LL MАY ‘15 клюки из корабоплаването

LL  MАY  ‘15    клюки из корабоплаването

1.5.’15

 

Maersk заяви днес, че екипажът на «Maersk Тигър» е наред, компанията е "в тесен диалог с Rickmers ShipManagemen в проучване на възможността за разрешаване на проблема." ...................... !екипажът  се  състои от 24 души.«Maersk Тигър» оперира под флага на Маршаловите острови. Корабът е управляван от Rickmers ShipManagement и чартиран от Maersk Line.. идва от пристанище Джеда.. в Jebel Ali - той щеше да дойде снощи. «Maersk Тигър» е построен през 2014 г., капацитет на к-ба е 5466 TEU.

 

Китай реши да се присъедини към Конвенцията ТИР, каза днес на заседанието на ASEM транспорт в Рига, ITU генерален секретар, Умберто де Pretto. Очаква се, че окончателното ТИР ще влезе в сила в Китай в близко бъдеще - продължава разказът за месеца,дори за седмици. Според него, присъединяването на Китай към правилата ще промени играта, «Китай ще бъде основна причина за промени в играта».

 

 

 

                                    2.5.

 

 

Agent United Hapag-Lloyd и CSAV-Norasia v Новоросийск е назначена компания Иконому Международна агенция. В момента Иконому също е  агент на линия Hamburg Sud. Преди това, в интерес на Hapag-Lloyd бе представена в Новоросийск от Arkas. . Според наличната информация, Иконому е бил агентт вече  на два съда Hapag-Lloyd за износ. В Одеса, агентът Hapag-Lloyd остана структура Arkas. В  Поти, където преди агентът беше Catoni, конкурс спечели Иконому.

 

 

 

3.5

 

 

 

Моряците от екипажа на контейнеровоз MAERSK TIGRIS са в безопасност и „в добро настроение“, съобщи пресслужбата на датския гигант Maersk. ,,,,, корабът бе арестуван от властите в Иран. Капитанът на кораба е българин – Георги Петров.Ирански патрулни катери откриха стрелба срещу кораба, засилвайки напрежението в най-натоварения за корабоплаването проток, което доведе до изпращане от страна на САЩ на сили, които да извършват мониторинг на ситуацията.MAERSK TIGRIS плава под флага на Маршаловите острови, съдът е под мениджмънта на Rickmers Shipmanagement

 

4.5.

Успешно и при оспорвана конкуренция приключи международна ветроходна регата „Порт Бургас”, която се проведе в периода от 29 април до 3 май в Бургас. В нея участваха 200 ветроходци със 175 яхти от пет държави. Бургаската ветроходна седмица се организира от Яхт клуб „Порт Бургас” в партньорство с „Пристанище Бургас” ЕАД и Община Бургас и е най-мащабната ветроходна регата от календара на Българската федерация по ветроходство /БФБ/.

 

 

5 .5.

YDDO Maritime & Consulting Co. (YDDO) е бил назначен от Danelec Marie като дистрибутор в Турция.YDDO ще осигури продажби, монтаж и сервиз наDanelec Voyage Data Recorders (VDRs), Simplified Voyage Data Recorders (S-VDRs) and Electronic Chart Display and Information Systems (ECDIS)   в турските пристанища и корабостроителници, и ще проведе VDR тестове загодишна производителност. Компанията също така ще създаде Център за обслужване Certified за Danelec Marine с богат запас от продукти и резервни части в Турция.

Един от основните спедиторски центрове на Аржентина, пристанището на Росарио, е било ударено от стачка на  пилотите в сряда, застрашаваща износа на соя и царевица.Пилотите, които са стачкували за повече заплащане, са необходими, за да се скачат входящите кораби на основното зърнено пристанище на страната.Със соя и царевица реколтата, е налице заплаха за световните хранителни запаси,като Аржентина е един от най-големите играчи в световното предлагане на храни.

 

 

6.5 .

 

Нов специализиран моторен катер ще бъде построен за нуждите на ДП „Пристанищна инфраструктура“. Предприятието вече е обявило процедура за избор на изпълнител, сочи справка на Агенцията за обществени поръчки.Новият катер ще се оперира в пристанищни, рейдови и крайбрежни зони на Черно море, с отдалеченост на плаване до 60 nm от безопасно убежище, уточняват от ДППИ.Съдът ще бъде оборудван и пригоден за извършване на наблюдение и обслужване на средствата за навигационно осигуряване – морските и канални буйове, както и промерната дейност в акваторията на пристанищата.

