LL JUNE ’14 клюки из корабоплаването

LL JUNE ’14    клюки из корабоплаването

LL JUNE ’14    клюки из корабоплаването

 

2. 6 ‘14

Италианският министър на Транспорта Maurizio Lupi потвърди на 30 май, че демонтирането на "Коста Конкордия" щ+е се проведе в италианско пристанище.
Няколко пристанища  наддаваха, за да спечелят договора за нарязване на потъналия кораб, включително пристанища във Великобритания, Франция, Норвегия и Турция. Тогава бе съобщено, че на корабът ще бъде бракуван в Генуа, макар Lupi да каза окончателното решение все още трябва да бъдат взето, кое от няколко възможни италианските пристанища ще получи оферта.

 

3.6.’14

 

На 30 май 2014 г. "Cape Мед" се  сблъсква с "Le Sheng" в Гибралтарския проток. Инцидентът е настъпила в 4:05, когато разтовареният "Cape Мед" напуска пристанището на Гибралтар следвайки за Puerto Drummond, а "Le Sheng" се е насочил към залива на Алжесирас за зареждане провизии.В "Le Sheng" се блъска в левия борд на "Cape Мед", и неговия бак лък е разбит. Влекачите "SALVAMAR Dubhe" и "Luz де Мар" са били изпратени/освободени/.

 

 

 

4.6.’14


NOL, компанията-майка на APL, завърши първото тримесечие на 2014 г. с нетна загуба от 98,0 милиона щатски долара в сравнение с нетна печалба в размер на 76 милиона долара за Q1 2013. Приходите възлизат на $ 2300000000, 4% по-ниска, отколкото година по-рано. EBITDA се увеличи 6,6 пъти до 33 милиона долара. Загуба от дейността се понижава в сравнение с първото тримесечие на 2013 г. с 14% и е в размер на 65 млн. $.

 

 

 

5.6.’14

 

Администрацията на Панамския канал зафрахтува к-аб клас PostPanamax, за да тренира преминаване през  новия трети етап  на шлюзовете до откриване.Обучението ще се проведе на пилоти и капитани на влекачи, извършващи проводка на съдове през канала. Освен това, въз основа на обучение и фитнес центъра на канала, организира фитнес курсове по пилотаж през модернизирания канал. От 2012 г., модел на обучение с кораб PostPanamax минават около 280 пилоти, работещи на Панамския канал, според администрацията на канала.

 

6.6.’14

 

В Северно море започва операция за повдигане  CarCarier « Baltic Ace » , който потъна в Декември 2012 , и уби 11 души. Боскалис и Mammoet Salvage , който има договор за извършване на таз работа , ще  изпомпват 540 000 литра гориво, за да се вдигнат автомобилите ,които се носят на кораба ( и там са 1400 ) и повдигане на самия кораб от дълбочина от 11 метра. Стойността на договора се оценява на 91 млн долара. Според холандското Министерство на благоустройството, след като горивото се изпомпа,корпусът  се нарязва на 6 парчета,и ще бъде издигнат от гигантски кран.

 

 

6.6.’14

 

В Северно море започва операция за повдигане  CarCarier « Baltic Ace » , който потъна в Декември 2012 , и уби 11 души. Боскалис и Mammoet Salvage , който има договор за извършване на таз работа , ще  изпомпват 540 000 литра гориво, за да се вдигнат автомобилите ,които се носят на кораба ( и там са 1400 ) и повдигане на самия кораб от дълбочина от 11 метра. Стойността на договора се оценява на 91 млн долара. Според холандското Министерство на благоустройството, след като горивото се изпомпа,корпусът  се нарязва на 6 парчета,и ще бъде издигнат от гигантски кран.

 

9 . 6.14

Главен информационен служител CEVA Logistics назначен Christopher Kasha. Преди това той е работил в Kuehne + Nagel, където той е работил като вицепрезидент на IT, Северна и Южна Америка. Неговият предшественик на CEVA Logistics, Peter Dew, той е назначен за президент на CEVA Азиатско-тихоокеанския регион. K.Kasha ще докладва на Javier Юрбен, CEO CEVA.

 

Китайската митница въвежда изискване за предоставяне на товарния манифест за контейнерите, предназначени за разтоварване в Китай, 24 часа предварително преди натоварване на кораба. Шанхайската митница вече започва да използва новите правила от 03.06. Повсеместно те влизат в сила от 28.юни т.г.

