LL МARCH ’14 клюки из корабоплаването

3.3.’ 14

Контейнерooборотът   на пристанище Хамбург е бил през 2013 г.  9,3 млн. TEU -/плюс/с 4,4% повече от  крайния показател през 2012 година. Включително контейнерния трафик– внос възлиза на 4,8 милиона TEU - 4,3% по-висок, отколкото година по-рано. Износът на контейнери е нараснал с 4,6% до 4,5 млн. TEU. Делът на пълните контейнери е 8 милиона TEU (+4,8%), 1,2 милиона TEU са празните (1.9%).

 

4.3’14

 

Finnlines завърши годината с печалба от 6 милиона евро. Спомнете си до 2012 г. загубата е 0,10 милиона евро, и в продължение на девет месеца в 2013-3900000 евро. Ставането печеливш позволи добрия резултат на четвъртото тримесечие - 9,9 милиона; печалбата за Q4 2013 се състои от оперативни резултати плюс печалбата от продажбата на три плавателни съда и намаляване на корпоративния данък, минус увеличението на сумата по колективния трудов договор.  размерът на EBITDA е- 6,8% до 83,7 млн евро.

 

 

5.3.’14

 

Минал седмица на срещата на М/унар-ната организация на труда се  срещнаха представителите на ко-бособствениците в лицето на М/ународната федерация по морски транспорт (ISF) с представители на М/ународната федерация на транспортните работници (ITF). Страните са се договорили , че от 1.1. 2015 г. минимал базова ставка на заплащане за квалифициран моряк ще  е $592  на месец .От 1.1. 2016 се очаква основната ставка да се повиши до $614 на месец .Текущата минимална базова ставка , в сила от 31.12.2013 г., е $585  на месец .

 

6.3.’14

 

АД "Шенкер", руското дъщерно дружество на та DB Schenker Logistics, завърши доставката на четири силови трансформатори до Новосибирската ВЕЦ.Като транспортна компания е действала ABB.Общо товара е повече от 280 тона,пре воза се извършва в частично разглобен вид.Както каза SeaNews в компанията. Lodz е бил отправната точка, а след това като морски товари претоварването тръгна от Гдиня до Хелзинки на кораб  «Finnkraft» на Finnlines, разтоварване се провежда в Санкт Петербург на Perstiko.

 

 

7.3.’14

 

28 февруари в корабостроителницата DSME Okpo е кръстен нов контейнеровоз HMM «Hyundai Dream». Корабът,с капацитет от 13 100 TEU днес е най-големият кораб контейнеровоз в Южна Корея. В серията ще бъдат още пет подобни съда Те ще работят в търговията Азия - Европа. След церемонията по именуването «Hyundai Dream»  е изведен на първия рейс по маршрут Loop 5 Kvanyang - Пусан - Шанхай - Shiwan - Yantian - Сингапур - Ротердам - Хамбург - Thamesport - Singарur - Kvanyang.

 

10.3.’14

 

UECC поръча 2 автомобилевоза ледови  клас, които могат да използват бункер LNG . Както се съобщава в договора подписан с Kawasaki Heavy Industries , съдовете ще бъдат построени в Китай в корабостроителницата в Nantong NACKs - джойнт венчър м/у Kawasaki и China Ocean Shipping ( Group) Company и сдадени  втората половина на 2016 г.Автомобилевозите ще имат лед клас 1А супер –по финл/шведски стандарти ,целогодишно ще ги използват в Балтийско море. Дълж.–181 m,шир. -30 м,вози-към 3,8 хил  стандартни коли на 10 палубиIs this translation better than the original?

Yes, submit translation

Thank you for your submission.

 

 

 

 

11.3.’14

 

По данни на Министерството на външната търговия на Китай, през януари 2014 външнотърговския оборот възлиза на 382 390 000 000 долара. Това е 10,3% повече в сравнение с първия месец на миналата година. Китайският износ е нараснал с 10,6% до 207,13 млрд. долара, вносът - с 10% до 175.26 милиарда долара.

 

 

12..3.’14

 

През последните години, в ЕС постепенно се увеличават усилията за спиране на пиратството, един феномен, който измъчва корабната индустрия за по-голямата част от последното десетилетие. Широкият набор от инструменти, с които разполага ЕС (военно разгръщане, развитие и хуманитарна помощ, търговски споразумения, помощ за изграждане на капацитет, дипломатически контакти и др ...), го правят един от най-подходящите м/ународни участници в състояние да се справи не само с преките последици от пиратството, но  по-важното е, също  справянето с първопричините

 

12а.3.’14

 

Завчера  дойде до Ротердам кораб «Zhen Hua 8" с 4 гентри крана за новия контейнерен терминал в Ротердам World Gate Maasvlakte 2. Не знаем точно, те са повече или по-малко, отколкото на  конкурентния терминал в близост APMT. Хайде – ще сравним ‘по после

