MARCH‘’13 клюки из корабоплаването

MARCH‘’13 клюки из корабоплаването

 

1.3.’13

Евро комисията/ЕК/ получи инфо,че дъщерните дружества търговци Gunvor и Marquard & Bahls ще управляват съвместно терминала Ойлтанкинг Karimun в Индонезия. Днес, 95% от Ойлтанкинг Karimun са собственост на Ойлтанкинг, притежавани  от Marquard & Bahls. Преразпределението на контрола е чрез обратно изкупуване на акции. От страна на Gunvor в сделката участва Coral Cay Pte. Според прогнози на ЕК, сделката попада в обхвата на Регламента за сливанията на ЕС, но окончателното решение все още е висящо.

 

 

4.3.’13

 

От осемнайсти до 22 февруари 2013 в Лондон в седалището на Международната морска организация (IМО) бе проведена 55-тa сесия на Sub-комитетa за стабилност и товарните линии i  безопасността на Риболовните Кораби (ДПФ-55).
Подкомисията изготви проект за изменение на MARPOL 73/78 за задължително използване на устройството за стабилността и одобрението на подходящ софтуер.

 

 

Според APM Terminals, средният брой на движенията на час на терминалите на компанията за година се е увеличил с най-малко 8%. Подобряване на ефективността на операциите е част от прогр.глобална трансформация, реализацията на която дружеството започна в началото на 2012.Спомнете си до 2012 контейнерооборота на APM Terminals , възлиза на 35,4 млн TEU - 6% повече, отколкото през 2011. Печалба в размер на $723млн.  срещу  $648млн. за 2011 г.

 

 

DFDS обяви за  2012 ,че приходите са нараснали спрямо 2011 г. с 1% до 11,7 млрд. датски крони ($ 2.4 млрд.). EBITDA намалява с 27% до 1,092 милиарда датски крони (190,6 млн. долара), печалбата преди облагане с данъци пада с 80%, до 152 милиона датски крони (26,500 милиона долара)."Ние не сме доволни от резултата, заради рецесията, която засегна няколко на нашите ключови европейски пазари", коментира цифрите DFDS  изпълнителния директор  Smedegaard

 

5.3 .’13

OOCL въвежда /General Rate Increase/  общо увеличение от Европа към Азия. Цените  на ставките се повиши от 1 април- $ 200 за 20-футов контейнер и $ 300 за 40-футов
Според начина на мислене/по ифо от линията /    , съществуващите ставки за презокеански транспорт все още не покриват себестойността на разходите за транспорт от Европа към Азия.

 

Класификац. общество Det Norske Veritas и Process Systems Enterprise Ltd (PSE), глобален доставчик на модерна технология за моделиране на процеса, казва, че те са разработили концепция за химически улавяне на CO2 на борда на к-би."Резултатите показват, че концепцията е технически осъществима за намаляне на к-абните емисии на CO2 с до 65%. За VLCC танкери, това може да съответства на улавяне на повече от 70000 тона CO2 годишно, превръщайки ги от емисии на търгуем продукт ",се казва в изявление, издадено от DNV

 

7.3.’13

 

36-год. пилот се наранява,като отива на кораба. Тук той пада от около 4 метра близо до Reibhölzer. При падането, той е пострадал толкова лошо, че трябвало да бъде откаран в болница. Първична здравна помощ,е водена от Кил Fire Department.A от др. страна небрежност е изключена казва предварителното разследване от Water Police Кiel. Причина може да са били отблясъци от ниското слънце. Разследването, обаче, все още тече. м/к "BBC Thames’’ – 1.3.след обед ’13

Тип на к-ба: Cargo/Год. на постр.: 2008/Дълж. х шир.:143 m X 22 m/Gross Tonnage : 11864, DeadWeight: 17110 т/Скорост регистрирана (макс. / средна): 9.1 / 7.7 вз/Флаг: Liberia [LR]/Позивна: A8QR4/IMO: 9368340, MMSI: 636091635

  

8.3.’13

  

От 6 март за Нов изпълнителен директор на St.Peter Line  е назначен Сергей Kotenev, който 13 години е работил като заместник-генерален директор в Inflot Wolrdwide. Както  съобщава  SeaNews в St.Peter Line, собствениците на фериботния оператор взимат решението. Игор Glukhov, който ръководи компанията от самото й създаване, ще се заеме  с отделни проекти като заместник-председател.

 

 

Наемните разходи на световния флот на сухи насипни кораби ще покажат "значимо повишение" до 2015 г., тъй като търсенето за превоз на стоки по море  се разширява на фона на забавянето на растежа на флота, казват от Банк ъф Америка Мерил Линч ".Baltic Dry Index, който е мярка за разходите на  товарни превози на суровини  е достигнал, средно най-ниската си стойност от 1986 г. насам ,миналата година. Индексът се използва, за да бъде импулс лице на глобалния бизнес цикъл, до рецесията от 2008 и 2009 г., според доклада.