Манифестът трябва да съдържа следните сведения: 1. Име и адрес на товарособственика/товарополучателя ; 2. Име и адрес на трето лице, на което се дава право на товар, ако става дума за коносамент на заповед; 3. Описание на товара; 4. Общо тегло, общо число на товарните места, вид на оборудването/опаковката; 5. Номер на контейнера; 6. Пломба на контейнера; 7. Опасен товар, според кода за опасни товари;

Всякакви поправки във вече подадения манифест трябва да бъдат заверени в митницата на разтоварващото пристанище.  Във връзка с новите митнически изисквания, линиите въвеждат допълнителни митни сборове. Например Коскон ще взима 40 долара за коносамент от 28 юни.

10.6.’14

 

 

Общо осем инвестиционни групи изразиха интерес към дадената оферта да купи 67% от собствения капитал в Thessaloniki Port Thessaloniki Port Organization, както Hellenic Republic Asset Development Fund каза в  четвъртък,и както АНА-МПА съобщава днес. Осемте кандидати са: APM Terminals, B.V.; Deutsche Invest Equity Partners, GmbH; DufercoParticipation Holding, SA; Международни контейнерни Terminal Services, Inc; Mitsui & Ко ООД; P & O Steam Navigation Company (DP World); Russian Railways АД-GEK TERNA SA и Yilport Holding, Inc

 

 

 

11.6.’14

 

 

След мегасделката м/у APM Terminals и акционерите на Global Ports на Русия се обърна внимание. Тази година за първи път в конферентната програма TOC има  руска специална сесия.Сред 300-те делегати на най-високо ниво – са не само традиционните представители на корабоплаването, но и банкери, инвеститори и анализатори от Лондон. Изненада, за обществеността няма да бъде лесно. Но руснаците са готови. Завчера на практика се формира руската програма на сесията на TOC Европа, който тази година се провежда 24-26 юни в Лондон.

 

 

12. 6.’14

 

Icebreaker, който нареди на КЗ Arctech Helsinki Finland Министерството на транспорта, ще бъде първият в света задвижвани от LNG.Двойно действащи двигатели, използващи както LNG, също и дизел с ниско съдържание на сяра, поставени на к-ба от Wartsila. Както съобщава SeaNews, к-бът ще има 8-цилиндров двигател 20DF,два 9-цилиндрови двигателя 34DF и 12-цилиндров двигател 34DF. Доставка-пролет 2015 г.Според Esko Mustamyaki, MD Arctech Хелзинки KЗ той ще е най-чист за околната среда ледоразбивач, строен някога.

 

 

 

12а.6.’14

 

Hapag-Lloyd въвежда следващото General Raтe I.­-Увеличение на TRADE Азия - Европа. Size - хиляда долара -TEU. GRI се прилага за стоки от пристанищата на Китай, Хонг Конг, Тайван, Япония, Южна Корея, Сингапур, Макао, Индонезия, Тайланд, Филипините, Лаос, Камбоджа, Виетнам, Бруней и руския Далечен Изток пристанища до пристанищата на европейската част на Русия, на балтийските държави, Скандинавия, Великобритания , континенталния Северозападна Европа, Средиземно море и Черно море и Северна Африка. Цените се покачват от 09 юли.

 

 

 

 

Вчера, в Панамския канал влезе HEAVYLIFT кораб «Sun Rise", и предаде втори набор от врати за новите шлюзи. Те са с различни размери - 57.6 m дължина, 10 метра ширина и 31.9 метра височина - ще бъдат монтирани на входа на канала от Тихия океан. Приспособяване, тъй като те са 11-етажна сграда. Двойки долната порта - 57.6 m дълги на 8 м ширина и 22.3 m високо - покачване от Атлантическия океан. За сравнение, височината на портата на съществуващите шлюзи в Панамския канал е 23 м  на трета линия на шлюзовете ще бъдат инсталирани 16 шлюзови врати.

 

1 6.. 6..’ 14

 

CHINA International Marine Контейнери (CIMC) инвестира CNY3 млрд.кит.йени.„-.

