LL OCTOBER ’14 клюки из корабоплаването

LL OCTOBER ’14    клюки из корабоплаването

 

1.10.’14

 

На 29.9. в корабостроителницата Daewoo корабостроене & Marine Engineering в Южна Корея бе церемония по залагане превозвача на LNG на Sovcomflot износ  от Ямал полуостров. Кораб-прототип ще работи по дългосрочен договор за тайм-чартър с ОАО "Yamal LNG"…, отдаването под наем на танкера е насрочено за юни 2016. "К-абът е наречен прототип, базиран на възложените задачи.Ном.1,  ще даде практически потвърждение на възможността за преминаване на плавателни съдове от този тип в маршрута на СМП.

 

 

 

 

Зим и Seagoline ще работят заедно по сезонен Черно Refservice до Новоросийск. Както беше съобщено SeaNews в Зим, в ротацията ще бъде пристанищата на Турция, Египет и Израел. Част refsezona услуга ще оперират по маршрута Мерсин - Ашдод - Новоросийск. Във втората част на сезона - в ротацията Александрия - Ашдод - Новоросийск. Според Seagoline, услуга ще работи от първата седмица на ноември (45 седмица от годината

 

2.10.’14

 

Европейският съюз прие директива за създаване в портовете  на основната инфраструктура на ЕС за бункероване LNG. Според документа, членките на ЕС трябва да гарантират инфраструктурата на транспортния сектор за доставка на втечнен природен газ и други алтернативни горива - по-специално, водород и електричество. Предварителната версия на крайния срок за директива е определено, които в ключови пристанища на ЕС, трябва задължително да се въведе капацитет за зареждане с гориво втечнен природен газ, а именно – 2020 г.               

 

"K" Line е постигнала споразумение за уреждане на вземанията с Министерството на правосъдието.’К’ Line е обвинена в нарушаване на антитръстовите закони в продажбата на услуги на морския транспорт на ро-ро товари. Размер на глобата ще бъде 67,7 милиона долара. Извънреднаа загуба  на"K" Line през второто тримесечие на фискалната година, завършваща през март 2015 г. ще бъде 7.023 милиарда йени (64,5 милиона долара), според компанията.

 

 

 

 

 

 

3.10.’14

 


Европейската банка за възстановяване и развитие дава заем на Казахстан Temir Жоли до 30 млрд тенге (121млн евро) за период от 10 г. Средствата са  за финансир на инвестицион проекти в областта на логистик и поддръжката на инфраструктурата за подобряв на транзит потенциал на Казахстан и  гарантира безопасността на движението.Според ЕБВР,това най-големият заем в местната валута, издадено от банка в Казахстан. От присъединяването си към банка в Казахстан инвестициите на банката в страната са около 6,5 млрд дол.

 

 

 

 

 

 

 

6.10.’14

 

награден Списък Глобални Awards Лойд 2014

 На церемония в присъствието на повече от петстотин върхове в света на корабоплаването.

Newsmaker стана CEO Maersk Line Сьорен Skou за P3, 2M и добри резултати. Таз год победител в таз категория за първи път определят читателите на  LL .
Моряк на годината-Парк Джи Йеон. Тя ,за да спаси студенти при потъването на ферибот «Sewol», отдала живота си и спас яке .Тя бе на 23 год.

Номинация Amver Assisted Rescue в Award Sea награден екип Reefer NYK «Crown Sapphire», които март спасиха моряци корабокрушенци до Бермудите..
Lifetime Achievement Award-Рави Mehrotra, изпълн.председ на Foresight Group.
Port оператор -DP World Southampton

 

 

 

 

 

 

7.10.’14

 

 

Председ. на М/унар.трибунал по морско право е избран Владимир Голицин. Той е член на Съда на публичната служба от 2008 г.Роден в Москва 1947 г., учил в Московския държ. институт, док. по право, професор по м/унар. право в MGIMO.V.Golitsyn е в МинВънш работи, е бил член на М/уведомствената работна група на Висшия съвет на изготвянето на законодателство в областта на територал води и риболов зони на м/уведомствена работ група на Съвета на министрите на о-в Шпицберген, и е работил в ООН.