 

 

  7.    5.

 

Президентът на      Макгрегър, звено  в Cargotec,е  назначен Мишел ван Roosendaal. Той ще се присъедини към борда на групата и ще докладва директно на президента и главен изпълнителен директор Cargotec Mike Vehvilyaynen. В момента M.Vehvilyaynen самият действащ президент Макгрегър.М. ван Roosendaal продължава към компанията на Ingersoll-Rand, той също преди това е заемал ръководни позиции в United Technologies, Danaher, JCI и Honeywell. Неговите задължения в Макгрегър М. ван Roosendaal започват от 01 август.

8   5.

 

Maersk  съобщи, че «Maersk Тигър» , задържан в Ормузкия пролив, е освободен и отива до пристанището на Jebel Ali. Подробности не бяха оповестени.Инцидентът с «Maersk Тигър» настъпи   28.4.и той бе в ирански води по пътя от п-щето на Джеда в Jebel Ali, когато той е бил помолен от ирански патрулни катери и поиска да продължи по-нататък в ирански териториални води.«Maersk Тигър» 2014г с капацитет 546б TEU, под флага на Маршаловите острови. Корабът е управлявана от Rickmers ShipManagement и чартиран от Maersk Line.

9.  5.

Обучението и свидетелствата за правоспособност на българските моряци ще бъдат признати в Йордания. Това стана възможно след като министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и министърът на транспорта Лина Шбиб подписаха реципрочни двустранни споразумения в Аман, Хашемитско Кралство Йордания.С подписването на документите ще се признава и обучението и правоспособността на йорданските моряци за работа на кораби, регистрирани в България.

 

10.5.

Корабната промишленост следва да се превърне във "флагман" на икономическия растеж  на Cyprus` и приватизация може да донесе, за това, каза Кипър Ports Authority (CPA) вицепрезидентът Photis Panayides.Panayides, професор,  и ръководител на Департамента по търговия, финанси и корабоплаването в Кипър технологичен университет (TEPAK).В интервю за агенция Кипър Новини, Panayides отхвърли критиките над продажбата на  пристанища за Кипър "в спасителния меморандум.

Очакваната приватизацият   на главното пристанище на Ямайка от CMA CGM Terminal Link -30-годишно поемането на контейнерен терминал Kingston (КСТ) повдигна въпроси, но също така има бързи отговори в изчерпателна статия в Kingston Gleanor.На въпроса защо се приватизира KCT, председателят на активите и благоустройството на Ямайка,  Министър Omar Дейвис заяви пред Gleanor, че концесионерът е оператор на терминал глобално свързан с основни контейнерни превози линия, лидери в областта.

Черно море контейнерни терминали в Украйна, Румъния, Русия, Грузия и България обработват 2610623 TEU през 2014 г., включително и празни, но с изключение на трансбордиране. Миналата година 58,5 на сто от пълните контейнери обработени са внесени, а останалата част се изнасят. Експортните обеми от черноморските страни нараснаха 7,85 на сто в сравнение с 2013 г. Грузия постига най-висок ръст на износа при 32 на сто следвана от Русия с 16 на сто.

 

 

11.5.

 

 CSCL е приел доставката на 18 980-TEU CSCL Атлантическия океан, последният от серия от пет сестри кораби наредени май 2013 в Hyundai Heavy Industries (HHI) за US $ 136590000 на кораб. Всички кораби са регистрирани под флага на Hong Kong.

 

Изтъкнати личности от цялата корабната индустрия се събраха в Лондон Guildhall на 06 май 2015 г. За да почетат постиженията на изминалата година и на официалната кариера на победителите на 27-та Seatrade Награди.Престижната вечерта, на която присъстваха повече от 350 водещи личности в индустрията, се хоства от международния телевизионен оператор и журналист, Todd Бенджамин, в присъствието на почетен гост, член на градския съвет на Господина Mountevans, настоящият председател на двете: морски Лондон и морска UK:/Maritime London and Maritime UK./

 

 

1 2.5.

 

 

Терминала за контейнери на APM Терминали в бразилския пристанище Itajaí постави нов рекорд изпълнение - 125 движения на час. Това бе постигнато на 28 април в обработката на контейнеровоза «Maersk Lamanai» с капацитет от 8.6 THS. TEU. В него са участвали два    STS крана и два мобилни крана.Предишният рекорд в Itajaí - 123.67 движения на час - беше създаден през октомври 2014 г., в съда обработка е много по-малък капацитет - «CMA CGM Илва» 2,7 хиляди TEU.