 

14.3.’14 г

 

Нов член на борда на DHL, надзор DHL Supply Chain,е назначен Джон Гилбърт. Bruce Edwards, преди това е заемал позицията на главен изпълнителен директор на DHL Supply Chain, е решил да напусне поста си. Dzh.Gilbert прие задълженията си вчера. B.Edvards остава в компанията като съветник, преди да се пенсионира считано от 30 септември тази година. Dzh.Gilbert от 1994 г. е работил в Exel, DHL през 2005 г., когато Deutsche Post купи Exel. До Exel той работи в консултацията.

 

 

17.3.’14

 

British Marine South East стартира проект за проучване на възможностите за използване на глицерин като бункер. Опит с глицерин като гориво  вече е имало . В морската индустрия , казва British Marine South East , глицерин всъщност използват в конвенционалните дизелови двигатели ,подлежащи на незначителни подобрения. На първо място се приема, за да се оцени възможността за използване на глицерин като бункер за офшорни кораби за поддръжка,за драгиране на флота , фериботи, хидрографски и риболовни кораби , както и пристанищни и патрулни катери.

 

 

18.3.’14

 

По данни на Министерството на външната търговия  външнотърговския оборот на Китай на страната, който показа силен ръст в първия месец на 2014 г., през февруари намалява чувствително. Collapse настъпи от износа - той падна с 18.1% до 114 090 000 000 долара. Вносът, напротив, се е увеличил - с 10.1% до 137.08 милиарда долара. В резултат на това стокообмена намалява с 4,8% и възлиза на 251 180 000 000 долара.

 

 

19.3.’14

На 15 април, Hapag-Lloyd въвежда General Rate Increase  и Heavy Lift Charge    за търговията Азия - Европа на запад. Цените  за всички видове контейнери и с всички видове стоки са се увеличили с $ 500 на ТЕУ.. Размерът на Heavy Lift Charge ще бъде $ 250 за  20-футов контейнер с тегло 15-20 тона на товарите и 450 долара за 20-футов контейнер който тежи повече от 20 тона с товарите.

 

 

21.3.’14

 

 

Astoria е третият CRBP пилотски к-аб , проектиран от Camarc ООД от Обединеното кралство и построен от Kvichak. Пилотите кръстили Astoria на церемония миналата седмица, когато корабът се е присъединил към Columbia, създаден през 2008 година.Пилотите оперират корабите над бара при устието на река Колумбия. Известен с екстремни метеорологични условия и бурни води, Columbia River бар е мястото, където река Колумбия се сблъсква с Тихия океан

 

4ма моряци от екипажа на пилотски катер пострадаха при сблъсък с товарен съд край Ню Джърси. Бреговата охрана на САЩ не съобщи кой е товарният кораб, който удря катера.Към момента има данни, че състоянието на моряците от катера е стабилно и няма опасност за живота им.  Причините за инцидента вече се разследват, уточниха от БО.Според информация на CBS, един от пострадалите е с тежки наранявания, останалите трима са отказали медицинска помощ

 

 

 

19 March, по време на заседанието на Съвета за координиране и за  оптимизация на външните товаропотоци  и  трафика  Комитета на Държавната Дума по Транспорта прие решение да проведе парламентарни изслушвания относно "Положението с транспорта в морските пристанища:. Състоянието, проблемите и перспективите за развитие"

 

 

Lines влизащи в Transpacific Stabilization Agreement (TSA),  решиха да проведат по график май Gen Rate I преди две седмици. Вместо  на 01 май процентите ще се повишат от 15 април. Размер на GRI ще бъде $ 300 за 40-футов контейнер. Той ще обхване всички видове товари и всички портове на зоната на транс-тихоокеанския регион.Линии, влизащи в TSA: APL, China Shipping, CMA CGM, COSCO, Evergreen,  Hanjin, Hapag-Lloyd, Hyundai Merchant Marine, “K” Line, Maersk Line, MSC, NYK, OOCL, Yang Ming, Zim.

 

 

24.3.’14

 

DP World приключи 2013 г. с нетна печалба в размер на $674 млн .Тя е 7,9% по-висока в сравнение с миналата година, а в сравнение с оглед на въвеждането на нови съоръжения, придобиване, продажба и монетизация на активите, както и колебанията на валутните курсове, увеличението е 23,9%. Групата има приходи в размер на $3,073 млрд. (или 1,5%, когато се отчита  нови съоръжения, придобиване и продажба на предприятие и валутните колебания, 3,6%); коригираната е EBITDA - 1,414 млрд. евро (0,7% или 9 %).