 

 

   8.10.’14

 

WAMALHANHA е последния newbuild в серия от шест влекачи на Робърт Алън дизайн, RAstar 3200, като неговите основни задължения ще бъдат ескорт к-ба, подпомагат к-б, влачене .Той е кръстен на 24 септември 2014 г.в UZMAR Workboat и Tug Фабрика за доставка. Rio Tinto е собственик на шест к-ба в тази серия,  Те са: Pilbara APOLLO, KASHIMA, Matsuzaka, BARRURA, GURRGURA и WAMALHANHA. Тези плавателни съдове са били адаптирани към изискванията за работата в Australian портове.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.10.’14

 

 

 

 

Руския износ на петрол за 8 месеца на тази година е намалял в сравнение със същия период на 2013 г. с 4.1% и е в размер на 149.2 милиона тона. В стойностно изражение износът на суров петрол е намалял с 2,8% - до 109,8 млрд долара. Петролни продукти, според Федералната митническа служба, са били изнесени 109,8 млн тона (10%) в размер на 80.4 млрд долара. Включително автобензин е бил изнасян 3,2 млн тона (8%) в размер на 2.5 млрд щат дол (+11,8%), дизел гориво - 32.5 млн тона (12,5%) в размер на 28,96  (+ 12,8%) млрд, дол  .

 

 

 

 

10.10.’14

 

 

Ваканционният сезон Дивали е още веднъж при нас, в резултат на колебанията на пазара на демонтиране на кораби, с пари в брой купувачи, фигуриращи с намерение да спекулират доста по-напред на пазара в очакване на някакъв пост-ваканционна плаваемост и крайните купувачи искат да се запасят със своите парцели преди прекъсването  за почивка

 

 

 

14.10.’14

 

 

 

Александър Isurin, ,който през последните 10 години възглавяваше Mediterranean Shipping Company Руса, е назначен за заместник-председател на FESCO на линейно логистика дивизия/отдел/. Както беше съобщено  от SeaNews групата, той встъпи в длъжност на 1 октомври

 

 

15.10.’14

 

 

Hapag-Lloyd въвежда General Rate прираст в транспортирането на стоки от Азия и Индия до Европа. Търговията на Азия – Европа ставките за пр-щата на Северна Европа, включително Русия, и в Средиземно море се е увеличава от 3 ноември до $ 750 на TEU. При транспорт на стоки от Индия към Северна Европа, включително и Русия, и в Средиземно море GRI въведен на 1.11. и ще бъде 200 дол.за TEU и това ще се отрази само на изпращането от пр-нищата на западния бряг на Индия (Nhava Шева, Mundra, New Delhi).

 

 

 

 

 

 

16 .10.’14

 

 

Завчера  в централата на IMO в Лондон започна 67-ата сесия на Комитета за опазване на морската околна среда. Тя бе открита от IMO ген секретар Коджи Sekimidzu,а заседанието се председателстваше   от Арсенио Домингес, представителят на Панама. На дневен ред - Полярен кодекс, прилагането на Конвенцията за баластните води, управление на водите, както и изисквания за енергийна ефективност и предотвратяване на замърсяването на въздуха.

 

 

 

 

            17.10’14

 

CMA CGM прие нов контейнерovоз «CMA CGM Elbe». Това е вторият к-б в серия от 28 контейнеровоза  с капацитет от 9400. 10900. TEU. Първият к-б от серия,е «CMA CGM Дунав», е в експлоатация от юни т.г. Приключване на серията е насрочено за третото тримесечие на 2016. Строителство се извършва в Китай в Далиан. Всички к-би от тази серия ще носят името на известните реки.Дълж «CMA CGM Elbe» е 300 м, шир 48 m е Bosphormax, серия е специално проектиран да работи през Босфора. ; флага е  на Малта

 

 

 

 

 

 

 

20.10.”14

 

 

Претендент за логистичен бизнес NOL на, APL Логистика, може да се превърне CJ Корея Express Ко-Най-голямата куриерска служба на Ю Корея. Компанията обмисля възможността за купуване, както и други възможности - по-специално, формирането на стратегически съюз. Според Bloomberg, позовавайки се на източници, запознати със ситуацията, NOL може да започне процедурата за продажбата на APL, Logistics в края на този месец; ако дружеството ще бъде продаденo като цяло, приходът от продажбата може да достигне над $1bln.

