LL MAY ’14 клюки из корабоплаването

LL MAY ’14    клюки из корабоплаването

 

7.5.’14

 

На 29 април в Кипър , на общо събрание на акционерите на Global Ports Investments,на  днев ред бяха въпроси относно одобрението на финанс отчет за 2013 г.за назначаване

 на одитора и за изплащане на допълнителни дивиденти. Според GPI , допълнителни дивиденти за 2013 одобрени са в размер на 0.02 долара на акция . Обща сума - 11,5 млн долара. Рекламации се очакват преди 1.6. 2014 г.GPI плати предварително за междинен дивидент 2013 г. в размер на 32,9млн долара и допълнителен дивидент в размер на 14.0 млн щат дол , с което общият дивидент за 2013 г. е 58,4 млн долара

.

 

 

8.5.”14

 

Рон Uiddouz, 30 год в компанията-майка наAPL Нол, и последните 2 год. възглавляващ Rickmers групата, подаде оставка от поста си. New CEO на Rickmers група, е назначена Ignace Van Meenen, преди това е заемала позицията на зам. Изп. дир. New CFO на групата е назначен Mark-Ken Ердман, бивш зам-глав финанс. дир. CEO Rickmers-Linie-пост, който той съчетава с R.Uiddouz е назначен Ulrich Улрихс, преди изп. Дир. в Rickmers-Linie. R.Uiddouz запази място в Консултативния съвет на Rickmers Холдинг. Според Rickmers група, всички пермутации влязоха в сила на 1 май.

 

MOL потвърди сблъсъка на своя контейнеровоз «MOL Motivator»с кораба «Тhе Zhong Xing 2" край бреговете на Хонг Конг. След сблъсъка на«The Zhong Xing 2" с контейнеровоза «MOL Motivator»  потъва.Бил е спасен един член на екипажа, а другите (според наличните данни, това са 11 души) са изчезнали. Crew «MOL Motivator» - 24 души, в това число руски моряци, според MOL, не е пострадал, а само той/ «MOL Motivator»/е  получил много незначителни щети и остава на вода.

 

 

 

 

9.5.‘14

 


Според SeaNews, общия контейнерооборот на грузинските пристанища Поти и Батуми за 4 месеца през 2014 г. възлиза на около 147 300 TEU. В сравнение със същия период на миналата година, се увеличава с 16.7%. Ръстът се дължи на увеличение на обработка на контейнери в Поти.За периода януари-април тази година преминали през Поти 125 500 TEU. Това е 25,9% повече от миналата година. Батуми в сравнение с януари-април миналата година, напротив, е намалял с 17.9%, контейнерооборота достига едва 22 900 TEU.

 

Finnlines публикува финанс си резултати за Q1 на 2014 год. Приходите за групата възлизат на 126 800 000 евро-5,3% по-малко в сравнение с Q1 на 2013 год. EBITDA е нараснал с почти 82% дo 20.2 млн евро. Нетна печалба в размер на 0,3 млн евро с/у 10,9 млнЕ нетна загуба за Q1 2013 .Продажбите в корабоплаването и Sea транспортни услуги са намалели с 2,5% до 122,80 млн евро, пристанищна дейност сегмент спад от 30.1% до 10 милиона евро. Печалбата преди лихви и данъци в сегмента Shipping and Sea Transport Services  е 7,2 млн евро с/у загуба от 3,6 млн година по-рано.

                                                                                                          

 

 

12. 5.’14

 

Hoegh Autoliners добави  Санкт Петербург и Уст - Луга в ротацията на своята Deepsea услуга в Европа от Япония, Южна Корея и Китай. 07 Май Carcarier  «Hoegh Лондон» посети IPC South-2,днес той  стои на кея Petrolesport.Според руското представителство на линията в Уст-Луга от «Hoegh London» са разтоварени 935 Subaru коли от пр-ището на Чиба, на PLP-34 багер Hitachi,64 единици товар, превозвани  на MAFI-ремаркета и една бетонпомпа от Hítachinaka pоrt. Корабът ще напусне от Санкт Петербург през Европа до Южна Африка , а след това в Австралия.
 

12а.5.’14

 

Един набор от законодателни мерки, по-специално Конвенцията на ООН по морско право и на цялостен портфейл на IМО договорни инструменти, направиха  отлична работа при определянето на правата и привилегиите,и, в същото време,на задължения и отговорности на нациите в тяхното използване на моретата и океаните в света.  Чрез осигуряване на постоянен приток на високо квалифицирани юристи, IMLI има основна роля в позволява това да се случи ", каза г-н Коджи Sekimizu, генералният секретар на IMO и председател на Управителния съвет IMLI. International Maritime Law Institute

 

 

 

 

В комисията по безопасност на море (Committee on the Safety of the Sea (COSS) ,проведена на 23 април, държавите-членки на ЕС подкрепиха препоръката на Европейската комисия (ЕК) да не де-признае  удостоверенията за правоспособност. филипинските моряци  Вместо това администрацията Филипините ще докладва пред ЕК на всеки три месеца, съобщи Международната асоциация на независимите собственици на танкери (INTERTANKO).