 

 

11.3.’13

 

Международната организация на труда (ILO) прие MLC на 23 февруари 2006. След ратифиц.на конвенц. от 30  държави на 20.8.’12 г., Конвенцията ще влезе в сила в м/ународен план на 20.8.’13 г.MLC изисква собствениците да представят Declaration of Maritime Labour Compliance (DMLC) на държавата, под чийто флаг плават, която да е страна по Конвенцията. Държавата на флага ще издаде MLC сертификат за к-би, плаващи под техен флаг, които трябва да са на борда на видно място, което е достъпна за моряците.

 

 

12.3.’13

Възраженето на Европейския съюз с/у китайските мита за рентгенови скенери е спечелило подкрепата на Световната търговска организация, а Брюксел призова че налозите трябва да бъдат премахнати."Очаквам Китай да премахне мерките незабавно", заяви евро комисарят по търговията Карел де Гухт след решението на Световната търговска организация в Женева. "     Китай постави налози  с цел на сигурността за стоката от Европа ,през 2011 г., след като Брюксел наложи мита върху китайските товари през 2010 г., в отговор на ЕС.

 

 

 

12а.3.’13

 

Rosmorport откри търг за драгиране на Bronco. Победителят е ЗАО "Baltstroy".Да припомним ,че драгирането е с обем е 18,7 млн куб м. m (11,50 млн куб. м. подход канал и 7,2 млн куб. метра. води). "Baltstroy" предлага да извърши тази работа, за 10,8 млрд. рубли.Началната цена на правителствения договор е 11.4 млрд. рубли, заявки за участие в търга са дали 4 компании ,а за участие в конкурса бяха допуснати само две от тях - в търга за драгиране на Bronco. Победителят е ЗАО "Baltstroy".
 

 

14.3.

Kiel Canal, един от най-важните за корабоплването вътрешните водни пътища на Европа, затвори след като два пренебрегвани шлюза накрая издъхнаха.Това е каналът с най-силен трафик в света на корабоплаването , но след сряда  едва няколко кораби са били видяни на 100-кмвия (62-мили) дълъг Kiel Canal, които цепи  през най северната немска провинция Шлезвиг-Холщайн съкращаващ около 450 км  между Северно и Балтийско море, съобщава Spiegel Online International
 

19.3.’13

 

FESCO намалява шипинговите операции. Според компанията, през декември 2012 г. е продал 21 кораба с общо водоизместване от 622986 тона. "Групата продължава да намаля броя на своя флот, запазвайки на фокуса на услугите си на линейно и логистично разделение и редица други пазарни ниши", - се казва в изявления на FESCO  ,потвърди SeaNews, че част от корабите са били продадени на структури на Сергей Generalov .

 

 

20.3.’13

 

K Line е решил да поръча  контейнеровози 14-хилядници. Серия от пет кораба ще бъде дадена в корабостроителницата  Imabari Shipbuilding Co.

Сдаването е насрочено за пролетта и лятото на 2015.Дълж.та на плавателните съдове е около 366 m, широчина - 51.2 m, вис на борда - 29.9 m, номинален капацитет на контейнера - 13870 TEU. Линия K каза, че новите зелени ултраконтейнеровози ново поколение ще бъдат въведени, за да заместят съществуващите съдове.

 

 

Част от Kiel Canal завърши реновиране и отвори отново на канала за размера на съдовете, които действат в Балтийско море. За отмяна на предишни надбавки вече обявиха Delta Shipping Lines, Team Lines и Unifeeder.В същото време част от корабите, според Unifeeder, ще продължи за известно време да преминава през датските проливи, защото  ремонт на някои шлюзове продължава и ограничения в капацитета са запазени. Компаниите очакват да влязат в програма график, не по-рано от 15 седмици.

 

 

21.3.’13

 

Нетната загуба на Hapag-Lloyd през 2012 г. е 128 млна евро. Приходите от продажби нарастват с 12,1% до 6,84 млрд. евро. EBITDA е в размер на 335 милиона евро. Средногодишният темп на фрахтоване през 2012 г. е 1 581 долара за TEU - с 3,2% по-високи, отколкото през 2011 г.Компанията приписва отрицателен резултат от увеличаването на цената на бункери и малките количества.. През първата половина на годината цената на бункер няма да надхвърли $ 720 за тон.

 

 

22.3.’13

 

CMA CGM  е публикувала финанс. резултати през 2012 г. Както  съобщава SeaNews  консолидираните приходи на компанията са се увеличили със 7% до $ 15,9 млрд долара. Ръстът в приходите се дължи на увеличаване на превозите - през 2012 г. са били превозени 10,6 млн TEU, което е с 6% повече, отколкото през 2011.EBITDA почти се е удвоил -$1,324 млрд.  (+82%). Консолидираните нетни приходи за годината са $361 млна , в сравнение със загуба от $ 5 млн. през 2011 г.