 


 

 

 

21.10.’14

 

 

Корабните линии трябва да продължат до по-ниски разходи за единица продукт, за да бъдат печеливши  в краткосрочен план, тъй като разценките ще намалеят, според Container Годишен преглед на Drewry /морски изследвания и & Прогноза 2014/15. За по-устойчиви печалби на индустрията, превозвачите ще трябва да обърнат тенденцията на единица приходи в някакъв етап. Отчети за доходите от второто тримесечие показват, че все повече океански превозвачи  излизат от червеното.

 

 

 

 

BDI се плъзна допълнително до 930 пункта в четвъртък, обаче тази седмица приключи щастливо, след като индексът днес нарасна с 14 пункта към 944пункта, главно поради по- силни Panamax ставки (BPI) изпълнението (които се увеличават през цялата седмица) .Изобилието на тонаж за продажба продължава (около 16 нови Bulkers се появиха на пазара тази седмица); а няколко кандидати са били изтеглени от пазара като оферти, получени  под очакванията на продавачите.

 

 

 

 

22.10 ‘14

 

 

 

Външния стокообмен на Русия - ЕС през първите седем месеца на 2014 г. е 174.8 милиарда евро. Това е 8,7% по-малко в сравнение със същия период на миналата година. По данни на Евростат, износът от ЕС към Русия е намалял с 12% на 62.1 милиарда евро. Руски износ за ЕС е намалял със 7% до 121.0 милиарда евро. Следва да се отбележи, че тези цифри все още не показват как влияе  оборота на ограничения върху вноса на продукти в Русия - те бяха въведени в началото на август.

 

 

 

 

 

 

23.10.’14

 

./разширяването на Суецкия канал + драгирането/ проекта е работа  на консорциум, състоящ се от Боскалис например, Van Oord, Ян де Nul компания NMDC  от Абу Даби. Стойността на договора с Админ, Canalа/ орган в Suez е $ 1,5 милиарда, делът на всеки от партньорите - до 375 милиона.
Според Боскалис например, за «новата" част на Суецкия канал ще отидат успоредно на съществуващия воден път, и ще бъде част от разширяването и драгиране на съществуващите канални сегменти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24.1о.’14

 

 

През първите 9 месеца на 2014 г.  пристанището на Антверпен борави 148300000 тона товари. Това е с 3.7% по-високо от оборота за същия период на миналата година. Увеличението се дължи на увеличение при работа и зареждане контейнер. Пристанището очаква, че ако тенденцията се запази, до края на 2014 г. в Антверпен ще достигне нов рекорд, надхвърляйки фигурата на 2013 г. - също  рекорд, когато са били обработени 190 800 000 тона.

 

 

27.10.’14

 

Cargotec Corporation съобщава финансови резултати за първите 9 месеца на 2014. -резерви се увеличиха с 14% до 2,7 млрд евро. Продажбите се увеличиха с 6% до 2.40 млрд евро оперативна печалба с изключение на разходите за преструктуриране е намаляло с 12% до 636 млн евро. Нетна печалба= на 31,4 млн евро-34% по-ниски, от година по-рано. В същото време Калмар и Hiab печалба нараства. Що се отнася до третото деление на корпорация, Макгрегър, тогава нестабилносттга в пазарния сегмент, в който то работи, се е влошила.

 

 

 

28.10.’14

 

Първия съд  за спешен  отговор  (ERV) на сигнал за помощ, който е бил построен от корабостроителницата Sefine в Ялова област -на Турция, е бил спуснат на вода на церемония,в  която е участвал с голям брой на поканени включително минстъра на  транспорта на Турция, морското  дело и съобщенията министър Lütfi Елван.

 

 

 

29.10.’14.