 

 

 

 

14. 5.’14

През април тази година са бил продадени за скрап 20 контейнерни кораби с общ капацитет от 61 100 TEU. Според Dynamar, само за четири месеца са изпратени за бракуване 69 плавателни съда, като общият им капацитет възлиза на 201 600 TEU.

 

Hapag Lloyd обяви въвеждането на GRI на услуги от Източна Азия (без Япония) в пристанищата на Северна Европа и Средиземноморието. Допустимо отклонение /надбавка/ за всички видове контейнери, считано от 9 юни, размерът му ще бъде 750 долара за TEU. В региона на Северна Европа пристанища включват Северозападна Европа, Великобритания, скандинавските страни, балтийските държави, включително и Русия. В Средиземноморския регион Hapag Lloyd включва Западна и Източното Средиземноморие, и на Черно море и крайбрежието на Северна Африка.

 

 

 

През Q1 2014 г.,по данни/ в съответствие с Федералната митническа служба, руския износът на суров дървен материал се увеличили в сравнение с нивото от миналата година с 22.8% и е в размер на 5 милиона кубически метра. В стойностно изражение, износът се е увеличил с 26,6% - до 460,4 милиона долара ,а обработеният дървен материал се изнася 2,9 милиона тона (18,5%) в размер на 890 100 000 USD (16,3%)

 

 

 

15.5.’14

Комитета по морска безопасност на IМО (MSC) отваря в Лондон централата на Организацията за своята 93-та сесия,от 14 до 23.5.2014г. MSC се очаква да приеме измененията в М/унар. конвенция за безопасност на човешкия живот на море (SOLAS), свързани с безопасността на спасителната лодка; продължи своя план за действие на работата по безопасността на пътническите кораби, след инцидента с Costa Concordia; преразгледа проекта задължителен Полярен кодекс и свързаните с тях проекти SOLAS изменения; да приеме изменения на SOLAS и други договори.

 

 

16.5.’14

Агенцията за бежанците на ООН във вторник заяви, че е дълбоко натъжена от нарастващия брой смъртни случаи от инциденти с лодки в Средиз. море таз год., тъй като се увеличава броят на търсещите убежище и на бежанците с негодни за плаване лодки,в ръцете на безскрупулни контрабандисти.Говорителят на ВКБООН Adrian Edwards каза пред журналисти в Женева, че най-малко 17 души се удавиха, след като лодка потъна в понеделник в м/унар. води, около 160 км S от о-в Лампедуза и към 80 km NW от Триполи, Либия. Мъртви са 12 жени, 3 деца и двама мъже.

 

 

19.5.’14
 

Министерство на транспорта, изготви и публикува на интернет страницата на правителството проект на регламент че променя руската граница на пристанище Posiet. Промените са свързани с увеличаване на водната  площ в непосредствена близост до морския терминал Славянка , което се дължи на увеличаването на броя посещения на корабите големи съдове.

 

 

 Контейнерооборота  на Сингапур в продължение на 4 месеца на тази година се увеличи с 4,5% и възлиза на 10.7 милиона TEU. Ръстът на претоварване в пристанището постепенно е ускорен: през Q1 е 3,9%, следващите два месеца оборота бе повече от миналата година с 2.2%. През април .през кейовете на Сингапур преминаха 2,8 милиона TEU - повече, отколкото през април 2013 г. с 6.2%. Въпреки това, в сравнение с март тази година обемът на претоварване е намалял с 1.5%.

 

 

 

20. 5.’14

 

Мерки, наложени от ЕС и САЩ са направили доставката на храна до Иран по-трудно през последните две години, тъй като банковите санкции усложняват сделки и търговските финансисти намаляват използването им. Проблеми на плащане са разрушаващи за търговските хранителни товари  в Иран, със стотици хиляди тона зърно и захар забити в транзита, предаде агенция Ройтерс.К-бите, превозващи зърно, включително пшеница и соя, както и сурова захар, са били забити за няколко седмици извън ирански товарни пр-танища като Бандар Имам Хомейни и Бандар Абас.