 

            12a. 5.

 

Контейнерooборота на Шанхай порт на базата от 4 месеца на тази година се увеличава в сравнение с равнището от януари до април миналата година с 5.4% и е в размер на 11,2 милиона TEU.През април,  най-голямoтo мoрsko контейнерно пристанище в света премина 3110000 TEU - повече, отколкото през април миналата година с 3%. В сравнение с март тази година, оборотът нараства с 5.8%.

 

Френската CMA CGM ще развива Куба, като  основен център.Съответното споразумение със зам..председател CMA CGM Group Rodolphe Saade подписаха на 11 май в присъствието на френския президент Франсоа Оланд. В споразумението се предвижда, че CMA CGM LOG заедно с кубинската  компанията AUSA ще разработи логистична платформа в пристанището на Мариел. CMA CGM, ще бъде част от специална икономическа зона Мариел ZEDM - Зона Especial де Desarrollo Мариел.

                         14. 5.

 

 

 

Капитан на пристанището в Таганрог, оt 29 април 2015  e  назначен Васил Yarantsev. Съответната заповед на ръководителя на Федералната агенция на море и речен транспорт бе подписанa na 28 Апр, 2015.Спомнете си от януари 2014 г. длъжността капитан на порта на Таганрог е Александър Danilenko.

 

 

 

 

 

 федерация и Китайската народна република за сътрудничество в строителството на сдвояване Евроазиатския’ икономически съюз и Икономическия пояс на Пътя на коприната"Съвместно изявление на Руската федерация и Китайската народна република за сътрудничество в строителството на спрягане на Евроазиатския     ’иномически съюз и Икономическия пояс на Пътя на коприната

 

 

 

15 5.

APMoller-Maersk публикува финансов отчет за 1-во тримесечие 2015. Нетните приходи са в размер на $ 1,6 милиарда, което надвишава същия показател на предходната година с 30%. В същото време приходите на Групата са под нивото от миналата година с 10% и възлиза на 10.5 милиарда долара. Намалението на приходите е основно от засегнатите ниските цени на петрола. В същото време, спадът в цените за бункерно гориво помогна за намаляване на оперативните разходи.

     16.  5

 

Neptune Orient Lines (Нол) в първото тримесечие на тази година нетна загуба от 11,0 млн   щат долара. Въпреки това, в 1-то тримесечие на миналата година, загубата  на компанията е много по-голяма - 98 млн дол. Този ред приходи през януари-март 2015 е по-нисък от този за същия период на минал год с 13% и възлиза на 1,985 млрд дол Намалението на приходите в компанията се дължи на спада в навлата и проблеми с претоварни п–ща на западния бряг на САЩ, както и планираното намаление на тонажа в губещите.служби .

 

 

18.5..

 

На терминала, APM Терминали в пристанището на Бремерхафен стрелата       на крана с водача ;паднали на   кораба Maersk Карачи. Операторът на крана е бил убит.Екипажът на кораба Maersk Карачи е ок .6674 TEU контейнеровоз акостирал на кея за проверка и ремонт щети. Информация за това кои контейнери    са    зле  е под ‘’?’’.

С тържествена церемония в руския град Новоросийск  откриха първите си съвместни военноморски учения  Русия и Китай в Средиземно море, предаде ТАСС. Ученията ще продължат до 21 май. В маневрите, наречени „Морско взаимодействие 2015 г.“, участват 10 руски и китайски бойни кораба от различни класове.Сред тях са флагманът на руския Черноморски флот – гвардейският ракетен крайцер „Москва“, патрулният кораб „Ладний“, десантните бойни кораби „Александър Отраковски“ и „Александър Шаблин“.

 

 

19. 5.

Hapag-Lloyd публикува своите финансови и оперативни резултати за Q1 2015. Линията е затворила тримесечието с нетна печалба в размер на 128 200 000 евро срещу нетна загуба от 119,10 милиона евро за Q1 2014. Спомнете си през 2014 г. като цяло е неизгодно за дружеството - нетна загуба от 603,7 милиона евро, Hapag-Lloyd обясни отрицателния резултат  с разходи, свързани с придобиването и интегрирането на контейнер бизнеса CSAV.