 

 

В Клайпеда доплава регазификационен LNG терминал  Independence. Той бе посрещнат от президента на Литва Далия Грибаускайте, литовски премиер Алгирдас Butkevičius председателя Естония Taavi Rõivas председател Laimdota Straujuma Латвия, както и членовете на Сената на САЩ, посланици и делегати от Норвегия, Финландия, Швеция и др. страни. Terminal капацитет е 170 хиляди. Кубични метра на втечнен газ Въпросът е само един-в цената на LNG. На каква цена Литва е готова да купува

 

 

 

 30.10.’14

 

 

Настояще и бъдеще на нефт и LNG обсъждат в Санкт Петербург в рамките на нефт и газ Седмицата, която започна в понеделник. Събитието се организира Confidence Capital. Осн. теми,са перспективите за промяна на експортните потоци от нефт и петролни продукти под влиянието на политическите кризи от 2014 и сярна Директива 2015 Осн. целеви експортни пазари на Балтийско море и в района NW, на европейския газов пазар и перспективите за LNG. , динамика на товарни тарифи,петрол и петрол продукти на пазарите на ОНД и NWЕвропа        

 

 

 

 

 

Завчера  до кея на малайзийския Port Klang се блъскат 2 контейнеровоза, след което на 2та к-ба избухват пожари. Първият кораб - «San Felipe» с капацитет 8714 TEU, под ръководството на Бернард Шулте. Вторият  к-аб - собственост на United Arab Shipping Co (UASC) «Ал Riffa» с капацитет от 13 470 TEU. бе теглен от кея за да се предотврати по-нататъшното разпространение на огъня, «San Felipe» остава на кея, тъй като пожарът се контролира, и огънят бързо бил потушен. Жертви на инцидента няма

 

31.10.’14

 

Mitsui O. S. K. Lines (MOL), считано от 1 .11. въвежда GRI относно превози от Азия към Европа. Таксата ще се прилага за всички стоки, идващи от Далечния изток, включително SE Азия и Япония в пр-щата на N Европа (включително GВ Ирландия, Скандинавия и Балт.море) и в E и W част на Средиземно море, Черно море и N крайбрежие на Африка ). Размер на GRI ще бъде $ 500.на TEU. По-рано е било планирано, че GRI ще бъде въведен от 15.10. но по-късно тя беше отложена до 1.11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LL OCTOBER ’14    клюки из корабоплаването

 

1.10.’14

 

На 29.9. в корабостроителницата Daewoo корабостроене & Marine Engineering в Южна Корея бе церемония по залагане превозвача на LNG на Sovcomflot износ  от Ямал полуостров. Кораб-прототип ще работи по дългосрочен договор за тайм-чартър с ОАО "Yamal LNG"…, отдаването под наем на танкера е насрочено за юни 2016. "К-абът е наречен прототип, базиран на възложените задачи.Ном.1,  ще даде практически потвърждение на възможността за преминаване на плавателни съдове от този тип в маршрута на СМП.

 

 

 

 

Зим и Seagoline ще работят заедно по сезонен Черно Refservice до Новоросийск. Както беше съобщено SeaNews в Зим, в ротацията ще бъде пристанищата на Турция, Египет и Израел. Част refsezona услуга ще оперират по маршрута Мерсин - Ашдод - Новоросийск. Във втората част на сезона - в ротацията Александрия - Ашдод - Новоросийск. Според Seagoline, услуга ще работи от първата седмица на ноември (45 седмица от годината

 

2.10.’14

 

Европейският съюз прие директива за създаване в портовете  на основната инфраструктура на ЕС за бункероване LNG. Според документа, членките на ЕС трябва да гарантират инфраструктурата на транспортния сектор за доставка на втечнен природен газ и други алтернативни горива - по-специално, водород и електричество. Предварителната версия на крайния срок за директива е определено, които в ключови пристанища на ЕС, трябва задължително да се въведе капацитет за зареждане с гориво втечнен природен газ, а именно – 2020 г.               

 

"K" Line е постигнала споразумение за уреждане на вземанията с Министерството на правосъдието.’К’ Line е обвинена в нарушаване на антитръстовите закони в продажбата на услуги на морския транспорт на ро-ро товари. Размер на глобата ще бъде 67,7 милиона долара. Извънреднаа загуба  на"K" Line през второто тримесечие на фискалната година, завършваща през март 2015 г. ще бъде 7.023 милиарда йени (64,5 милиона долара), според компанията.