 

Министерският съвет утвърди подписаната през януари т. г. междуправителствена спогодба на България и Китай за морски транспорт, с което изпълнява националната процедура за влизането й в сила.Целта на документа е да насърчи сътрудничеството в областта на морския транспорт между двете страни, осигури по-добра защита на превозвачите и да доведе до разширяване на търговските контакти между тях

 

25.3.’14

 

 

Генадий Timchenko продава дела си в Gunvor на партньора и глав. Изп. Дир. на Gunvor Group Торбьорн Торнквист . Както е обяснено в официално изявление , толва е направено " в очакване на потенциалните икономически санкции , за да се осигури непрекъсната дейност Gunvor Group» . Размер продадени акции и стойността на сделката не се разкриват . Сделката направи мажоритарен акционер T.Tornkvist, контролиращ 87% от компанията.. Останалите 13% са собственост на топ мениджмънта на Gunvor .

 

26.3.’14

 

 

Старши вицепрезидент на Global Seafreight Kuehne + Nagel е назначен Торстен Meincke. Според компанията, той започва да изпълнява функциите си на 1 юни 2014 година. По-рано T.Meynke вече е работил в Kuehne + Nagel, през 2010 г. той се премества от позицията на старши вицепрезидент Global Sales & Marketing в K + N в Милицер & Мюнх, където бил в борда на компанията. В новата си позиция в Kuehne + Nagel ще надзирава /T.Meynke/ предимно развитието на морския транспорт, включително транспорта на хладилни контейнери, напитки и дървен материал.

 

 

27.3.’14

 

Hapag-Lloyd въвежда Equipment Дисбаланс Доплащане (EIS) на Източна Азия и индийските пристанища за/в Европа. Според компанията, надбавката е въведена «поради силен натиск върху контейнерите на местоположението до Азия».От 1 април, започва да действа EIS двеста щатски долара за TEU от западните пристанища на Индия (Nhava Sheva, Mundra, New Delhi) за/в пристанищата на европейската част на Русия, на балтийските държави, Скандинавия, Великобритания и Северна Европа, както и в Средиземно море и Черно море и Северна Африка.

 

 

28.3.’14

 

Hapag-Lloyd публикува резултатите от 2013 г.Всички сделки са се увеличили с 4,6% и са в размер на около 5,5 млн. TEU. Средно ниво на цени за превоз, е 99 $ по-долу на нивото на 2012 г. и е било $1482 за TEU. Приходите са намалели с почти 4% до 6,57 млрд, най-вече, както е обяснено в компанията, което се дължи на слабия долар. Индикатор EBITDA, от друга страна, е нараснал с 16.3% до $389.1 млн 2013 Hapag-Lloyd завърши с нетна загуба от $97,4 млн  сравнение с нетна загуба от $128,3 млн  за 2012 г.,

 

 

Гигантската нефтена платформа OCEAN ENDEAVOR ще търси нефт и газ в румънски води. Вчера огромното офшорно съоръжение премина Босфора, на борда на тежковоза XIANG YUN KOU, плаващ под флага на Китай.Преминаването на кораба стана под специален ескорт от Бреговата охрана и Морската полиция в Турция. Платформата OCEAN ENDEAVOR, оперираща под флага на Маршаловите острови, ще работи в румънския блок “Нептун” в Черно море.

 

 

Containersteve, компания в състава на Finnsteve, портово подразделение на Finnlines , решила да прекрати операции в пристанището на Kotka. Всички 36 служители, работещи в Kotka, подлежат на намаление/ уволнение / . Според Finnlines, преговорите с тях са провеждат  от  ноември миналата година.
Припомнете си, че миналата година Finnsteve намали/уволни 61 служители в Турку и затвори FL Port Services- компания в Хелзинки, уволнявайки 21 членове на персонала.

 

 

            31.3.’14

 

 

Севастополският океанариум ще започне тренировки с животните по нови програми в интерес на руския флот, каза един от служителите на океанариума.„Нашите експерти, разработваха нови устройства, които превръщат откриването на подводната цел от сонара на делфина в сигнал към монитора на оператора. Но украинският флот нямаше средства за такова „ноу-хау”, и някои проекти трябваше да бъдат закрити”, каза той, цитиран от “Гласът на Русия”.

 

 

ИА “Рибарство и аквакултури” одобри проектно предложение на община Поморие за доставка и монтаж на ледогенератори за люспест лед за общо ползване от рибарите в общината.Проектът ще се финансира от програмата за разивитие на рибарството. Вчера кметът Иван Алексиев подписа договор за безвъзмездна финансова помощ с ИАРА, на стойност 829 299 лв.Проектът включва изграждане на хладилно помещение и доставка и монтаж на два броя ледогенератори с възд





{START_COUNTER}