 (480.7 млн. долара) в изграждането на нов завод за 450 000 TEU контейнери. производство в Yinzhou, Ningbo, отбелязвайки втория си проект на експанзия в Китай ,тази година

 

 

Европейския спедиторски "съвет (European Shippers' Council (ESC) иска контейнерните тегла да бъдат изчислявани, вместо да се претеглят, и след гласуване не взискват  тегленето за проверка теглото– от  комисия по безопасност на ООН, към Международната морска организация. "За нас това изглежда нереалистично да принудим превозвачите да бъдат оборудвани с везни или да запушват пристанища с контейнери, за да се претеглят преди качване на борда", каза ESC мениджъра по  политиката на морския транспорт  Фабиен Becquelin.

 

 

Европейската организация на морските пристанища (ESPO) одобри  правило на ООН за проверка задължително тегло контейнер но иска никаква част от работата в рамките на нейните пристанищни предели

 

 

17. 6.14

 

Panamax корабособствениците са с неработещи кораби щото липсата на товари поставя допълнителен натиск върху цените ,казаха пазарни източници. Panamax плавателни съдове, превозващи топлинни въглища от Индонезия до източния и западния бряг на Индия са били фиксирани на APS [Пристигане Pilot Station] основа на около $ 6.000 / ден плюс $ 60,000 баласт бонус или по-малко, твърдят участници на пазара."Собствениците започват да мислят, че е под себестойността и закотвят",каза 1 наемател, и добави, че е видял 3-4 празни к–би досега, с възможно повече на пазара

.
 

 

 

18.6.’14

 

За периода януари-април 2014 г. руския износ на суров дървен материал се увеличил спрямо същия период на минал год със 17.3% и възлиза, според ФМС, 6.8 млн куб м. Цената на изнасяния дървен материал е била 621,8 млн дол.Дървен материал са изнесени 4,2 млн тона (15,6%) в размер на 1.30 млрд щ. дол. (14.3%).Увеличава се еxport шперплат с 20.5%(до 683 400 куб м),вестникарска хартия-с 45.4% (до 403700 тон ). Цената на шперплат еxporta=410 800 000 дол (31.7%),хартия-219 800 000 дол(51.7%). Дървесна маса са изнесени 620400 тона (-3,1%), в размер на 344.4 млн. щ.д. (5.6%).

 

 

 

 

19.6.’14

 

Damen достави на клиента - холандската компания Iskes - първия си хибриден влекач тип ASD 2810 /кораба е наречен «Bernardus»/, оборудван с дизелов ел.мотор и акуму -  латор.На кея, на тиха и спокойна скорост (до 5 възела) и маневриране хибриден влекач ще използва енергия от батерията, вместо да използват един дизелов двигател. Като резултат, икономиката на бункера ще средно 30-40%. Всичко това не е в ущърб мощността на влекача-тягата на куката е 60 тона. Damen сега изгражда още няколко хибридни влекачи, включително три кораби за ВМС на Кралство Нидерландия.

 

 

 

 

 

 

20.6.’14

 

 

Този уикенд в Maasvlakte 2 в Ротердам се справи с първия комерсиален товар.. Беше масло, трансбордирано на една от двете устройства за закрепване, построени във вътрешното пристанище на новия квартал. Както е отбелязано в администрацията на пристанище Ротердам, в защитени пристанищни операции е  по-бързо, по-надеждно и по-безопасно, отколкото  трансбордирането в открито море.

 

 

 

 

 

 

23./6./’14

 

 

За 5те месеца на двете най-големи по обработени обеми контейнерни пристанища обработката на к-ри в света се увеличава. Така че обработката на к-ри в Шанхай нарасна в сравнение с януари-май 2013 г. с 4,6% - до 14,21 млн TEU. Сингапур за год  увеличи обработени обеми с 4.4% -до 13,7 млн TEU.През май, Шанхай обработи 3,02 млна TEU-същото като през април. В сравнение с май минал год оборотът нараства с 2.7%. През Сингапур, май ,са преминали 2,9 милиона TEU - с 5,4% повече, отколкото през април тази год и с 4,1% в сравнение с май. минал год.

 

 

24. 6.’14

 

Международния морски Baltiс Съвет (BIMCO) почти  удвои прогнозата си за продажбите за нарязване на контейнеровози до 500 000 TEU за тази година от по-ранната прогноза от 290 000 TEU. Това е така, защото продажбите за нарязване  толкова надскочиха прогнозите тази година, заяви главният икономист  Peter Sand в месечния преглед на пазарите ."BIMCO актуализира прогнозите за количества, определени за нарязване по време на пълна година  2014 г. до 500 000 TEU, за да отрази свръхпредлагане ", каза той, предаде IHS Maritime 360.
 

