя ще бъде затворена не по-късно от 31.12. 2014 г..

 

Crystal Cruises, круиз оператор в групата NYK,  отваря нов круиз - Арктика, по трасето на Северозападния проход. Първият рейс ще се проведе през август и септември - лайнер «Crystal Serenity» идващ от Анкоридж, Аляска,от 16 август и ще дойде в Ню Йорк на 17 септември. Продължителност на круйза ще бъде 32 дни, с дължина на маршрута - 900 мили. Круиз на Северозападния проход, Роалд Амундсен отвори преди повече от 100 години, и го предлагат и други оператори, но NYK позиционира оферта, като първия луксозен круиз по този маршрут

 

Корабостроителницата Qingdao Wuchuan Heavy Industry има поръчка за първия в света к-аб на газ за транспортиране на (Compressed Natural Gas - CNG компресиран природен газ). Според АBS, което ще построи кораба, той ще бъде първият в света CNG-танкер. Customer застъпва Pelayaran Bahtera Adhiguna, индонез. Държ. собственост дъщерно дружество на Perusahaan Listrik Negara. Проектът е разработен от китай институт на CIMC.LNG ще бъде дълъг 110м,с капацитет от 2200 куб.м.,скорост 14 вз.и плава под флага на Индонезия.

 

 

 

 

31.7 .’14

 

Париж и Токио меморандуми провеждат съвместна концентрирана инспекцияь- кампания, за да се провери спазването на изискванията на Конвенцията STCW относно часовете за почивка на вахтената служба на екипажите. Проверките ще продължат три месеца - от 1.9. до 30.11. 2014.- ще бъдат проверени графики вахтената служба в лесно достъпно място, дали екипажът е обслужван в съответствие с минимал. изисквания на SOLAS, далио се поддържат периоди за почивка на вахтения /всеки член на екипажа, дали почивките са по изискванията на Конвенцията STCW





{START_COUNTER}