 

 

 

 

 

 

3.10.’14

 


Европейската банка за възстановяване и развитие дава заем на Казахстан Temir Жоли до 30 млрд тенге (121млн евро) за период от 10 г. Средствата са  за финансир на инвестицион проекти в областта на логистик и поддръжката на инфраструктурата за подобряв на транзит потенциал на Казахстан и  гарантира безопасността на движението.Според ЕБВР,това най-големият заем в местната валута, издадено от банка в Казахстан. От присъединяването си към банка в Казахстан инвестициите на банката в страната са около 6,5 млрд дол.

 

 

 

 

 

 

 

6.10.’14

 

награден Списък Глобални Awards Лойд 2014

 На церемония в присъствието на повече от петстотин върхове в света на корабоплаването.

Newsmaker стана CEO Maersk Line Сьорен Skou за P3, 2M и добри резултати. Таз год победител в таз категория за първи път определят читателите на  LL .
Моряк на годината-Парк Джи Йеон. Тя ,за да спаси студенти при потъването на ферибот «Sewol», отдала живота си и спас яке .Тя бе на 23 год.

Номинация Amver Assisted Rescue в Award Sea награден екип Reefer NYK «Crown Sapphire», които март спасиха моряци корабокрушенци до Бермудите..
Lifetime Achievement Award-Рави Mehrotra, изпълн.председ на Foresight Group.
Port оператор -DP World Southampton

 

 

 

 

 

 

7.10.’14

 

 

Председ. на М/унар.трибунал по морско право е избран Владимир Голицин. Той е член на Съда на публичната служба от 2008 г.Роден в Москва 1947 г., учил в Московския държ. институт, док. по право, професор по м/унар. право в MGIMO.V.Golitsyn е в МинВънш работи, е бил член на М/уведомствената работна група на Висшия съвет на изготвянето на законодателство в областта на територал води и риболов зони на м/уведомствена работ група на Съвета на министрите на о-в Шпицберген, и е работил в ООН.

 

 

   8.10.’14

 

WAMALHANHA е последния newbuild в серия от шест влекачи на Робърт Алън дизайн, RAstar 3200, като неговите основни задължения ще бъдат ескорт к-ба, подпомагат к-б, влачене .Той е кръстен на 24 септември 2014 г.в UZMAR Workboat и Tug Фабрика за доставка. Rio Tinto е собственик на шест к-ба в тази серия,  Те са: Pilbara APOLLO, KASHIMA, Matsuzaka, BARRURA, GURRGURA и WAMALHANHA. Тези плавателни съдове са били адаптирани към изискванията за работата в Australian портове.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.10.’14

 

 

 

 

Руския износ на петрол за 8 месеца на тази година е намалял в сравнение със същия период на 2013 г. с 4.1% и е в размер на 149.2 милиона тона. В стойностно изражение износът на суров петрол е намалял с 2,8% - до 109,8 млрд долара. Петролни продукти, според Федералната митническа служба, са били изнесени 109,8 млн тона (10%) в размер на 80.4 млрд долара. Включително автобензин е бил изнасян 3,2 млн тона (8%) в размер на 2.5 млрд щат дол (+11,8%), дизел гориво - 32.5 млн тона (12,5%) в размер на 28,96  (+ 12,8%) млрд, дол  .

 

 

 

 

10.10.’14

 

 

Ваканционният сезон Дивали е още веднъж при нас, в резултат на колебанията на пазара на демонтиране на кораби, с пари в брой купувачи, фигуриращи с намерение да спекулират доста по-напред на пазара в очакване на някакъв пост-ваканционна плаваемост и крайните купувачи искат да се запасят със своите парцели преди прекъсването  за почивка

 

 

 

14.10.’14

 

 

 

Александър Isurin, ,който през последните 10 години възглавяваше Mediterranean Shipping Company Руса, е назначен за заместник-председател на FESCO на линейно логистика дивизия/отдел/. Както беше съобщено  от SeaNews групата, той встъпи в длъжност на 1 октомври

 

 

15.10.’14

 

 

Hapag-Lloyd въвежда General Rate прираст в транспортирането на стоки от Азия и Индия до Европа. Търговията на Азия – Европа ставките за пр-щата на Северна Европа, включително Русия, и в Средиземно море се е увеличава от 3 ноември до $ 750 на TEU. При транспорт на стоки от Индия към Северна Европа, включително и Русия, и в Средиземно море GRI въведен на 1.11. и ще бъде 200 дол.за TEU и това ще се отрази само на изпращането от пр-нищата на западния бряг на Индия (Nhava Шева, Mundra, New Delhi).