 

 

25.6.’14

 

Главен офицер човешките ресурси (CHRO) на Panalpina е назначена Кarsten Breum. Тя също така се присъедини към борда на компанията. Както се съобщава в SeaNews в Panalpina, към днешна дата относно K.Breum - работила в Damco, наскоро - като главен изпълнителен директор Asia Pacific.
 

 

APM Terminals е подписал договор за доставка на 22 допълнителни автоматизирани кранове RMG за новия терминал на Maasvlakte 2 компания. Доставчици са австрийската Hans Kuenz и шведския ABB. Новото оборудване ще донесе увеличаване   на капацитета на първата фаза на терминала, който ще стартира през ноември тази година - до 2,7 милиона TEU.
 

 

 

 

2 6. 6.’14

 

В Ротердам са доставени последните кейови кранове и кранове RMG Rotterdam World Gate терминал на Maasvlakte 2. Като части  от сделката -. Три кранове и две STS RMG. Оборудването пристигна на борда на специализиран HEAVYLIFT кораб «Zhen Hua 14". Корабът от Hong Kong изляезе на 25 април, акостира в Ротердам снощи. Като конкуренти, APMT Maasvlakte 2 терминал RWG е планирано да започне тази есен.

 

 

27.6.’14

 

 

 

DHL Global Forwarding подписа договор с Airbus за превоз на компоненти за самолети A319, A320 и A321, както и генерални товари. Доставките ще се извършват от производствен обект в Хамбург Airbus в Mobile, САЩ, където се събира самолета. Работа в рамките на договора ще започне през 2015 г., съобщи в SeaNews DHL.

 

 

30.6.’14

 

Датски пенсионен фонд Даника Pension е придобила миноритарен дял в Unifeeder. Продавачът прави мажоритарен акционер Nordic Capital фонд VIII. Даника Пенсионни Обратното изкупуване на акции бе DKK 400 млн., съответстващ на 73 милиона долара.

Размерът на Packet-а не е оповестена. Въпреки това, ако започнем от оценъчната     стойност на сделката около Unifeeder /именно  оценъчата стойност понеже Nordic Capital фонд VIII не разкрива цената на имота), можем да предположим, че делът на Даника Pension възлиза на около 13%.

2. 6 ‘14

Италианският министър на Транспорта Maurizio Lupi потвърди на 30 май, че демонтирането на "Коста Конкордия" щ+е се проведе в италианско пристанище.
Няколко пристанища  наддаваха, за да спечелят договора за нарязване на потъналия кораб, включително пристанища във Великобритания, Франция, Норвегия и Турция. Тогава бе съобщено, че на корабът ще бъде бракуван в Генуа, макар Lupi да каза окончателното решение все още трябва да бъдат взето, кое от няколко възможни италианските пристанища ще получи оферта.

 

3.6.’14

 

На 30 май 2014 г. "Cape Мед" се  сблъсква с "Le Sheng" в Гибралтарския проток. Инцидентът е настъпила в 4:05, когато разтовареният "Cape Мед" напуска пристанището на Гибралтар следвайки за Puerto Drummond, а "Le Sheng" се е насочил към залива на Алжесирас за зареждане провизии.В "Le Sheng" се блъска в левия борд на "Cape Мед", и неговия бак лък е разбит. Влекачите "SALVAMAR Dubhe" и "Luz де Мар" са били изпратени/освободени/.

 

 

 

4.6.’14


NOL, компанията-майка на APL, завърши първото тримесечие на 2014 г. с нетна загуба от 98,0 милиона щатски долара в сравнение с нетна печалба в размер на 76 милиона долара за Q1 2013. Приходите възлизат на $ 2300000000, 4% по-ниска, отколкото година по-рано. EBITDA се увеличи 6,6 пъти до 33 милиона долара. Загуба от дейността се понижава в сравнение с първото тримесечие на 2013 г. с 14% и е в размер на 65 млн. $.

 

 

 

5.6.’14

 

Администрацията на Панамския канал зафрахтува к-аб клас PostPanamax, за да тренира преминаване през  новия трети етап  на шлюзовете до откриване.Обучението ще се проведе на пилоти и капитани на влекачи, извършващи проводка на съдове през канала. Освен това, въз основа на обучение и фитнес центъра на канала, организира фитнес курсове по пилотаж през модернизирания канал. От 2012 г., модел на обучение с кораб PostPanamax минават около 280 пилоти, работещи на Панамския канал, според администрацията на канала.