 

20.5.

 

В пристанищата, като част от администрацията на морските пристанища на Балтийско море по време на контрола на пристанището селективно ще вземат проби за съдържание на сяра в горивото. Това се съдържа в писмо до заместник-началник Rosmorrechflot Yu.Kostin от 13 май, което от своя страна се позовава на писмо от руското Министерството на транспорта 12.05.2015 №05-04-1247

 

21. 5.

 

CMA CGM отвори две нови услуги Азия - Европа, каза Port Authority Ротердам. Roтацията на FAL 10 ще включва Хамбург, Ротердам, Антверпен и Felixstowe в Европа и Сингапур, Nansha, Yantian и Gaoyusn в Азия. Service FAL 13 ще отидат в Хамбург, Ротердам, Le Havre и Алхесирас в Европа и Сингапур, Yantian, Qingdao, Busan Kvanyang  в Азия.И днес в Ротердам в първия  рейс трябва да дойде най-големият контейнеровоз на CMA CGM «CMA CGM Кергелен» с капацитет от 17 700 TEU

 

 

25.5.

 

 

През първото тримесечие на 2015 г. DFDS увеличен обем на трафик в сравнение със същия период през 2014 г. с 2.5%. Cargo трафикa в Балтийско море се е увеличил с 2,4%      a   в руския сектор намалява обема. Приход shipping разделение в Балтийско море е намалял с 5.6% до 289 милиона датски крони ($ 43,0 милиона), оперативната печалба - с 12.5%

 2б.5.

SeaNews поиска Tom Hyldelund, CEO Maersk Русия, Финландия и балтийските страни, за да се оцени критичната ситуация с МТYs дефицит в руската търговия.Как оценявате положението със сегашното оборудване на руския пазар?Какви са причините за тази ситуация и каква е вашата прогноза за бъдещото му развитие?Очакваме дефицитът на контeнерите да продължи в обозримо бъдеще ​​до 14 милиона евро (2,0 милиона долара).

 

 

 

 

27.5.

 

 

Въздействието  на  пазара на контейнери в/у megakonteynerovozите и  megaalyansите ще бъде една от основните теми в дневния ред на международната конференция TOC Container Supply Chain Европа, която ще се проведе юни 9-11 в Ротердам. Въпросът на който трябва да отговорят  панелистите звучи така: ‘ изпращача Наистина е забравен?’

Has the Shipper Really Been Forgotten?

 

 

 

 

Hong Kong се готви да вземе megakonteynerovozи. По данни на Министерството на транспорта и жилищното строителство, завършване драгиране във водите на Kwai Tsing контейнерен терминал и канала за подход към него се планира за следващата година. - днешната дълбочина 15 m ще бъде увеличен до 17.5 m. Хонконг продължава да държи около една пета от общия оборот на външната търговия в континентален Китай.

 

 

 

                                       28 5

 

 

 

Големите кораби + Големи Съюзи = големите предизвикателства - е името на една от сесиите на международната конференция TOC Container Supply Chain Европа, която ще се проведе юни 9-11 в Ротердам. Участници ще се опитат да намерят отговор на въпроса дали да влезaт с преднина на пазара за megakonteynerovozi  води     до факта, че контейнерните терминали ще станат остарели по-бързо и да достигне границата на капацитета по-бързо от преди.

 

 

 

 

       29.           5.

 

 

 

 

DNV GL Съвет на директорите, назначи  президент и гл. изп. директор на Group Remi Ериксен. Той сменя Henrik Madsen, които се пенсионира на 1 август. Според класификационната организация, подбор на кандидати е продължило от октомври миналата година, смятан от специалисти от различни страни, като служители на организацията и от чужбина. Новият изпълнителен директор работи в продължение на две десетилетия, в момента той заема позицията на главен оперативен директор DNV GL Group.


 

 

 

Старши вицепрезидент на CEVA Logistics, които ще бъде отговорен за сегмента на здравеопазването, е назначен Турхан Ozen. Healthcare Division беше в отделен бизнес сегмент наскоро, преди това той е бил част от Division на потребителите и търговията на дребно. Делът на сегмента Healthcare възлиза на повече от 300 милиона щатски долара годишен приход.T.Ozen преди  това назначение е работил като вицепрезидент на бизнес развитието CEVA Logistics в региона, Балканите, Близкия изток и Африка.

       


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





{START_COUNTER}