 

 

 

 

 

 

16 .10.’14

 

 

Завчера  в централата на IMO в Лондон започна 67-ата сесия на Комитета за опазване на морската околна среда. Тя бе открита от IMO ген секретар Коджи Sekimidzu,а заседанието се председателстваше   от Арсенио Домингес, представителят на Панама. На дневен ред - Полярен кодекс, прилагането на Конвенцията за баластните води, управление на водите, както и изисквания за енергийна ефективност и предотвратяване на замърсяването на въздуха.

 

 

 

 

            17.10’14

 

CMA CGM прие нов контейнерovоз «CMA CGM Elbe». Това е вторият к-б в серия от 28 контейнеровоза  с капацитет от 9400. 10900. TEU. Първият к-б от серия,е «CMA CGM Дунав», е в експлоатация от юни т.г. Приключване на серията е насрочено за третото тримесечие на 2016. Строителство се извършва в Китай в Далиан. Всички к-би от тази серия ще носят името на известните реки.Дълж «CMA CGM Elbe» е 300 м, шир 48 m е Bosphormax, серия е специално проектиран да работи през Босфора. ; флага е  на Малта

 

 

 

 

 

 

 

20.10.”14

 

 

Претендент за логистичен бизнес NOL на, APL Логистика, може да се превърне CJ Корея Express Ко-Най-голямата куриерска служба на Ю Корея. Компанията обмисля възможността за купуване, както и други възможности - по-специално, формирането на стратегически съюз. Според Bloomberg, позовавайки се на източници, запознати със ситуацията, NOL може да започне процедурата за продажбата на APL, Logistics в края на този месец; ако дружеството ще бъде продаденo като цяло, приходът от продажбата може да достигне над $1bln.

 


 

 

 

21.10.’14

 

 

Корабните линии трябва да продължат до по-ниски разходи за единица продукт, за да бъдат печеливши  в краткосрочен план, тъй като разценките ще намалеят, според Container Годишен преглед на Drewry /морски изследвания и & Прогноза 2014/15. За по-устойчиви печалби на индустрията, превозвачите ще трябва да обърнат тенденцията на единица приходи в някакъв етап. Отчети за доходите от второто тримесечие показват, че все повече океански превозвачи  излизат от червеното.

 

 

 

 

BDI се плъзна допълнително до 930 пункта в четвъртък, обаче тази седмица приключи щастливо, след като индексът днес нарасна с 14 пункта към 944пункта, главно поради по- силни Panamax ставки (BPI) изпълнението (които се увеличават през цялата седмица) .Изобилието на тонаж за продажба продължава (около 16 нови Bulkers се появиха на пазара тази седмица); а няколко кандидати са били изтеглени от пазара като оферти, получени  под очакванията на продавачите.

 

 

 

 

22.10 ‘14

 

 

 

Външния стокообмен на Русия - ЕС през първите седем месеца на 2014 г. е 174.8 милиарда евро. Това е 8,7% по-малко в сравнение със същия период на миналата година. По данни на Евростат, износът от ЕС към Русия е намалял с 12% на 62.1 милиарда евро. Руски износ за ЕС е намалял със 7% до 121.0 милиарда евро. Следва да се отбележи, че тези цифри все още не показват как влияе  оборота на ограничения върху вноса на продукти в Русия - те бяха въведени в началото на август.