 

6.6.’14

 

В Северно море започва операция за повдигане  CarCarier « Baltic Ace » , който потъна в Декември 2012 , и уби 11 души. Боскалис и Mammoet Salvage , който има договор за извършване на таз работа , ще  изпомпват 540 000 литра гориво, за да се вдигнат автомобилите ,които се носят на кораба ( и там са 1400 ) и повдигане на самия кораб от дълбочина от 11 метра. Стойността на договора се оценява на 91 млн долара. Според холандското Министерство на благоустройството, след като горивото се изпомпа,корпусът  се нарязва на 6 парчета,и ще бъде издигнат от гигантски кран.

 

 

6.6.’14

 

В Северно море започва операция за повдигане  CarCarier « Baltic Ace » , който потъна в Декември 2012 , и уби 11 души. Боскалис и Mammoet Salvage , който има договор за извършване на таз работа , ще  изпомпват 540 000 литра гориво, за да се вдигнат автомобилите ,които се носят на кораба ( и там са 1400 ) и повдигане на самия кораб от дълбочина от 11 метра. Стойността на договора се оценява на 91 млн долара. Според холандското Министерство на благоустройството, след като горивото се изпомпа,корпусът  се нарязва на 6 парчета,и ще бъде издигнат от гигантски кран.

 

9 . 6.14

Главен информационен служител CEVA Logistics назначен Christopher Kasha. Преди това той е работил в Kuehne + Nagel, където той е работил като вицепрезидент на IT, Северна и Южна Америка. Неговият предшественик на CEVA Logistics, Peter Dew, той е назначен за президент на CEVA Азиатско-тихоокеанския регион. K.Kasha ще докладва на Javier Юрбен, CEO CEVA.

 

Китайската митница въвежда изискване за предоставяне на товарния манифест за контейнерите, предназначени за разтоварване в Китай, 24 часа предварително преди натоварване на кораба. Шанхайската митница вече започва да използва новите правила от 03.06. Повсеместно те влизат в сила от 28.юни т.г.

Манифестът трябва да съдържа следните сведения: 1. Име и адрес на товарособственика/товарополучателя ; 2. Име и адрес на трето лице, на което се дава право на товар, ако става дума за коносамент на заповед; 3. Описание на товара; 4. Общо тегло, общо число на товарните места, вид на оборудването/опаковката; 5. Номер на контейнера; 6. Пломба на контейнера; 7. Опасен товар, според кода за опасни товари;

Всякакви поправки във вече подадения манифест трябва да бъдат заверени в митницата на разтоварващото пристанище.  Във връзка с новите митнически изисквания, линиите въвеждат допълнителни митни сборове. Например Коскон ще взима 40 долара за коносамент от 28 юни.

10.6.’14

 

 

Общо осем инвестиционни групи изразиха интерес към дадената оферта да купи 67% от собствения капитал в Thessaloniki Port Thessaloniki Port Organization, както Hellenic Republic Asset Development Fund каза в  четвъртък,и както АНА-МПА съобщава днес. Осемте кандидати са: APM Terminals, B.V.; Deutsche Invest Equity Partners, GmbH; DufercoParticipation Holding, SA; Международни контейнерни Terminal Services, Inc; Mitsui & Ко ООД; P & O Steam Navigation Company (DP World); Russian Railways АД-GEK TERNA SA и Yilport Holding, Inc

 

 

 

11.6.’14

 

 

След мегасделката м/у APM Terminals и акционерите на Global Ports на Русия се обърна внимание. Тази година за първи път в конферентната програма TOC има  руска специална сесия.Сред 300-те делегати на най-високо ниво – са не само традиционните представители на корабоплаването, но и банкери, инвеститори и анализатори от Лондон. Изненада, за обществеността няма да бъде лесно. Но руснаците са готови. Завчера на практика се формира руската програма на сесията на TOC Европа, който тази година се провежда 24-26 юни в Лондон.

 

 

12. 6.’14

 

Icebreaker, който нареди на КЗ Arctech Helsinki Finland Министерството на транспорта, ще бъде първият в света задвижвани от LNG.Двойно действащи двигатели, използващи както LNG, също и дизел с ниско съдържание на сяра, поставени на к-ба от Wartsila. Както съобщава SeaNews, к-бът ще има 8-цилиндров двигател 20DF,два 9-цилиндрови двигателя 34DF и 12-цилиндров двигател 34DF. Доставка-пролет 2015 г.Според Esko Mustamyaki, MD Arctech Хелзинки KЗ той ще е най-чист за околната среда ледоразбивач, строен някога.