 

ZIM се споразумяха за отмяна на поръчки за пет плавателни съда.Сдаване  на няколко съда ново строителство е отложено за 2016. В допълнение, компанията има възможност да отмени още четири заповеди.На линиите ще бъдат върнати авансови плащания от $ 30 млна евро, за поръчки, които са отменени. Според споразумението, през 2013 г., трябва да бъдат забавени плащания на обща стойност $ 235 милиона.
Споразумението освобождава дружеството от задбалансови ангажименти от $ 1,4 млрд.

 

25.3.’13

 

Голямо пристанище на Санкт Петербург бе посетен от делегация от експерти на Световната банка. Март 21 се проведе среща, на която присъстваха заместник-ръководителят на Федералната митническа служба Руслан Davydov и служители TCF употреба SZTU и Балтийско "Митници", директор на държавната политика за морски и речен транспорт Palnikov Константин,

директор на координация на развитието и регулирането на външната търговия дейности V.Nikishina

 

Председател на UPS Europe е назначена Синди Милър, която преди това е работила като президент на UPS Великобритания, Ирландия и Северните страни. Тя встъпва  в длъжност на 30 април 2013 г.. Спомнете си че предшественикът й Джим Барбър, наскоро бе обявен за президент на UPS International.S.Miller е работила за UPS 24 години и тя е заемала различни ръководни длъжности в САЩ и Европа.

 

26.3.’13

 

От 18 до 22 март 2013 г. в Лондон в седалището на IМО се проведе 57-ата сесия на IМО Подкомитета за проектирането и оборудването на кораба (DE-57),
Подкомисията подготви проект за резолюция Комитета по Mорска  Безопасост/КМБ/   за приемането на задължителни изисквания за периодична проверка и поддръжка на спасителните и дежурни спасителни лодки, които са препоръчани от циркулярни писма на ИМО КMБ.1/Circ.1206/Rev.1 и КMБ.1/Circ.1277

 

NYK за 6-ти път поред  влезе в списъка на най-етичните компании в света. Според NYK, списъкът с изисквания на Ethisphere Institute от САЩ са:Етика и спазване на изискванията на програмата, Репутация, лидерство и иновации.Управление, Корпоративното гражданство, Етична култура..//Повечето от фирмите в списъка от 100 позиции са американски. В забележка NYK е единственият представител на шипинг-бизнеса в списъка. От транспортния сектор в списъка също са включени две круизни линии - Holland America Line и Seabourn.

 

27.3.;13


ZIM повдига цени от Далечния изток (включително Индия) в Северна Европа, Скандинавия, Балтийско море, Черно море и Средиземно море до $ 500 / za TEU. Както  съобщава SeaNews в компанията, увеличение севъвежда от април 15.
На същата дата вдига ставките от Азия към Европа OOCL. Началото ще бъде $ 525 за TEU и ще се прилага за стоки от Далечния изток (включително Япония) към Северна Европа, Средиземно море и Черно море.Спомнете си, Hapag Lloyd обяви нова GRI, не само през април, но и за през май.

 

28.3.’13

Evergreen дружеството чрез две дъщерни дружества, придоби почти 50 хил. контейнери общо за почти 172 000 000 долара, казва CI-Online.
Регистрирана е в Панама Greencompass Marine, купи 34 050 контейнери за 121,300,000 долара от China International Marine Containers и Singamas Container.
В допълнение, Evergreen Великобритания придоби 15 150 к-ра за 50,4 млн. щатски долара

 

Hamburg Sued, коментира прекратяване на преговорите с Hapag-Lloyd."Акционерите на Hapag-Lloyd и Hamburg Sued  стигнаха до съвместно решение да прекратят преговорите.Hamburg Sued не иска публично да коментира ,кои точно са обсъдените елементи. Отдел в Консултативния съвет на Hamburg Sued е на мнение, че сливането на Hapag-Lloyd и Hamburg Sued ще бъде от огромна полза и за двете компании и града Хамбург, като център на корабоплаването ".

 

29.3.’13

 

DCT Гданск, оператор на контейнерния дълбоководен терминал в пристанището на Гданск, заяви, че ще построи два DCT. Както съобщава SeaNews, в компанията капацитетът на новото съоръжение се оценява на 2,5 милиона TEU. Заедно със съществуващия терминал до 2016 г., когато се планира да е готов DCT 2, това ще даде общо  4 милиона контейнера/ТЕУ/ капацитет в рамките на една година.
 

 

В зората на нова ера за офшорни спомагат к-би, SHC Wavedancer ™ осигурява първи в света нов патент дизайн, което го прави единственият кораб в света, способен на трансформиране от катамаран с висока скорост, в полу-потопяема платформа. Това нововъведение има огромен потенциал за глобално използване в офшорни енерго пазари,смяна персонал на сонди и поддръжка на вятърни ферми, офшорно проучване, проверка и монтажни работи Чакащата(SHV ™)  концепцията е собственост на OSSeas ltd и е единственият к-аб, който може да променя своя вътрешен обем.

 

 





{START_COUNTER}