 

 

 

 

 

 

23.10.’14

 

./разширяването на Суецкия канал + драгирането/ проекта е работа  на консорциум, състоящ се от Боскалис например, Van Oord, Ян де Nul компания NMDC  от Абу Даби. Стойността на договора с Админ, Canalа/ орган в Suez е $ 1,5 милиарда, делът на всеки от партньорите - до 375 милиона.
Според Боскалис например, за «новата" част на Суецкия канал ще отидат успоредно на съществуващия воден път, и ще бъде част от разширяването и драгиране на съществуващите канални сегменти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24.1о.’14

 

 

През първите 9 месеца на 2014 г.  пристанището на Антверпен борави 148300000 тона товари. Това е с 3.7% по-високо от оборота за същия период на миналата година. Увеличението се дължи на увеличение при работа и зареждане контейнер. Пристанището очаква, че ако тенденцията се запази, до края на 2014 г. в Антверпен ще достигне нов рекорд, надхвърляйки фигурата на 2013 г. - също  рекорд, когато са били обработени 190 800 000 тона.

 

 

27.10.’14

 

Cargotec Corporation съобщава финансови резултати за първите 9 месеца на 2014. -резерви се увеличиха с 14% до 2,7 млрд евро. Продажбите се увеличиха с 6% до 2.40 млрд евро оперативна печалба с изключение на разходите за преструктуриране е намаляло с 12% до 636 млн евро. Нетна печалба= на 31,4 млн евро-34% по-ниски, от година по-рано. В същото време Калмар и Hiab печалба нараства. Що се отнася до третото деление на корпорация, Макгрегър, тогава нестабилносттга в пазарния сегмент, в който то работи, се е влошила.

 

 

 

28.10.’14

 

Първия съд  за спешен  отговор  (ERV) на сигнал за помощ, който е бил построен от корабостроителницата Sefine в Ялова област -на Турция, е бил спуснат на вода на церемония,в  която е участвал с голям брой на поканени включително минстъра на  транспорта на Турция, морското  дело и съобщенията министър Lütfi Елван.

 

 

 

29.10.’14.

 

 

В Клайпеда доплава регазификационен LNG терминал  Independence. Той бе посрещнат от президента на Литва Далия Грибаускайте, литовски премиер Алгирдас Butkevičius председателя Естония Taavi Rõivas председател Laimdota Straujuma Латвия, както и членовете на Сената на САЩ, посланици и делегати от Норвегия, Финландия, Швеция и др. страни. Terminal капацитет е 170 хиляди. Кубични метра на втечнен газ Въпросът е само един-в цената на LNG. На каква цена Литва е готова да купува

 

 

 

 30.10.’14

 

 

Настояще и бъдеще на нефт и LNG обсъждат в Санкт Петербург в рамките на нефт и газ Седмицата, която започна в понеделник. Събитието се организира Confidence Capital. Осн. теми,са перспективите за промяна на експортните потоци от нефт и петролни продукти под влиянието на политическите кризи от 2014 и сярна Директива 2015 Осн. целеви експортни пазари на Балтийско море и в района NW, на европейския газов пазар и перспективите за LNG. , динамика на товарни тарифи,петрол и петрол продукти на пазарите на ОНД и NWЕвропа        

 

 

 

 

 

Завчера  до кея на малайзийския Port Klang се блъскат 2 контейнеровоза, след което на 2та к-ба избухват пожари. Първият кораб - «San Felipe» с капацитет 8714 TEU, под ръководството на Бернард Шулте. Вторият  к-аб - собственост на United Arab Shipping Co (UASC) «Ал Riffa» с капацитет от 13 470 TEU. бе теглен от кея за да се предотврати по-нататъшното разпространение на огъня, «San Felipe» остава на кея, тъй като пожарът се контролира, и огънят бързо бил потушен. Жертви на инцидента няма

 

31.10.’14

 

Mitsui O. S. K. Lines (MOL), считано от 1 .11. въвежда GRI относно превози от Азия към Европа. Таксата ще се прилага за всички стоки, идващи от Далечния изток, включително SE Азия и Япония в пр-щата на N Европа (включително GВ Ирландия, Скандинавия и Балт.море) и в E и W част на Средиземно море, Черно море и N крайбрежие на Африка ). Размер на GRI ще бъде $ 500.на TEU. По-рано е било планирано, че GRI ще бъде въведен от 15.10. но по-късно тя беше отложена до 1.11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





{START_COUNTER}