 

 

 

12а.6.’14

 

Hapag-Lloyd въвежда следващото General Raтe I.­-Увеличение на TRADE Азия - Европа. Size - хиляда долара -TEU. GRI се прилага за стоки от пристанищата на Китай, Хонг Конг, Тайван, Япония, Южна Корея, Сингапур, Макао, Индонезия, Тайланд, Филипините, Лаос, Камбоджа, Виетнам, Бруней и руския Далечен Изток пристанища до пристанищата на европейската част на Русия, на балтийските държави, Скандинавия, Великобритания , континенталния Северозападна Европа, Средиземно море и Черно море и Северна Африка. Цените се покачват от 09 юли.

 

 

 

 

Вчера, в Панамския канал влезе HEAVYLIFT кораб «Sun Rise", и предаде втори набор от врати за новите шлюзи. Те са с различни размери - 57.6 m дължина, 10 метра ширина и 31.9 метра височина - ще бъдат монтирани на входа на канала от Тихия океан. Приспособяване, тъй като те са 11-етажна сграда. Двойки долната порта - 57.6 m дълги на 8 м ширина и 22.3 m високо - покачване от Атлантическия океан. За сравнение, височината на портата на съществуващите шлюзи в Панамския канал е 23 м  на трета линия на шлюзовете ще бъдат инсталирани 16 шлюзови врати.

 

1 6.. 6..’ 14

 

CHINA International Marine Контейнери (CIMC) инвестира CNY3 млрд.кит.йени.„-.

 (480.7 млн. долара) в изграждането на нов завод за 450 000 TEU контейнери. производство в Yinzhou, Ningbo, отбелязвайки втория си проект на експанзия в Китай ,тази година

 

 

Европейския спедиторски "съвет (European Shippers' Council (ESC) иска контейнерните тегла да бъдат изчислявани, вместо да се претеглят, и след гласуване не взискват  тегленето за проверка теглото– от  комисия по безопасност на ООН, към Международната морска организация. "За нас това изглежда нереалистично да принудим превозвачите да бъдат оборудвани с везни или да запушват пристанища с контейнери, за да се претеглят преди качване на борда", каза ESC мениджъра по  политиката на морския транспорт  Фабиен Becquelin.

 

 

Европейската организация на морските пристанища (ESPO) одобри  правило на ООН за проверка задължително тегло контейнер но иска никаква част от работата в рамките на нейните пристанищни предели

 

 

17. 6.14

 

Panamax корабособствениците са с неработещи кораби щото липсата на товари поставя допълнителен натиск върху цените ,казаха пазарни източници. Panamax плавателни съдове, превозващи топлинни въглища от Индонезия до източния и западния бряг на Индия са били фиксирани на APS [Пристигане Pilot Station] основа на около $ 6.000 / ден плюс $ 60,000 баласт бонус или по-малко, твърдят участници на пазара."Собствениците започват да мислят, че е под себестойността и закотвят",каза 1 наемател, и добави, че е видял 3-4 празни к–би досега, с възможно повече на пазара

.
 

 

 

18.6.’14

 

За периода януари-април 2014 г. руския износ на суров дървен материал се увеличил спрямо същия период на минал год със 17.3% и възлиза, според ФМС, 6.8 млн куб м. Цената на изнасяния дървен материал е била 621,8 млн дол.Дървен материал са изнесени 4,2 млн тона (15,6%) в размер на 1.30 млрд щ. дол. (14.3%).Увеличава се еxport шперплат с 20.5%(до 683 400 куб м),вестникарска хартия-с 45.4% (до 403700 тон ). Цената на шперплат еxporta=410 800 000 дол (31.7%),хартия-219 800 000 дол(51.7%). Дървесна маса са изнесени 620400 тона (-3,1%), в размер на 344.4 млн. щ.д. (5.6%).