 

21.5.’’14

 

Контейнерооборота на Hamburger Hafen унд Logistik AG ( HHLA ) през първото тримесечие на 2014 г. се увеличи с 2,4 % до 1,9 милиона TEU . Интермодален обем на трафика на дружествата в рамките HHLA се увеличи с 5.1 % до 305 000 TEU . Според председателя на HHLA Klaus- Dieter Peters , годината започна добре за групата , имайки предвид , че растежът се постига по -голямата част от застояли пазари.
Приходите на групата заQ1 ca в размер на 293,50 млн евро - 6.8% по-високи , отколкото година по-рано . EBITDA се увеличи с 2.8 % до 69.4 млн евро .

22.5 .’1 4

 

Hapag - Lloyd въвежда GRI на търговията Азия - Европа. На запад (за Европа от Азия ) процентите растат от 9 юни до $750 за TEU.GRI се прилага към всички пратки от Азия с изключение на Япония в пристанища на Русия, балтийските държави , Скандинавия, NW EU, GB, Черно и Средиземно морета.На изток GRI е 150$ za 20-ft и $250 za 40-ft контейнер.GRI сe въвеждa от 16 юни и ще се прилага за всички доставки от Русия, балтийските държави, Скандинавия,NW  EÚ, GB, Средиземно и Черно море пр-нищата в Азия (включително Япония) , Индийския субконтинент и Близкия изток.
 

 

23.5.’14

 

 

20 май централата на CMA CGM в Марсилия посети бившия президент на Франция Никола Саркози. Той обсъди с президента и главен изпълнителен директор на CMA CGM Жак Saade и висшия мениджмънт на компанията предизвикателствата на световната търговия, както и приноса на лидерите й в индустрията на френската икономика. Саркози посети центъра за управление и подкрепа на флота и оперативния контролен център.

 

 

26.5’14

 

 

ЕС призова секретариата на Световната търговска организация да предприеме консултации с Руската федерация относно антидъмпинговите мита за леки търговски превозни средства от Германия и Италия, които въведе комисия ЕвразЕС. Както беше съобщено SeaNews СТО, ЕС се отнася до факта, че налагането на мита, които не отговарят на задълженията, които Русия, пое с подписването на Общото споразумение за митата и търговията и Споразумението относно прилагането на специални защитни, антидъмпингови и изравнителни мерки.

 

 

27 .5 .’14

 

Истанбулския КЗ Shipyard успешно стартира Submarine Rescue /кораба-майка за ПЛ "Алемдар" на 28 април 2014 г., за които договорът за доставка, подписани с SSM (Подсекретариатът за отбранителна индустрия) на 28-ми октомври, 2011 от изискването на турския флот, а церемонията по залагане на кила, проведено на 5 април, 2012.

 

 


На 18 юли ще започне операцията по изтегляне на заседналия край остров Джилио, Италия лайнер COSTA CONCORDIA.Това стана ясно след среща на местните власти с компаниите, които бяха ангажирани за операцията. Към момента целият процес ще бъде забавен с поне месец от предварително планираното. Припомнят още, че преди седмица една от хоризонталните цистерни, с помощта на които COSTA CONCORDIA ще изплава, се размести и бе изтеглена до кораборемонтния завод в Генуа.

 

28 .5.’14

 

Роснефт подписаха споразумение за инвестиции и сътрудничество с норвежката фирма с активи на магната Джон Fredriksen North Atlantic Сондиране и Seadrill Limited. Документът бе подписан в Санкт Петербург Международен икономически форум в присъствието на президента Владимир Путин. Dzh.Fredriksen бе посочен като участник във форума .

 

 

 

 

 

29.5.’14

DFDS публикува финансовите си резултати за Q1 на 2014 г. Приходите се е увеличили с 5%=2.848 млрд датски крони (520 млн долара ) . The EBITDA е намалял с 9 % до 91,0 млн евро ( 16,6 млн долара) . Загуба преди облагане с данъци е118 млн евро ( 21,6 млн дол.)-същото като 1г по-рано На отрицателното въздействие в/у пазара на превози в Балт.море,според компанията имаше забраната в/у вноса на месо ,въведена от Русия от края на януари т. г. Операциите в Nord sea,напротив,показаха,чe добрата инерция на печалбата се дължи на възстановяването на икономиката на UK .

 

 

3о.5 .’14

Понеделник 02 юни до 6 юни е планирано да приключат за корабоплаване двете малки камери на Kiel Canal . Според администрацията на канала , това се прави за спешна поддръжка на електрическите системи. Съдовете ще минават през големи портали - ще бъдат отворени и двете камери. От 16 до 27 юни ще се проведат водолазни операции в южната камера на големите  портали . По време на този период от време, през деня , камерата ще работи с ограничения. На северната камера/ в големите портали/ ремонта приключи, а сега всички  камери в Brunsbüttel са отворени .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





{START_COUNTER}