 

 

 

 

19.6.’14

 

Damen достави на клиента - холандската компания Iskes - първия си хибриден влекач тип ASD 2810 /кораба е наречен «Bernardus»/, оборудван с дизелов ел.мотор и акуму -  латор.На кея, на тиха и спокойна скорост (до 5 възела) и маневриране хибриден влекач ще използва енергия от батерията, вместо да използват един дизелов двигател. Като резултат, икономиката на бункера ще средно 30-40%. Всичко това не е в ущърб мощността на влекача-тягата на куката е 60 тона. Damen сега изгражда още няколко хибридни влекачи, включително три кораби за ВМС на Кралство Нидерландия.

 

 

 

 

 

 

20.6.’14

 

 

Този уикенд в Maasvlakte 2 в Ротердам се справи с първия комерсиален товар.. Беше масло, трансбордирано на една от двете устройства за закрепване, построени във вътрешното пристанище на новия квартал. Както е отбелязано в администрацията на пристанище Ротердам, в защитени пристанищни операции е  по-бързо, по-надеждно и по-безопасно, отколкото  трансбордирането в открито море.

 

 

 

 

 

 

23./6./’14

 

 

За 5те месеца на двете най-големи по обработени обеми контейнерни пристанища обработката на к-ри в света се увеличава. Така че обработката на к-ри в Шанхай нарасна в сравнение с януари-май 2013 г. с 4,6% - до 14,21 млн TEU. Сингапур за год  увеличи обработени обеми с 4.4% -до 13,7 млн TEU.През май, Шанхай обработи 3,02 млна TEU-същото като през април. В сравнение с май минал год оборотът нараства с 2.7%. През Сингапур, май ,са преминали 2,9 милиона TEU - с 5,4% повече, отколкото през април тази год и с 4,1% в сравнение с май. минал год.

 

 

24. 6.’14

 

Международния морски Baltiс Съвет (BIMCO) почти  удвои прогнозата си за продажбите за нарязване на контейнеровози до 500 000 TEU за тази година от по-ранната прогноза от 290 000 TEU. Това е така, защото продажбите за нарязване  толкова надскочиха прогнозите тази година, заяви главният икономист  Peter Sand в месечния преглед на пазарите ."BIMCO актуализира прогнозите за количества, определени за нарязване по време на пълна година  2014 г. до 500 000 TEU, за да отрази свръхпредлагане ", каза той, предаде IHS Maritime 360.
 

 

 

25.6.’14

 

Главен офицер човешките ресурси (CHRO) на Panalpina е назначена Кarsten Breum. Тя също така се присъедини към борда на компанията. Както се съобщава в SeaNews в Panalpina, към днешна дата относно K.Breum - работила в Damco, наскоро - като главен изпълнителен директор Asia Pacific.
 

 

APM Terminals е подписал договор за доставка на 22 допълнителни автоматизирани кранове RMG за новия терминал на Maasvlakte 2 компания. Доставчици са австрийската Hans Kuenz и шведския ABB. Новото оборудване ще донесе увеличаване   на капацитета на първата фаза на терминала, който ще стартира през ноември тази година - до 2,7 милиона TEU.
 

 

 

 

2 6. 6.’14

 

В Ротердам са доставени последните кейови кранове и кранове RMG Rotterdam World Gate терминал на Maasvlakte 2. Като части  от сделката -. Три кранове и две STS RMG. Оборудването пристигна на борда на специализиран HEAVYLIFT кораб «Zhen Hua 14". Корабът от Hong Kong изляезе на 25 април, акостира в Ротердам снощи. Като конкуренти, APMT Maasvlakte 2 терминал RWG е планирано да започне тази есен.

 

 

27.6.’14

 

 

 

DHL Global Forwarding подписа договор с Airbus за превоз на компоненти за самолети A319, A320 и A321, както и генерални товари. Доставките ще се извършват от производствен обект в Хамбург Airbus в Mobile, САЩ, където се събира самолета. Работа в рамките на договора ще започне през 2015 г., съобщи в SeaNews DHL.

 

 

30.6.’14

 

Датски пенсионен фонд Даника Pension е придобила миноритарен дял в Unifeeder. Продавачът прави мажоритарен акционер Nordic Capital фонд VIII. Даника Пенсионни Обратното изкупуване на акции бе DKK 400 млн., съответстващ на 73 милиона долара.

Размерът на Packet-а не е оповестена. Въпреки това, ако започнем от оценъчната     стойност на сделката около Unifeeder /именно  оценъчата стойност понеже Nordic Capital фонд VIII не разкрива цената на имота), можем да предположим, че делът на Даника Pension възлиза на около 13%.





{START_COUNTER}